Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Lite hjälp

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22

Lite hjälp

Jag har en xbox som har en papsi fläkt som är kopplat på original kontakten.....den går fint och tyst xbox ligger på ca 55 60 grader.....men när man startar ett spel efter 40 min spelande då ökar temp så att den slutar fungerar och blinka rött ...runt 85 grader .......... Vad jag kan göra för att den ska kunna kyla bättre.....jag har läst runt och det finns en massa såna inlägg men inte en riktigt svar.........hjälp

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Koppla den till 12v på molexkontakten istället om det är en 12v fläkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22

Nice:)

Köpte ny kylpasta och satt fläkten på molex kontakt 12v låter lite me men aldrig som original fläkt.....r men efter 3 timmar spelande hade jag 56 grader cpu ......., Tack Hansi jag undrar en sak...man kunde ändra hastighet på fläkt via Xbmc även om det står att den ska köra på 100% vad hände i spelet sjunker hastighet eller........ är inte tempstyrd på nåt vis jag tror att jag har xbox 1,5. Det känns onödigt att fläkten ska gå full fart även om man ser en film......men man kan inte få allt

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Så fort du startar ett spel så försvinner xbmc och därmed funktionen att styra fläktens hastighet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    ok....nu fläkten går på 100% hela tiden och jag kan inte styra den pga är kopplat till molex kontakt, då betyde att om man ändra och kopplar den igen på original kontakt då kan man styra den i xbmc men när går in i spelet då sjunker hastighet till 20% eller...jag har inte kollat den men kan man via bios styra den att i spelet ligger på 100 och när xbmc starta ta över styrning.....jag har både xecuter 5035 och evox.... som bios, annars får man fixa manuellt hastighet på fläkt med motståndare eller nåt

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp du kan ändra hastigheten i bios.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Hur gör man eller vilka program måste man ha.....har du nån länk eller nåt tack

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    evtool om du använder m8plus bios

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Tack Hansi...men om jag använder xecuter 2 vad ska jag ha för program

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    22
    Fixat bioset med excuter2 men var hittar jag den nyaste M8plus för V 1.5 med 160Gb hd bios

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Finns en tråd i xbox-vanligafrågorochsvar som heter nåt i stil med "hur hittar man bios och program"...

Liknande diskussioner

1. Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 21:55
  2. Behöver lite hjälp....tack på förhand
    By Treeroot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 14:30
  3. FTP hjälp + lite till
    By smarta in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 03:46
  4. Lite hjälp av er guru´s :)
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 10:15
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 03:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner