Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: erhåll IP adress automatiskt =(

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

erhåll IP adress automatiskt =(

Jag har bytt internetleverantör, denna krävar att man erhåller IP adress automatiskt.. Hur gör jag nu? Det funkade utmärkt innan att koppla via en korsad kabel. Vad ska jag göra nu?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skriver om din fråga med lite mer detaljer för det du skrivit säger ingenting om vad det är du försöker göra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    jag försöker koppla mitt xbox till datorn så att jag kan lägga över film osv.
    Jag gjorde detta tidigare genom att följa guiden man fick med när man chippade xboxen..
    Guiden tar dock inte upp fallet då "erhåll ip-adress automatiskt" är ikryssat.
    Hur ska jag göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur har du kopplat då??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    med en korsad nätverkskabel från xbox till dator. Precis som det står i guiden..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det bara datorn och xboxen du kopplar ihop?

Var kommer din internetoperatör in i bilden?

Har du flera nätverkskort i datorn?

Har du separat nätverkskort i datorn dit du kopplar xboxen så ställer du in adressen på det kortet enligt guiden bara...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Jag har bara ett nätverkskort.
    Sen jag bytte internetleverantör har jag varit tvungen att erhålla ip adress automatiskt. Jag har prövat att gå efter guiden nu i efterhand och ställa in en IP manuellt enligt guiden, men det verkar inte funka nu. Nånting måste ha hänt vid bytet till ny internetleverantör..

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    jag har nu följt guiden till punkt och pricka, ställt in rätt IP på datorn, xbox osv. ftp-programmet hittar inte xboxen. "Connection failed (No route to Host)"

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    vad ska jag göra?

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    Din internetleverantör har inget med saken att göra. Du måste ange ett ipnr på både datorn och på xboxen. tex 192.168.100.1 och 192.168.100.2
    Men jag skulle tipsa dig att skaffa en router. Det är lättare, och de är inte så dyra nuförtiden.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Kimpan Visa Inlägg
    Jag har bara ett nätverkskort.
    Sen jag bytte internetleverantör har jag varit tvungen att erhålla ip adress automatiskt. Jag har prövat att gå efter guiden nu i efterhand och ställa in en IP manuellt enligt guiden, men det verkar inte funka nu. Nånting måste ha hänt vid bytet till ny internetleverantör..
    Om du nu har kopplat xboxen till din dator så måste du ha mer än ett nätverkskort, ett till xboxen och ett till ditt bredband. Altså ska du inte behöva ändra någonting bara för att du bytte bredband.

Jag tror att du börjat pilla med inställningar på fel kort helt enkelt. Du ska inte kryssa i "erhåll ip-adress automatiskt" på det nätverkskortet som är till xboxen, bara till det mot ditt modem.

Liknande diskussioner

1. har börjat byta ip adress hela tiden
    By bleppe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 14:57
  2. Ändra Mac adress?
    By vicssonxbox in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 18:49
  3. Automatiskt spela nästa fil
    By Pheidias in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 18:43
  4. Ftp adress
    By Ubbe in forum X-BOX Spel/Mjukvara