Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Nytt chip Wiid

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Nytt chip Wiid

    Ska köpa ett Wii har redan alla PAL spel nere och en del USA titlar också, men vet inte vilket chip jag ska välja - Wiikey verkar ju vara helt ok iallfall för PAL backuper men så dök detta chippet upp. Någon som har Wiid och tycker det är bra? Annan information om Wiid är också välkommen! mvh Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    För tidigt att säga, wiid har precis börjat skeppas ut till butikerna. Vi får våra imorgon, trodde dom skulle komma in idag men såg inte röken av ups trucken...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ska bli otroligt intressant att se om Wiid kan fixa USA/JPN rellarna bättre än wikey - då är saken avgjort - mardömen är ju att wiikey inte fixar Super Paper Mario på PAL burkarna.. måste bli med Wii först och främst..

    När vet du Hansi om det är ett ok chip ?
    Last edited by MrMuppo; 2007-03-28 at 00:29.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, jag ser det som ett lågbudgetchip, kan inte se att det skulle vara bättre än något av de andra chippen på något sett.

    Ser ut som en klon av wiinja deluxe fast på quick solder pcb istället för att bara vara ett löst chip sas.

    Och det heter ju nästan likadant som WII(nja)D(eluxe) :-)

    Vi får väl se, kom in med din WII så kan du få ett WIID monterat och testa, med option att uppgradera till WII-KEY ifall WIID skulle vara sämre på något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ehh, jag ser det som ett lågbudgetchip, kan inte se att det skulle vara bättre än något av de andra chippen på något sett.

    Ser ut som en klon av wiinja deluxe fast på quick solder pcb istället för att bara vara ett löst chip sas.

    Och det heter ju nästan likadant som WII(nja)D(eluxe) :-)

    Vi får väl se, kom in med din WII så kan du få ett WIID monterat och testa, med option att uppgradera till WII-KEY ifall WIID skulle vara sämre på något.
    WIID ska ju klara: Boots PAL Backups/Originals on NTSC WII consoles (partially without swapping)

    Fixar Wiikey detta?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kör på samma tråd: Har hittat en Wii på ******* med Wiikey för en rimlig peng. Kan jag se på något vis att det är ett orginal chip i med hjälp av något jag kan se med mjukvaran - en uppdatering av regfree eller nått sådant som en clone inte fixar - har försökt komma ihåg detaljer hur clonerna ser ut men det är ju inga större skillnader på vissa...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp din wii av oss istället, våra chip är garanterat original, jag köper inte chip av skumma leverantörer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ja - det hade jag gärna gjort men tyvärr ligger ni en tusenlapp mer än vad jag har råd att lägga. Sen om det visar sig att min snålhet kostar mig 3500 kr istället för en tusenlapp extra återstår att se. Hade ni tagit 3990 hade jag faktiskt övervägt att handla av er, men nånstanns går gränsen. Tror iofs att risken att en person stoppar in en clone i sin egen Wii är relativt liten om det handlar om en någorlunda erfaren person - vem vill utsätta sin Wii för det. Måste bara kolla upp att chipet har sitt ursprung i från någon av leverantörerna som är listade på wiikeys hemsida.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Köp din wii av oss istället, våra chip är garanterat original, jag köper inte chip av skumma leverantörer.
    HAHA!!

    Är inte alla chip-leverantörer skumma ? Det är ju inte direkt världens renhårigaste business ni sysslar med ....

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Allt löste sig - köpte på det mest skumma stället av alla - tyskt wii med wiikey och allt fungerar kanon. Helt sjukt roligt är det också - alla spel jag matat den med har fungerat än så länge.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du var väl hemma hos skummisen Gemet då månntro...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nej - köpte av en privat person via en stor annonssajt - som tur är såg han inte ett dugg skum ut och kunde svara på frågorna jag hade på ett tillfredsställande sätt. Och allt är alles gut - nu återstår att se om blivande uppdateringar av wiikey klarar alla usa och jpn titlar

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!

    Har monterat ett wiid chip idag och skulle se om det fungerade, det stod dock bara att wiin inte kunde läsa skivan när jag provade med en bränd skiva. Ska man göra något speciellt innan man stoppar i skivan? Ska man sätta på chippet eller nått? Hur gör ni? Någon som har erfarenhet av wiid? Isf får ni gärna adda msn: ufokryddan@hotmail.com eller skriva här...

    Tack på förhand!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Har gjort många WiiD samt uppgraderat dessa till v.02 och hittills inga problem, men man kan ju ha oturen att chippet är trasigt.
    Löd ur det och sätt i ett nytt!
    Jag har en hel drös WiiD chip, kolla på känd annons site.

    >HANSI WROTE: Du var väl hemma hos skummisen Gemet då månntro...

    Har man kassaapparat skall denna användas, har man ingen behöver man inte :-)

Liknande diskussioner

  1. Löda in nytt chip
    By toro in forum SmartXX Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 13:44
  2. Nytt chip: WiiXT med DVDuppspelning!
    By magnuts in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 21:03
  3. Startar inte med nytt chip =/
    By ZitreXx in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 21:38
  4. Nytt chip: qoob NO SWAP!
    By GrävPeter in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 20:44
  5. flasha eller nytt chip?
    By Xbox newbie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •