Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 49

Diskussion: Trådlös xbox360 ratt

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Trådlös xbox360 ratt

Hej / införskaffade idag Microsofts trådlösa Xbox360-ratt till min moddade 360 konsol - då skall man enl manualen börja med att installera drivrutiner som skall vara med på PGR3-skivsn som medföljer och skall då automatisk installeras och skall komma upp något när det är klart - när jag stoppade in skivan så gick den direkt till spel-läget och ingenting ang att drivrutiner m m skall vara installerade el likn - har sedan tidigare detta spelet som jag faktiskt då har som originalspel / kan det möjligen ha nåt att göra med att konsolen är flashad eller hur får man fram att drivrutinerna på skivan skall vara installerade ? Är det möjligen något som köpt denna ratt som har en moddad konsol och fått samma problem - eller funkar kanske ratten ändå ?? Mkt tacksam om någon har något svar på detta.
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Jag har en moddad 360, men för mig installerade den drivrutinerna som den skulle. Vet inte om det spelar nån roll, men ratten ska inte vara ansluten när man installerar drivrutinen.
    Det kan ju hända att du redan har drivrutinen från nån annan update. Koppla in ratten och se om den funkar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Tack för ditt svar men jag får bara inte inte igång ratt och pedal - men ändå så hittar ju konsolen själva ratten efter jag tryckt på grön knapp m m - har även tagit ut batterierna och kopplat den på ström i stället - men det händer ingenting när ratten är på och hittad (grön fyrkant lyser) / kan man göra så mkt fel eller är det trots allt drivrutinerna som saknas - satt ju och väntade i minst 10-15 minuter för att få något besked att de skulle vara installerade före ratt och pedaler m m var sammankopplade / vad tuaan skall jag göra för att få igång den sprillans nya ratten ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Ström lär du alltid vilja köra med. Har du bara batterier funkar ratten, men forcefeedback är inte aktiverat - för det krävs ström.

Testa att koppla ur allt. Starta om 360'n med bara en handkontroller ansluten.
    Stoppa in PGR3-skivan igen. Händer det fortfarande inget?
    Stäng av 360'n. Koppla in ratten igen.
    Sätt på 360'n och ratten, tryck på connectknappen på konsollen å sen connectknappen på ratten. Funkar det nu?
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Tackar åter för ditt svar och ditt försök till hjälp - skall testa din vägledning lite senare -bara en fråga ang PGR3-skivan / hur lång tog det innan rutan kom upp på TV-bilden att installation av drivrutiner är inlagda efter att skivan stoppats in - och la sig spelet i s.k.spelläge (onlinespel m m) under tiden ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Den frågade direkt när jag stoppade in den om jag ville göra en uppdatering.
    Ett tryck på A och allt installerades lite snabbt.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Okej !! De är alltså bara den vanliga s.k.uppdatering som ofta kommer upp när man stoppar in ett nytt spel - men då borde väl detta redan vara gjort när jag satt in mitt gamla PGR3-spel - som jag köpte samtidigt med konsolen slutet på förra året ? För igår kom inget sådant upp - utan spelet gick direkt till spel utan fråga om det skulle uppdateras. Får hoppas att ratt och pedal fungerar efter jag följt din vägledning - jag återkommer.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Ja, antingen det.... eller så har du fått den om du gjort nån uppdatering via Live. Eller så kan du ha fått den med Test Drive eller Need for speed Carbon (om du nu spelat dem)....
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Oki doki - får hoppas så / jäpp - visst har jag de kanonbra bilspelen TestDrive och Need for Speed Carbon i min ägo - men då körda med handkontrollen...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Köpte mig en ratt idag, den är helt underbar att lira med

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    I värsta fall kanske du får deleta saven på PGR3 och köra med medföljande skivan igen, första versionen har antagligen inte uppdateringen eftersom ratten inte kommit ut då va? så kolla att de är rätt dvd du kör också

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Hej och tack för all hjälp att försöka få igång min ratt - men det vill sig bara inte !! Jag gjorde precis som Enlund skrev men lik f-t så händer inget när man skall gasa och ratta m m - men xboxen hittar den utan problem och den går stänga av ratten med när man håller in den gröna knappen - och jag har hela tiden använt skivan som följde med ratten - fattar ju bara inte detta / Detta med att deleta saven på PGR3 - då menas att det jag tidigare har sparat när jag använt den 1:a skivan skall tas bort ? - skulle det verkligen kunna vara de som gör att ratten inte går att köra med ? Var hittar man det som är savat på PGR3 ? Tacksam för all hjälp och tips

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Hej och tack för all er hjälp att få igång min ratt - men det vill sig bara inte !! Gjorde precis som Enlund hade tipsat men lik f-t så får jag inte ratt och pedaler att fungera och hela tiden har jag endast använt den skivan som följde med ratten - men 360:an hittar den utan problem och det går att stänga av ratten med hjälp av gröna knappen mitt på ratten - fattar bara inte detta !! Detta med att deleta saven i spelet - menas det det som är sparat när jag kört med det tidigare PGR3-spelet jag köpte förra året ? - skulle det kunna vara någon annan version el likn - tror mig ha lite som blivit sparat - tycker nog det låter lite märkligt - skulle det kunna vara det som möjligen gör att det inte går att använda ratten ? Tacksam för all hjälp och tips från forumet.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Hmmm fan va märkligt att den inte vill funka.
    Jag är tveksam till att det kommer hjälpa om du tar bort dina gamesaves till PGR3. Tror bara de innehåller fakta om dina achivements.
    Men vill du testa så gör du såhär:
    Gå till System i dahboarden. Välj Memory och sedan Hard Drive (eller Memory Unit om du har minneskort). Välj Spel och sedan PGR3 och ta Delete.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Jo de lät ju logiskt att updatsen sparas med spelet.. MEN sen kollade ja runt lite på mina sparningar som inte är så stora.. 60kb-320kb och 5mb för pgr3.. sen slog de mig att ja läst nånstans om att de fanns nån "hemlig" kod för att rensa cachen på hdd... nää inte kan dom spara updates i cachen? jo visar de sig visst efter lite googlande..

HEXUS.gaming reports that a cache clear code has been discovered for the Xbox 360 hard drive via the dashboard's system blade. To perform the function, access 'memory' in the system blade, and then highlight the hard drive. Now press: Y, X, X, LB, RB, X, X. The following message should appear: "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

If you initiate maintenance, the hard drive's cache will be cleared, including all software updates. Theoretically, this function could be used to un-update Oblivion in order to regain access to the unlimited gold and item duplication glitches. Note: we have not tested this function.
    källa: http://www.joystiq.com/2006/06/09/xb...de-discovered/

.. så prova de först...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Hej forumet - har idag vart till affären där jag köpte och sa att jag inte fick igång ratten m m - men givet så fungerade den ju helt utan problem på deras konsol.... så det var att åka hem igen och testa lite men icke - det måste vara drivrutinerna som saknas - vet någon om dessa går att ladda hem någonstans ifrån via Xbox Live ? Läste även det som skrev senast (tackar tackar) och gick in på länken ang cached av Hdd -men detta vara ju aldrig testat - vågar man sig verkligen på detta ? så man inte tar bort massa viktig mjukvara m m ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Ring MS supporten. Du behöver ju inte säga att din 360 är "fixad".
    De kanske har något bra knep på lager.

Annars kan du säkert testa s-p-d's knep. Det kan nog mycket väl fungera.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Du menar "xbox-gänget" i Tallinn ? ( de sitter där ) har ringt dem och de kunde inte heller förstå varför det inte gick att använda ratten m m och sa att jag skulle gå tillbaks till affären som jag ju då gjorde... börjar ju lessna på detta och denna ratt :-( köper jag en annan ratt av annat märke - blir det samma problem då med tro ? Är ju inte så haj på detta - vad innebär det när man /cache clear code / - raderas då inte alla koder m m ? - en del kan kanske vara viktiga för konsolen så den fungerar som den skall eller skall man våga sig på att testa detta - skulle det verkligen kunna göra så ratten funkar tro ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Har du testat att bara fimpa din PGR3-mapp (som jag föreslog tidigare)?

Den är nog ingen fara att köra "maintenance on your Xbox 360 storage devices". Du kan ju alltid gå ut på Live och (efter att du fått ratten att fungera) plocka hem senaste updaten igen. De lär ju inte ha lagt in en funktion som sabbar din 360 direkt
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    japp japp - har deletat de sparade filerna som hade skapat från min 1:a PGR3 skiva som jag köpte förra råret / man skall alltså in i PGR3-mappen där jaG delatade saveade filer - och där göra "cache clear code" med secret number ? man gör alltså detta i det specifika spelets mapp - inte bara rent generellt som jag trodde ? ( topp om man sedan kan hämta hem updates via Xbox Live - om jag då får ratten att funka - vilket jag ju hoppas efter all er hjälp och tips )

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    jag svarar mig själv / givet går man inte in i någon spelmapp - det fattar jag nu när jag skulle testa ! men när jag testar och då först trycker "Y" så vänder den ju blad dit man väljer rename och format - och då står den på "Rename" - eller är det kanske bara att skriva in secrets number direkt efter man står på Storage Divaces och det står "Hard Drive" under ?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Har testat ett antal ggr att trycka secret kode ifrån bilden man ser på länken men det händer absolut inte någonting / är det någon som kan tänka sig att testa utifrån länk enl nedanfrån "s-p-d" - och återkomma om det kom upp något message - så vore det topp !

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Det är bara o köra koden som stog så kommer frågan upp, har testat här..

"access 'memory' in the system blade, and then highlight the hard drive. Now press: Y, X, X, LB, RB, X, X. "

bry dig inte om att den går in på rename/format bara fortsätt trycka in koden så får du frågan.. "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

och jo alla upgrades till spel är bara dra ner från live igen när man startar dom.. ska inte påverka sparningar alls, ja tror det här är rätt väg o gå för din del..

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Okey - har gjort så vad jag tror vart fall ( för visst är väl LB - den vänstra knappen baksidan handenheten och detsamma med RB bakom på höger sida ? ) skall man trycka väldigt fort möjligen ? - får testa igen fast lite senare ikväll. Om jag köper en annan 360-ratt av annat märke - kommer den inte heller att fungera då tro ? jag återkommer senare ikväll när jag har testat igen - tackar och bugar så länge !

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Svårt att svara på. Om drivrutinerna till den ratten också kommer bundlade med ett spel du redan har spelat så finns ju risken att du får samma problem med den....
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Hej på er - ville bara tala om jag ganska enkelt fick löst problemet med min ratt som jag inte fick ordning på. Varje gång jag hade startat 360:an så hade jag gjort det med handenheten - när jag testade att bara trycka på 360 och endast ha ratten som enhet - fungerade den hur bra som helst !! - Har nu kört PGR3 nån timme ikväll - nåt som alla borde testa - vilken körupplevelse !! är nu bara att vänta att Forza Motorsport släpps...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Jag säger bara - köp en Playseat så kommer du verkligen kunna njuta av din ratt
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Hej Enlund - blev omg nyfiken på vad det var och gogglade lite och hittade -kan mycket väl förstå att det blir något helt annat med en sådan !! - får fundera lite och även kolla in vad den kostar - men tack för tipset !!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Playseat kostar c:a 3200:-

Vi har en i butiken, välkommen i å testa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Tackar för inbjudan Hansi !! - kommer förbi en sväng till sommaren då vi skall till Sthlm på semester - hoppas ni har öppet i slutet på juli !

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 21:42
  2. Ratt som funkar till: PS3,360 och pc?
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 14:10
  3. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 01:31
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 23:13
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner