Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Online-spel "ABC för rockies"???

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question Online-spel "ABC för rockies"???

    Hej
    Är helt ny på xboxspel. Bara kört pc tidigare. Har sökt runt på forumen men hittar inte svaren. (frågan är väl för elementär )!

    Finns det någon "guide" rörande spel online/live/system link/. Jag har ett xbox som PSX har monterat ett DUO X2 chip i. Har två datorer kopplade till Linsys WRT54, BBB 24 MB/s.

    Från scratch; vad ska jag göra för att kunna spela "online"? Vad behöver jag köpa? Vad måste man tänka på? Vad gäller för brända backupspel? (Har läst om Hansis inlägg om svartlistning).

    Som sagt, helt kort om multispel med xbox, en ABC-guide. Kan man hitta den på siten eller kan någon förbarma sig över en vilsen spelgalen småbarnspappa. Hur kommer jag igång?

    Tacksam för hjälp
    //Pc

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    plaincollar

    Bli medlem här http://www.teamxlink.co.uk/
    Här lär du dig att spela på nätet genom system link, dom har också en lista på vilka spel som har system link.

    Det du behöver är en patch kabel från ditt xbox till routern, sedan öppna portar.

    Vet du inte vilken port eller hur man gör för att öppna port så kolla in denna sidan http://www.portforward.com

    För att kunna spela online med Xlink så förväntar sig dom att du ska använda Xbox Media Center, har du problem med att få tag i de så kan du kontakta mig, typ skicka ett pm.

    Har du sedan problem med att bränna spel / köra backup på dom, så skicka ett pm, så kan jag hjälpa dig. Själv så brukar jag köra FTP överföring. XBMC kör automatiskt upp en ftp-server, så ett vanligt ftp program funkar [när det gäller film, musik] men om spela ska över så kör med Qwix, det är väldigt enkelt och det fungerar utmärkt.

    Lycka till!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Tack för svaret.
    Kabeln har jag, porta e lugnt och brännaren går varm (lite segt med nedladdningen dock...). Däremot ska jag surfa in på länken direkt och kolla. Vill ju inte ha chipet ratat....hur man nu undviker det. Men det visar sig säkert på Teamxlink. Tack igen//Pc

    Citat Original inlägg av N1sse Visa Inlägg
    plaincollar

    Bli medlem här http://www.teamxlink.co.uk/
    Här lär du dig att spela på nätet genom system link, dom har också en lista på vilka spel som har system link.

    Det du behöver är en patch kabel från ditt xbox till routern, sedan öppna portar.

    Vet du inte vilken port eller hur man gör för att öppna port så kolla in denna sidan http://www.portforward.com

    För att kunna spela online med Xlink så förväntar sig dom att du ska använda Xbox Media Center, har du problem med att få tag i de så kan du kontakta mig, typ skicka ett pm.

    Har du sedan problem med att bränna spel / köra backup på dom, så skicka ett pm, så kan jag hjälpa dig. Själv så brukar jag köra FTP överföring. XBMC kör automatiskt upp en ftp-server, så ett vanligt ftp program funkar [när det gäller film, musik] men om spela ska över så kör med Qwix, det är väldigt enkelt och det fungerar utmärkt.

    Lycka till!

Liknande diskussioner

  1. 2.St 512Mb minnen för Bärbara datorer Säljes/Bytes
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 14:34
  2. Hur gör jag för att bränna ett ps2 spel?
    By Cool_boy in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:40
  3. Spel för stora för att brännas på DVD skiva
    By WthFck_ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 11:22
  4. Starta spel i PAL/NTSC-läge via XBMC för att få HD (720p)?
    By teekay in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 13:14
  5. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •