Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xeno ps fix?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    Xeno ps fix?

    Fick hem mitt xeno ps chip ifrån er idag. Håller på o löder in det nu. Ska man löda in fix chippet man fick med, och om har ni några diagram för det? har en ver 7/8 ps2. Sen undrar jag om det finns nått speciellt ställe vart man skall placera chippet?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej inga fixar för v7
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Efter att jag installerat chipet, så funkade det inte. Så jag mätte på alla punkter och kom fram till att jag hade bryggat 2 utav benen på en av kretsarna (första benet och "P") gjorde rent och mätte så att det var ok. Funkade inte iaf. Så nu tog jag bort chippet för att sedan löda om allt från början. Men innan så testa jag om det funka som det ska utan chip i. Funkade första gången, sen gjorde jag en reset, och då får jag ingen bild/ljud signal, inte svart bild, utan ingen signal alls. Provat o starta om o.s.v men ingen signal!

    Någon som vet vad det kan bero på? Eller vilka lödpunkter som har med video utgången att göra, så jag kan kontrollera om nått är fel?

    Jag har en version 7/8 ps2.

    Enligt ritningarna så antog jag att "SX" skall gå till "S" på chippet? och att "RST" ska gå till "RE" på chippet?

    Sen undrar jag varför det står "Alt" på bilden med lödpunkterna "G,H,I"? Jag lödde dit alla 3 iaf, är detta rätt?

    Tacksam för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Fick igång allting idag. Multimetern jag använde från början var inte speciellt känslig, och den missade en brygga mellan 2 ben. Misstänkte att det fortfarande var lod mellan benen så jag köpte en lite dyrare mätare och den upptäckte kortisen. Gjorde rent och lödde tillbaks chippet, så nu funkar allt som det ska!

Liknande diskussioner

  1. Xeno installations hjälp
    By MrBengt in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 12:43
  2. Xeno PS ritningar
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 11:10
  3. H2O vs. XENO PS
    By Rugged in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 21:46
  4. Xeno beskrivning?!
    By melvin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 18:33
  5. Xeno GC
    By zezam in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •