Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Manual - M3 Lite

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10

    Manual - M3 Lite

    Förutom M3 Lite adaptern behöver du följande.
    - Passcard, följer med när du beställer av oss
    - MicroSD-kort, upp till 2GB

    1. Ladda ner uppgraderad programvara från tillverkarens hemsida.
    M3 full install - English version:
    http://handheldsources.com/Download_M3.html

    - Filen är packad i en rar-kabinett. Du kan packa upp den med gratisprogrammet 7-zip (http://www.7-zip.org/).


    Installation av flashkortet

    1. Koppla in Micro SD kortet i datorn med hjälp av en kortläsare.
    - Om du aldrig använt flashkortet kommer du kanske tillfrågas om du ska formatera kortet, gör det.

    2. För över updagcsd.e## till root-katalogen (rakt på kortet, ingen mapp) på MicroSD-kortet.

    3. Stoppa MicroSD-kortet och Passcard i M3-adaptern.

    4. När du startar din DS ombeds du trycka Start för att uppdatera din adapter. Det tar ett tag så ta det lugnt. När man är klar kan man ta bort filen från MicroSD-kortet så slipper man tillfrågas varje gång man startar ifall man vill uppdatera.

    Installation av programvara

    1. Dubbelklicka på exe-filen som du packat upp. Klicka på Next och välj vilken mapp den ska installeras i och sedan vad programmet ska heta i start-menyn. Tryck seda nästa tills den börjar installera filer. Tryck därefter på Finish.

    2. Nu ska det finnas en ikon på skrivbordet som du kan starta när du vill använda programmet.

    Använding av programvara

    1. Se till att MicroSD-kortet är ikopplat i datorn innan du startar programmet.
    -Första gången du startar programmet få du ställa in vilket språk du vill använda och vilka mappar du sparar dina gba/nds spel och program i.

    2. Välj sedan vilken enhet som är ditt MicroSD-kort under "Den här datorn/My computer".

    3. För att föra över ett spel tryck på "Write NDS" för Nintendo DS-spel/program och "Write GBA" för Game Boy Advance-spel/program. Tryck sedan på "Yes".

    4. När du är klar med att lägga till spel och program så stänger du av programmet och stoppar tillbaka MicroSD-kortet i M3-adaptern.

    Använding av flashkortet

    När du startar flashkortet så börjar den i DS-läge. Då kan du öppna program och spel igenom "Game"-knappen i menyn. För att kunna starta GBA-spel måste du trycka start så startar maskinen om i GBA-läge. Där kan du välja GBA-spel och program igenom "Game"-knappen i menyn.
    Soldiers of Mist

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej , jag undrar en sak om M3 LITE PRO. Jag har en M3 DS SIMPLY och jag undrar måste jag köpa passcard när jag redan har M3 ds simply ? och är M3 LITE PRO bra för filmer ?

    Tack // Ndslite008 Hej då.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Filmerna kan du väl se på simplyn?

    Du kan använda simplyn istället för passcard 3, men du måste ha microsd kort både i simplyn och m3 lite
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    M3 Ds Simply

    Hej , jag har problem med att lägga in filmer i min M3 ds simply jag har DPG tools men när jag ska starta konventeringen så står det Can not detect total play time snälla hjälp mig.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    fick själv problem när jag skulle konvertera med dpgtools. att först konvertera .avi till t.ex. mpeg eller vob löste alla problem. Testa DVD Flick, lite overkill att göra avi till DVD men det funkar iaf
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    jag har en M3 DS real och när jag försöker starta ett spel på den så händer inget...det är bara som om jag inte tryckt på spelet...

Liknande diskussioner

  1. flasha lite on med Xtractor Pro + Spear
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:41
  2. Bild förskjuts uppåt och lite åt vänster
    By Cidane in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 00:54
  3. Xbox 360 Flashing Manual
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:16
  4. M3 Lite Perfect
    By Jakobo in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 22:39
  5. Jag behöver lite info om M3 lite perfect.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 19:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •