Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: WiiD-problem

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Unhappy WiiD-problem

    Jag har precis slängt in ett WiiD-chip i min Wii men jag får inte igång några spel. När jag stoppar i spelet så står det bara att skivan inte går att läsa.

    Spelen bränns på Premium DVD+R-skivor (som har fungerat ypperligt till min GC om det är av intresse...?) och jag har ändrat book-type till DVD-ROM.

    Det enda tecknet på liv från chippet var när jag brände ut WiidUpdate_02_Pal och stoppade in skivan. Det lät som den läste en massa från den och sen visades ett felmeddelande om att skivan inte kunde läsas (vilket det tydligen ska göra vid uppgradering?)
    Dock såg det inte ut som när jag försöker köra spel, bilden blev helt svart med vit text och så fick jag lov att starta om hela Wii:t.

    Jag har en NEC 2500-brännare som är uppdaterad för att kunde ändra book-type.

    Nån som vet vad som kan vara fel? Hur vet man om chippet fungerar som det ska? Jag har själv lött in det men jag är väl ingen expert på lödning... fast inte helt värdelös heller.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova dra ur strömmen i 30 sekunder
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag drog ur strömmen nån minut (batteriet är var kvar hela tiden) men det är ingen skillnad.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag kan förresten tillägga att original-spel fungerar bra.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Talking

    Jag var för våldsam i ihopsättningen så en kabel hade lossnat. Nu fungerar det.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  2. Problem med koppla projje via komponent.
    By mumintrollet in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 16:27
  3. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  4. Problem med v14 maskin.
    By Greggo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •