Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: bränna till nme chippad xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    bränna till nme chippad xbox 360

    Hej
    Jag har chippat min xbox 360 med NME 1.2 chip.Jag har köpt en pioner dvdbrännare som klarar dual layer,jag har köpt verbatim dual layer skivor,avänder image burn,har ställt in layerbraker 1913760.
    Jag har lyckats bränna några spel,men grejen är den att det är ren chansning ifall det ska funka.Ibland måste jag bränna sönder 2 skivor inna jag lyckas på den 3dje.siste fungerade det inte föränns 5:te skivan.ska det vara så eller är något fel?????? provade med clone cd men även där gick det inte.Finns det andra säkrare sätt att bränna på när man har NME chipp installerat???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du kört nme associator eller liknande för att anpassa dina imagefiler till NME typ på security sectorn?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ja det har jag. sorry glömde skriva det .
    jag brukar packa upp filerna med winrar (senaste) .sedan convertera den med NME asociator,sedan bränna med image burn.(har ställt in layerbrake 1913760)sedan bränner jag .Det funkar typ var 3:dje gång sist gick det åt 5 skivor innan´det lyckades ,finns det nåt bättre sätt eller gör jag nåt fel????

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppgradera firmware i pioneerbrännaren.

    Prova en annan pioneerbrännare

    Se till att brännaren är MASTER och inte har någon annan enhet på samma kabel.

    Rensa datorn från spywareskit/virus med adaware, spybot search & destroy och NOD32.

    Ta bort alla onödiga processer ur systemet inklusive skräpantivirus och liknande från Norton/symantec.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hej
    Jag har köpt den brännaren som ni rekommenderar,jag har uppgraderat den.
    Men jag måste kolla om den är master.sedan måste jag formatera om min dator.Kan ni rekommendera något bra virusprog eller prog som tar bort spyware och liknande.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag gjorde ju just det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Hansi föreslog NOD32 och jag håller med där, dock gillar jag Symantec Antivirus Corporate mer eftersom det sköter sig själv med uppdateringar och man slipper massa popuper om när det uppdaterats. Bra gratis alternativ annars är Avast! och AVG.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    om jag gör allt det där kommer det att funka bättre? så att jag inte behöver slösa typ 3-4 skivor per spel som jag ska bränna.det där med storleken på filen efter att ha konverterat med NME asociator.är det viktigt att det är exat lika stor varje gång????

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Alternativa trådlösa enheter till xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:24
  3. När kommer den Tystare xbox 360 med benq drive till Sverige?????
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 15:34
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  5. PAL50 till 60 på xbox 360.
    By crinx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 11:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •