Hej, jag köpte en Wii med Cyclo-Wiz hos er för ett tag sen och nu försöker jag uppdatera chippet.
Eftersom jag var osäker på hurvida jag hade D2B eller ej så väntade jag tills den D2B kompatibla varianten dök upp, så nu ikväll satte jag mig ned och försökte uppdatera.
Det första jag lägger märke till är att efter ungefär 1 timmes testande, så är det något som är allvarligt fel med switchen ni lött dit.
Jaja, spela roll tänkte jag och tog bort kablarna från switchen för att korsa dom istället.
Jodå, då klarade jag minsan switch testet på första försöket, men nu sitter jag tvärfast på programming istället, försökt 30 gånger nu kanske, kommer alltid tillbaka till "Turn the switch off, then on and press reset blabla".
Vad kan felet vara? Kablarna funkar ju eftersom jag klarade mig igenom switch testet och jag är 100% säker på att jag gjort rätt.
Från den medföljande Readme-filen:
"If you get stuck in a Programming/Verifying loop for more than 10 cycles, it is likely that there is an installation problem with the S wire. You have to turn off the console to fix this, but make sure you never turn it off before trying at least a dozen cycles. If you have to turn it off, make sure you always do it right after the verify screen (if verify screen appears)."
Så vitt jag kan se får jag ingen "verify screen" så jag avvaktar nog med att stänga av min konsol.
Jag är nog uppe i 60 försök nu föresten, så något måste vara väldigt knasigt.
Uppdatering:
Jag kikade efter den gröna LED lampan som blinkade och jag såg den, så jag stängde av min Wii och den startade faktiskt som vanligt, så jag provade uppdateringen en gång till men med samma resultat.
Dock så verkar allt funka felfritt i övrigt, men det är ju förbaskat tråkigt att inte kunna uppgradera ett uppgraderbart chip går miste om så mycket.
Bookmarks