Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ett par frågor innan jag köper

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Ett par frågor innan jag köper

Hej.

Tänkte köpa en chippad/flashad 360 men har ett par frågor innan.

1.Ska man ha xtreme flashning eller NME?
    2.Fungerar alla releaser på spel till båda chippen? Eller är ex flesta releaserna enbart fungerande på xtreme?
    3.Fungerar NTSC och PAL releaser?
    4.Om xboxen uppdateras kan chippen sluta fungera då helt så backuper inte fungerar längre? Lite tråkigt att slänga dom då.
    Edit: 5. Har Något chipp stöd för BENQ läsare än?

Hoppas någon kan reda ut detta.
    Rörigaste är vilket chipp man ska ha och om backuperna är gjorde enbart för en typ utav chip. Då vill jag ha det chip som stödjer flest backuper.

Tack på förhand
    Jimmie

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du läst den klistrade faq tråden?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Läste igenom den nu, missade den.
    Men enligt den är NME inte något att ha så vitt jag kan se för det inte går att uppdatera.

Synd för ville ha ett stabilt chipp som man kan stänga av för live och spela backup kopior, som även fungerar framöver.

Får väll vänta att köpa tills det kommer något nytt då.

enligt det jag läste finns det inget alls till BENQ, fast det står att NME ska stödja alla 360 versioner, har iofs läst lite olika om stöd för BENQ.

Hittade dessutom inget svar på om man kan spela alla releaser eller om det fortfarande är specifikt Xtreme release till xtreme flashning, NME release till NME chipp.
    Last edited by dvl; 2007-04-05 at 19:52.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man kör "nme associator" för att göra om en xtreme iso till nme iso. När man gjort det fungerar den både med xtreme och nme.

Ingen har problem med live ännu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Ah ok.
    Tackar för svaret, blir nog ett NME då snart.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Flasha den istället så är den både enklare att återställa till originalskick och så kan du uppdatera med nya firmware.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    hm ok.
    Hur stor är chansen att man blir bannad om man kör ett orginal spel via live med flashad drive?
    Det finns ingen risk om man bara går ut på arkad,tankar ner speldemos heller antar jag, då dvd läsaren inte används. Men orginal-spel är lite trist om risken är större där. Då jag har ett par spel jag vill spela över live.

Får kolla upp flashning lite bättre iaf, läste om att göra det själv men verkade otroligt krångligt

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Just nu är det helt safe att köra Live med flashad drive.
    Men det finns såklart inga garantier vad MS kan hitta på framöver.

Känner du dig osäker kan du ju köpa Xtreme Dual Firmware så kan du switcha mellan original firmware och xtreme.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

1. har jag blivigt lurad?
    By Wildboy in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:50
  2. Hur bränner jag ett spel som är uppackat?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:01
  3. fick min gamecube idag, och ett par frågor :)
    By kiranos in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 19:13
  4. finns ej v1.5? och ett par till frågor...
    By pemani in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 15:38
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner