Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Xbox 360 backup "Dummie" guide??

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Xbox 360 backup "Dummie" guide??

    Hej jag sitter här och biter av mig fingrarna för att jag är så förbannad. jag har suttit i 2 dagar och försökt att luska ut hur man bränner ett xbox 360 (back up) bara för att jag är rädd om mina spel så självklart äger jag speln jag försöker rippa av.*HOST* grejen är denna jag har brännt ps2 spel. xbox. allt som går...mn denna nöt verkar vara svår at knäcka.... hur gör man... jag har provat med cd clone...där gjorde jag så här= jag gick till write from file...fick fram den där layerbreak koden... den stämde..sen brände jag filen(spelet) när jag då väntade mina 50 minuter på bränningen..så funkade inte skiten... det står bara *to play this disc put it in a xbox 360 console* eller nåt liknande.... sen provade jag på det klassiska sättet att bränna bara iso filen i 120% alchol....då står det samma sak...*to play this disc ..bla bla bla* sen har jag läst om nån SSkod eller nåt sånt... var får man en sån???? följer de oftast med nä man är och tankar på pirate???

    Nu skulle jag verkligen vilja veta hur man gör för att bränna en image 000 eller iso...så det funkar..är det nån som har en *guide for dummies??* jag har verkligen försökt allt....jag har försökt med guider här på psx care....men grejen är att jag förstår inte hälften...en del skriver det är bara att bränna men glöm inte ss koden..hmmmmmm....var fan får jag tag på den... det finns säkert nån som kan förklara för mig??? VORE HEMSKT TACKSAM,,,,

    "En man med få fingrar" obs! JAG HAR DUALAYER SKIVOR VERBATIM DL+ OCH DULAYER BRÄNNARE.....
    Last edited by everlastno1; 2007-04-01 at 19:42.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Testa med imgburn och mata in layerbreak koden manuellt, finns i inställningarna under write, annars skulle jag överväga tanken om xboxen är xtreme modifierad öht.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok... sen har jag skrivit lite fel oxå..jag har dual layer - skivor... har hört att det skulle vara fel..och att det inte funkar..vad tror du om det....gör jag rätt om jag bränner spelet i cd clone...och fixar det där under write image...layerbreak koden..i teorin????? Jag har modifierat den hos psx ca...för 3 dagar sen...fredags...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    måste vara Dual layer + annars funkar inte layerbreak.
    med cloneCD bränner man .dvd filen, den länkar ju till .iso (.000)

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    men då är det juh det den där J**la Dulalayer skivan...det förklarar allt.... tyckte att det var konstigt... ja ja...då har jag iaf duallayer - skivor att bruka på nåt...hehehe..men åter till frågan..om jag fixar den där layerbreak filen i cd clone,,,"write from file" och bränner den..är jag på rätt väg då???när filen blirr den ISO döper jag om filen till image 0000 då?.. senhar jag läst om nån SS kod också...vad är det+?++...tack för svaret..mvh en mindre desperat brännare....

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    SS-filen behöver du bara om releasen inte är patchad.
    Det gäller bara äldre spel. Alla nya releaser brukar vara pre-patched.

    Du behöver inte döpa om nånting.
    I normalfallet när du packar upp rar-filerna så får du två filer. En som slutar på .dvd och en som slutar på .iso eller .000 eller nåt annat...
    dvd-filen är liten, typ 1kb och imagefilen (vad den nu heter) är på ca 7,5 Gb.
    dvd-filen innehåller bara 2 rader information: layerbreakvärdet + imagefilens namn.
    Bränner du i CloneCD så väljer du bara "Write from imagefile" och letar upp dvd-filen......

    De flesta frågor finns besvarade i FAQ'n. Läs den vettja.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    SS-filen behöver du bara om releasen inte är patchad.
    Det gäller bara äldre spel. Alla nya releaser brukar vara pre-patched.

    Du behöver inte döpa om nånting.
    I normalfallet när du packar upp rar-filerna så får du två filer. En som slutar på .dvd och en som slutar på .iso eller .000 eller nåt annat...
    dvd-filen är liten, typ 1kb och imagefilen (vad den nu heter) är på ca 7,5 Gb.
    dvd-filen innehåller bara 2 rader information: layerbreakvärdet + imagefilens namn.
    Bränner du i CloneCD så väljer du bara "Write from imagefile" och letar upp dvd-filen......

    De flesta frågor finns besvarade i FAQ'n. Läs den vettja.

    tack för alla tips nu förstår jag mer.... angående att läsa faq..det har jag gjort..men där står en massa saker som jag inte fattar...det är lättare att fråga ur egen synvinkel...men jag fattar hur du menar..tack för all hjälp------.ska prova att bränna nu...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Fråga gärna om det är något i FAQ'n som är svårt att förstå.... så kan jag försöka formulera om, ifall det kanske är fler än du som inte fattar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    [QUOTE=Enlund;152079]Fråga gärna om det är något i FAQ'n som är svårt att förstå.... så kan jag försöka formulera om, ifall det kanske är fler än du som inte fattar.[/QUO

    ok ska göra det i fotsättningen... schysst dtta forum...just nu är jag så J*VLA gad att jag skulle kunna kyssa dig... jag lyckades med bränningen....tack så mycket för hjälpen...mvh en kund med alla fingrar kvar...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Varsågod, det är ju sånt här forumet är till för.

    Jag jobbar dock inte på psxcare, så nån kund till mig är du inte :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Alternativa trådlösa enheter till xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 17:24
  2. Köpa gamla Xbox 360 som går att flasha på det enklasättet
    By kaTana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:16
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •