Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Xboxen seg efter Hårddisk byte!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Xboxen seg efter Hårddisk byte!

    Hej har stöt på ett problem har bytt hårddisk i min xbox efter att jag till slut trötnade på att bara ha 10gig. Men Gjorde steget ganska litet bytte bara till en 60gigare. Men efter byttet så har min xbox blivit väldigt seg kan ta flera minuter att köra "in game reset". Och att starta program. Men väll inne i programen så märks det inte någon stor skilnad Jag har satt den nya hårddisken som Master. Och kör med x2 4977 bios kernel 1.00.4977.01 Vet inte vilket chip jag har dessväre. Någon som har några ideer om vad som skulle kunna göra så att xboxen blir så seg som den är??

    Alla ideer tas emot av tacksamhet.

    Mvh: Lintz

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nåt knas med hårddisken du eftersom det är den du bytt. Prova en annan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men den hårdisken har suttit i en dator. Och väll där så funka den jätte fint. Inga som helst problem.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej men NU har du problem, och varför skulle dom bero på något annat än det du ändrat på i din xbox...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Aa kan bara vara det tack för hjälpen Hansi. Finns det någon hårddisk på marknaden nu som du kan rekommendera?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kör med det som är billigast i närmaste butik för dagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej tack. För hjälpen blir att köpa en av någon av de billigare ganska snart då.
    Vill bara ge lite feedback till dig för att du har det bästa forumet på hela webben

    Keep it up:P

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Järfälla
    Inlägg
    63
    Respekt
    20
    Är det en vanlig IDE 3,5" 5600 som gäller eller vad kan man stoppa i?
    Tänkte ha 160GB

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Järfälla
    Inlägg
    63
    Respekt
    20
    D.v.s. spelar det nån roll om det är IDE ATA EIDA 5600rpm 7200rpm m.m.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    5600 rpm är trevliga då dom är mycket tysta, men kanske är lite svåra att hitta. Normal hastighet är ju 7200.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Järfälla
    Inlägg
    63
    Respekt
    20

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Javisst
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    dragonslayer Guest
    började just läsa här.. du skrev att du hade satt hårddisken som Master... Den skall stå som "Cable Select"

    nu vet jag inte om det är det som gör den seg... men det är betydligt billigare att prova att flytta en jumper än att köpa en ny disk..

    Förövrigt kan jag oxo rekomendera Samsung diskarna:
    lågt pris.
    tysta.
    låg värmeutveckling.
    väldigt driftssäkra.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som om det skulle spela roll ifall byglingen eller kabeln får hårddisken att i slutändan bli konfigurerad som master...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    152
    Respekt
    18
    vilka diskar är bättre samsung eller seagate?

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Byta åxå HD kabeln till en 80 polig istället för den skiten som satt i fr början var inte det en 40 polig?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Byta hårddisk, xboxen är chippad
    By christoffer in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 16:44
  2. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  3. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  4. Byte av hårddisk!
    By Zeunertz in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 09:49
  5. Kunde boota superdisc efter hd byte men inte längre
    By silent666 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 15:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •