Är på gång att skaffa mig en DS, och tänkte hoppa in och köpa en M3 Lite Micro till den nu när jag kommer upp till sthlm i helgen. Så har några förhoppningsvis enkla frågor.
1: Kommer köpa en sprillans ny DS Lite. Det är inga problem att köra flashcards på nytillverkade DS:ar? Konsolltillverkarna brukar ju vara ganska rabiata med att blockera den här typen av tillbehör, tänkte om de nyare shippas med nån firmware som det inte går ihop med eller ngt sånt.
2: Det här med passcards, är det nåt man bara trycker i en gång för alla så att säga, eller är det nåt man måste trycka i varje gång innan man bootar upp DS:en och sen plocka ur och sätta i sitt flashcard?
3: Är M3 Lite Micro rätt val? Är väl primärt ute efter att köra säkerhetskopierade DS/GBA-spel, hemtrampad programvara är ingen nödvändighet. Microvarianten verkar ju vara trevligast rent fysiskt så att säga, men kan ta att det sticker ut lite etc ifall det finns nån variant som är mycket bättre rent hårdvarumässigt så att säga.
4: De inbyggda emulatorerna i M3:an, är det nåt specifikt för M3-korten, och i såna fall hurpass bra emulerar de originalkonsollerna?
Eller är det frågan om förinstallerade versioner av de hemtrampade emulatorer det finns en del av för DS?
5: Kan man beställa och komma och hämta ut i butik hos er? Bor för tillfället i gbg, men ska upp till sthlm för ett par veckor nu över påsken. Vore trevligt att ha grejerna på tåget hem sen
Tja, det ska väl vara allt, terroriserar med mer frågor om jag kommer på nåt. Tacksam för svar
Bookmarks