Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Wiid

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Wiid

    Någon som har Wiid Chippet och kan resumera??

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har Wiid och den har kört allt jag skickat in den ... +,- RW av alla slags märken ... NTSC-U , PAL .. har inte testat NTSC-J än ..

    Grymt nöjd hitils iallafall

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kan väl inte resumera ,men brände just Sonic i ImgBurn på TDK + ,nec3550A brännare.
    Å spelet startar utan problem

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    halloj
    Har lite funderingar

    av de sju backuper som jag har ,så funkar alla bra ..MEN, SSX_Blur_PAL_MULTI5_Wii-www.InfoWii.net får DVD läsaren att jobba rätt hårt vad det verkar (bör väl inte vara så bra i längden va?)..hörs tydligt hur den far om kring. Brännde i 6 ggr hastighet precis som de övriga...är det lönt å prova en ny bränning eller kan de bero på nått annat ...ni som har denna kan ni kolla hur era läsare ter sig?

    Bör jag uppdatera wiid:et? finns en firmware 02 på hemsidan ..å vad menar dom med punkt 2 de har i denna
    1) add Region Free capability to your WII
    2) correct any issues with "GCOS SELFBOOT MULTIVER" v2 and v3 and audio streaming games

    Å kan jag/bör jag, hämta hem uppdateringar via nintendos egna "update"...isf något å tänka på där, så som att ha ett orginal spel sittandes i läsaren ..el dyl .

    Mvh Tommy

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av evert Visa Inlägg
    halloj
    Har lite funderingar

    av de sju backuper som jag har ,så funkar alla bra ..MEN, SSX_Blur_PAL_MULTI5_Wii-www.InfoWii.net får DVD läsaren att jobba rätt hårt vad det verkar (bör väl inte vara så bra i längden va?)..hörs tydligt hur den far om kring. Brännde i 6 ggr hastighet precis som de övriga...är det lönt å prova en ny bränning eller kan de bero på nått annat ...ni som har denna kan ni kolla hur era läsare ter sig?

    Bör jag uppdatera wiid:et? finns en firmware 02 på hemsidan ..å vad menar dom med punkt 2 de har i denna
    1) add Region Free capability to your WII
    2) correct any issues with "GCOS SELFBOOT MULTIVER" v2 and v3 and audio streaming games

    Å kan jag/bör jag, hämta hem uppdateringar via nintendos egna "update"...isf något å tänka på där, så som att ha ett orginal spel sittandes i läsaren ..el dyl .

    Mvh Tommy
    om det är som du säger, att lasern åker fram och tillbaka hela tiden, så är det inget du kan göra åt saken. ett original skulle ge samma resultat. punkt. har tyvärr inte det spelet själv så jag kan inte säga hur min egna läsare beter sig. punkt två där innebär att dom har fixat ett problem som fanns med brända image-filer skapade med GCOS bla bla, vilket man gör för att få plats med fler än ett gamecube spel på en skiva.

    du behöver inte uppdatera firmwaren i din wii om du inte vill, så vitt jag vet så har ingen konkret skillnad synts till än. men du bör då inte heller spela något som inte tillhör samma region som din konsol (se tråden om brickade wii's). hur som helst, om du nu uppdaterar firmwaren så spelar det ingen roll vad du har för skiva i..

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har ett Wii, med WiiD chip, men får bara PAL-spelen att fungera. Behöver man köra 02-uppdateringen som nämns ovan för att det ska fungera eller?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    enligt everts citat ja.

    edit: om det finns någon senare firmware än 02 så kan du lika gärna köra med den förresten.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Någon som har uppdaterat sitt Wiid utan några problem?
    Har inte vågat testa själv, vill inte att nått ska hända, kanske lite väl nojig men vafan, som student har man inte direkt råd med 2 Wii

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av evert Visa Inlägg
    SSX_Blur_PAL_MULTI5_Wii-www.InfoWii.net får DVD läsaren att jobba rätt hårt vad det verkar (bör väl inte vara så bra i längden va?)..hörs tydligt hur den far om kring. Brännde i 6 ggr hastighet precis som de övriga...är det lönt å prova en ny bränning eller kan de bero på nått annat ...ni som har denna kan ni kolla hur era läsare ter sig?
    Jag har originalet, och det får cd-läsaren att låta som ett tröskverk, så det är snarare EA games än bränningen som det är fel på.

Liknande diskussioner

  1. Nytt chip Wiid
    By MrMuppo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 11:25
  2. Vilket chip till wii är bäst på marknaden?
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:22
  3. Ytterligare ett nytt chip - Wiid
    By Highscore in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 06:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •