Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Problem med uppdatering, Cyclo-Wiz

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0

Problem med uppdatering, Cyclo-Wiz

Hej, jag köpte en Wii med Cyclo-Wiz hos er för ett tag sen och nu försöker jag uppdatera chippet.
    Eftersom jag var osäker på hurvida jag hade D2B eller ej så väntade jag tills den D2B kompatibla varianten dök upp, så nu ikväll satte jag mig ned och försökte uppdatera.
    Det första jag lägger märke till är att efter ungefär 1 timmes testande, så är det något som är allvarligt fel med switchen ni lött dit.
    Jaja, spela roll tänkte jag och tog bort kablarna från switchen för att korsa dom istället.
    Jodå, då klarade jag minsan switch testet på första försöket, men nu sitter jag tvärfast på programming istället, försökt 30 gånger nu kanske, kommer alltid tillbaka till "Turn the switch off, then on and press reset blabla".

Vad kan felet vara? Kablarna funkar ju eftersom jag klarade mig igenom switch testet och jag är 100% säker på att jag gjort rätt.

Från den medföljande Readme-filen:
    "If you get stuck in a Programming/Verifying loop for more than 10 cycles, it is likely that there is an installation problem with the S wire. You have to turn off the console to fix this, but make sure you never turn it off before trying at least a dozen cycles. If you have to turn it off, make sure you always do it right after the verify screen (if verify screen appears)."

Så vitt jag kan se får jag ingen "verify screen" så jag avvaktar nog med att stänga av min konsol.
    Jag är nog uppe i 60 försök nu föresten, så något måste vara väldigt knasigt.

Uppdatering:
    Jag kikade efter den gröna LED lampan som blinkade och jag såg den, så jag stängde av min Wii och den startade faktiskt som vanligt, så jag provade uppdateringen en gång till men med samma resultat.
    Dock så verkar allt funka felfritt i övrigt, men det är ju förbaskat tråkigt att inte kunna uppgradera ett uppgraderbart chip går miste om så mycket.
    Last edited by Sleggh; 2007-04-04 at 01:54.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det har varit en massa strul med uppgradering av cyclowiz. Trist att dom inte hade allt på plats från början så att vi hade kunnat testa uppdateringsfunktionerna redan vid monteringen av chippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Ja mycket, jag köpte mitt chip från er men nu är det dött (efter uppdateringsförsök), hur ser det ut med returer? Finns det någon möjlighet till det? mvh

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0
    Jag köpte faktiskt det här chippet av 2 anledningar:
    1. Det var uppgraderingsbart
    2. Jag orkade inte vänta på wiikey

Just nu så känns det som jag drog en rejäl nitlott .

Kan jag skicka ner Wiin till er så ni kan fixa det som är fel på den? Kostar det nåt isf.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Sleggh vet inte hur insatt du var i diskussionen runt tiden då cyclowiz kom, men jag minns...

Hansi kanske minns diskussionen han hade med mig på telefon angående hur pass enkelt det skulle vara att uppgradera (sett från komponenterna på chippet) och jag stog rätt fast vid dess komplexitet.

Nu har det visat sig med, det är synd att dem inte lyckades leverera korrekt uppgradering materiel och det kommer slå hårt, antar att psxC inte kommer rekomendera cyclo i första hand eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har aldrig rekommenderat cyclo-wiz i första hand sedan vi fick in alternativ, och vi var skeptiska till uppgraderingar från första början. Om du menar att VI sagt att uppgradering skall vara enkelt så var det nog inte mig du pratade med :-)

Jag gillar Wiinja Deluxe, men de flesta andra föredrar Wii-Key, vi säljer väl c:a 50-100st wii-key på varje Cyclo-Wiz...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har aldrig rekommenderat cyclo-wiz i första hand sedan vi fick in alternativ, och vi var skeptiska till uppgraderingar från första början. Om du menar att VI sagt att uppgradering skall vara enkelt så var det nog inte mig du pratade med :-)

Jag gillar Wiinja Deluxe, men de flesta andra föredrar Wii-Key, vi säljer väl c:a 50-100st wii-key på varje Cyclo-Wiz...
    Men nu har jag ett cyclo-wiz, som såldes till mig med lovorden att det var uppgraderingsbart och nu visar det sig att så inte är fallet med just mitt chip (eller just monteringen i min konsol, vad vet jag).
    Har ingen lust att lägga ut ytterligare 1000 spänn på ett nytt chip + montering, när detta med sin uppdatering skulle uppfylla i stort sätt alla önskemål jag har.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skicka hit din WII så fixar vi så den fungerar som det skall.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Hansi då Förstår om du måste skydda dig från alla håll men jag sa inte att ni rekomenderar/at cyclowiz, det var det första ni fick in bara
    jag sa heller inte att ni menade på att det var enkelt, jag ställde mig bara frågande till om det ens gick överhuvudtaget (Som större delen av scenen gjorde) därav valde jag att inte sätta in cyklowiz då jag själv inte kunde förstå hur det skulle vara möjligt.

Sleggh, det är inte psxc fel om tillverkarna lovar en sak men inte kan hålla det i slutändan, tyvärr, nu är det inte omöjligt, bara sjukt knepigt och nästintill omöjligt att få till 100% säkerhet vid upgrad.
    Det jag menar är att det finns inga skäl att lägga skuld på PSXC för att dem tog in cyklowiz och sålde, det var inte ett helt uppenbart dåligt chip.

Thats that

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Hansi då Förstår om du måste skydda dig från alla håll men jag sa inte att ni rekomenderar/at cyclowiz, det var det första ni fick in bara
    jag sa heller inte att ni menade på att det var enkelt, jag ställde mig bara frågande till om det ens gick överhuvudtaget (Som större delen av scenen gjorde) därav valde jag att inte sätta in cyklowiz då jag själv inte kunde förstå hur det skulle vara möjligt.

Sleggh, det är inte psxc fel om tillverkarna lovar en sak men inte kan hålla det i slutändan, tyvärr, nu är det inte omöjligt, bara sjukt knepigt och nästintill omöjligt att få till 100% säkerhet vid upgrad.
    Det jag menar är att det finns inga skäl att lägga skuld på PSXC för att dem tog in cyklowiz och sålde, det var inte ett helt uppenbart dåligt chip.

Thats that
    Jag beskyller ingen för nåt, men om en produkt inte fungerar korrekt så är det väl ändå återförsäljaren du vänder dig till i första hand?
    Aja, slutdiskuterat , jag skickar min Wii snarast möjligt.
    Tack så mycket.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Respekt
    0
    Jaha då lyckades jag också döda ett Cyclowiz.

D2B Wii och helt dött, ingen lampa som lyser på chipet

Anledningen ska vara att jag korkat nog inte drog ut kabeln i 10s efter att den lyckats uppdatera. Man lär sig av sina misstag.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    Jaha då lyckades jag också döda ett Cyclowiz.

D2B Wii och helt dött, ingen lampa som lyser på chipet

Anledningen ska vara att jag korkat nog inte drog ut kabeln i 10s efter att den lyckats uppdatera. Man lär sig av sina misstag.

Lol, Ska man inte dansa i en ring och låta som en indian för att det ska fungera också? Tycker synd om er som sitter med cyclowiz

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Vad jag naturligtvis har förstått så finns bättre chip än cyclowiz. Men jag måste få försvara lite. Jag fick mitt wiz installerat första dagen psxcare fick in det. En söt liten switch satt även på. Allt har fungerat klanderfritt även updateringen. Inget krångel och nu lirar den allt den skall utan problem på sunkiga, citerar Hansi från tidigare tråd, bottenslamskivor.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

Lite creds

För att ge lite creds till Cyclo-Wiz efter denna nedtryckning så kan jag meddela att inget funkade före uppdateringen av Cyclo-Wiz medan ALLT fungerar perfekt efter uppdateringen, för mig iaf..

Liknande diskussioner

1. Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.
    By JayC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 21:55
  2. Problem med MS Dashboard
    By dagezon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 17:53
  3. Problem med dashboard?
    By Soederstroem in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 12:05
  4. problem med ps2 silver
    By king_brutus in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:25
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC