Vet inte om detta är chiprelaterat eller ej (antagligen inte) men tänkte det var lika bra jag postade detta här ändå, utifall att det är det.
Har haft min ps2 ganska länge nu, men den är relativt lite använd - mest stått avslagen långa perioder (veckor/månader i sträck). Nyligen tänkte jag börja spela igen och sparkade igång FF12. Spelet funkar klockrent, flyter på fint osv - förutom när nån gubbe ska casta en spell. Mätaren fylls på som vanligt, men när den blir full så står gubben bara där och inget händer. Om jag öppnar menyn - det tar 30 sec ungefär (alldeles för länge, ska va nästan instant enligt mina polare) - och stänger den igen så castas spellen.
När jag spelar upp FMV's i vissa spel så hackar/fryser det hela tiden - en 30 sec FMV kan ta upp mot 60-90 sec att spela upp. Det verkar bero lite på vilket spel man spelar - olika FMV's reagerar olika. T.ex. så hackade Curse of Darkness filmerna så mycket att det inte gick att titta på, medans FF12 filmerna flöt på normalt, och Dynasty Warriors 5 filmerna nånstans mittimellan.
Jag undrar om det är lasern som börjar ge sig eller om det kan va nåt annat?
Bookmarks