Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Några frågor om M3 Lite Micro

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19

Några frågor om M3 Lite Micro

Är på gång att skaffa mig en DS, och tänkte hoppa in och köpa en M3 Lite Micro till den nu när jag kommer upp till sthlm i helgen. Så har några förhoppningsvis enkla frågor.

1: Kommer köpa en sprillans ny DS Lite. Det är inga problem att köra flashcards på nytillverkade DS:ar? Konsolltillverkarna brukar ju vara ganska rabiata med att blockera den här typen av tillbehör, tänkte om de nyare shippas med nån firmware som det inte går ihop med eller ngt sånt.

2: Det här med passcards, är det nåt man bara trycker i en gång för alla så att säga, eller är det nåt man måste trycka i varje gång innan man bootar upp DS:en och sen plocka ur och sätta i sitt flashcard?

3: Är M3 Lite Micro rätt val? Är väl primärt ute efter att köra säkerhetskopierade DS/GBA-spel, hemtrampad programvara är ingen nödvändighet. Microvarianten verkar ju vara trevligast rent fysiskt så att säga, men kan ta att det sticker ut lite etc ifall det finns nån variant som är mycket bättre rent hårdvarumässigt så att säga.

4: De inbyggda emulatorerna i M3:an, är det nåt specifikt för M3-korten, och i såna fall hurpass bra emulerar de originalkonsollerna?
    Eller är det frågan om förinstallerade versioner av de hemtrampade emulatorer det finns en del av för DS?

5: Kan man beställa och komma och hämta ut i butik hos er? Bor för tillfället i gbg, men ska upp till sthlm för ett par veckor nu över påsken. Vore trevligt att ha grejerna på tåget hem sen

Tja, det ska väl vara allt, terroriserar med mer frågor om jag kommer på nåt. Tacksam för svar
    Last edited by kaputnik; 2007-03-27 at 23:22.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Inga problem

2: Passcardet sitter i "lilla" (nds) slotten, M3:an i "stora" (gba) slotten

3: M3 lite micro sd rokkar :-)

4: Inbyggda å inbyggda, det är windowsprogramvaran som mekkar till rommarna så att dom fungerar. Jag har aldrig orkat testa själv, men jag misstänker att dom lägger in emulator+spel som en integrerad gba rom.

5: Japp, boka innan du åker
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Satan, det var snabbt svarat

Låter ju som att M3:an är ett utmärkt val då. Skönt som fan att slippa krångla med kassetter hit och dit. Gillade den där save state-featuren också. Och jo när du säger det så låter det ju faktiskt rimligt att det funkar som du säger med exekverbar kod + rom i ett paket. Det ger ju möjlighet att enkelt uppdatera emulatorerna utan att behöva installera nåt på kortet egentligen.

Går det att boka via forumet eller ska det ske via nån "officiell" kanal? Kommer upp nu på fredag, men då vill väl inte tjejen släppa iväg mig, så kan dyka in på lördagen.
    Last edited by kaputnik; 2007-03-27 at 23:38.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Boka på hemsidan, skriv en kommentar i ordern att du hämtar på lördag så att jag håller bokningen lite längre än vad jag kanske skulle gjort annars.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Ah då gör jag så.

Är priset på 1 gb microSD-minne korrekt förresten? 195 spänn stod det, verkade ju inte riktigt i fas med övriga priser så lika bra att kolla

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp priset är rätt, fick tag på en sändning billiga 512MB och 1GB micro sd. Priserna på andra minnen är väl inte uppdaterade helt enkelt, kan säkert få hem billigare av de flesta typerna om jag tar mig tid att kika på det.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Tjena igen!

När jag var inne i butiken och hämtade upp M3:an så sa du att det fanns nån firmwareupdate man la på genom att kopiera en fil till SD-kortet. Hittar inte den, bara transferprogrammet för att lägga in roms på kortet och en del annat som inte verkar vara det du pratade om.

Vart kan man hitta firmwareupdaten?

I övrigt funkar M3:an kanon, redan kommit en bra bit i senaste castlevaniaspelet

[edit]

Nu hittade jag en fil i rarfilen med transferprogrammet som heter updagcsd.e32
    Är det den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, den är det.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Japp, testade att lägga in den där i rotkatalogen, hade det vart fel hade ju inget hänt

Tack i alla fall!

Liknande diskussioner

1. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:50
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:35
  3. SD micro max 3 spel ?
    By saddo in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 10:34
  4. Alla spel Hänger sig! (M3 lite micro) från psxcare
    By staflaraf in forum Nintendo DS