Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: Hitachi 0079FK

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Hitachi 0079FK

    Går den att flasha??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Nix. Inte vad jag vet

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NME chip fungerar, och det går att använda fw toolbox för att patcha dess firmware, men man måste löda loss minneskretsen i dvdläsaren för att läsa och flasha den med programmerare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Så det går rent praktiskt att flasha denna enhet? Verkar dock inte så lätt undrar om det är någon butik eller liknande (kanske psxcare ) som kommer att börja göre detta

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har för mig att Hansi skrev i en annan tråd att Psxcare kan göra det, för typ 1300kr eller så....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    ha ha coolt 1300 e bra mycke billigare än att sätta in ett NME chip och bränna om typ 40 skivor, för jag antar att det är det jag måste göra om jag sätter in ett NME då alla spel jag har är för xtreme firmware mao inte patchade,

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Yupp.
    SecuritySectorn för Xtreme och NME är olika. Så om de spel du har nu inte är patchade för NME så kommer de inte funka om du sätter in ett chip.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    hmm...ok så vad e rekomendationen skall man fixa bortlödning och så eller ska man vänta på att dom kanske kan fixa firmware patchen på något annat vis....om det nu någonsin kommer att gå

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Det är svårt att säga om man ska vänta eller ej. Men det lär säkert komma ett sätt att flasha fast det kan dröja en månad elle flera månader.
    Det kostar också att inskaffa programmerare och annan utrustning.
    1300kr för detta arbete är billigt.
    Själv skulle jag inte lämna in det pga jag har all utrustning som krävs.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag skulle absolut vänta några veckor tills den går att flasha som vanligt, eller så skulle jag sålt den och köpt en ny flashad. Kommer undan mycket billigare så.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Har för mig att Hansi skrev i en annan tråd att Psxcare kan göra det, för typ 1300kr eller så....
    Hmm....jo såg den tråden för ett tag sedan orkar inte vänta på att det ska gå att flasha på normal väg, det ser ju inte ljust ut efter vad jag läst,....sitter här med ca 40 brända skivor och inget går att spela.

    Så hur ska jag gå till väga? gör du detta hansi? är det säkert (funkar det utan att nåt pajar - tror visserligen att du kan detta men vill kolla ändå )?

    Fick denna drive efter reparation av MS - håller mig nog från att skicka in till MS i tyskland om jag får röd ring igen och kollar om det går att fixa på någon annan väg.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns alltid en risk att nåt pajar när man går in och löder på/av tsopen. Normalt är det inga problem, men det där satans epoxyskiten gör det lite riskabelt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21
    Har fått en Hitachi 0079fk efter reparation i Tyskland. Skickade en in en trasig Hitachi 0047 pågrund av hårdvarufel.
    Verkar så att dom ersättera alla gamla dvd-läsarna med dom nya Hitachi 0079fk läsarna numera.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    "http://www.fractalteam.com/"
    Kan det här vara något för oss med 0079? Undrar om det fungerar e inte så haj på detta men det står i infon att man inte ska behöva konvertera iso filerna som med NME (vilket e bra för jag har redan massor med skivor brända)
    Fractal 360 har dock inte hört något om chippet? Nån som vet?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inte dom gett upp?

    Jag beställde och betalade för fractal 360 för säkert ett år sedan nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Deras latest news, observera årtalet, chippet är fortfarande inte släppt...



    29.07.2006 : Fractal Team announces Fractal360 release ...

    The launch date of the Fractal360 has been set for the 20th of August 2006

    We are delighted to release preliminary information on what we believe to be the ultimate universal 360 DVD firmware chip
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Ha ha oj då såg inte det i min iver att få min box att fungera som förut kanske skulle kollat lite mer på sidan

    Däremot såg ju det här rätt intressant ut:

    "Coming soon for Xtreme firmware
    _______________________________
    * DVD movie region free!!!
    * 360 games using file iso/raw data hybrid - much smaller iso size
    * New Xtreme V5 for Hitachi and Benq drives

    Thanks
    Commodore4Eva

    There is of course no ETA on any of the features listed above, so please dont ask "
    Last edited by usm76; 2007-04-14 at 15:21.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    jaha verkar ju inte hända så mycket på 0079 fronten så hur ska jag bära mig åt om jag vill att psxcare ska göra det där "lödtricket med tsopen" och hur lång tid tar det.....antar att det inte är som drop-in flashning?
    Det verkar ju som om det kommer att vara den enda lösningen för oss med 0079 det eller sälja skiten och köpa en ny.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja du får ju lämna in den och vänta tills vi tar oss tid att flasha den åt dig. Räkna med att ett och annat "snabbjobb" går före innan någon tekniker känner sig manad att sitta och pilla med den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm om jag köper en xbox360 i affär, fnins det chans att jag får en sånhär läsare?

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    är du så säker på de? på alla kommentarer på sidan står de ju klart o tydligt att alla har fått tillbaka boxarna från reparation med nya driven.. dvs inga nyköpta..

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej inte helt säker, men dansken har inte skrivit nån kommentar t.ex.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Någon som hört nåt nytt på 0079 fronten? Hittar ingen direkt info om hur det går med flashning av dessa (då tänkte jag på flashning UTAN att löda bort)

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Hansi,

    Kostar det fortfarande 1300 att flasha 79an nu när det finns andra verktyg att fippla med? Om man flashar sin 79a hos er, är det lätt att uppgradera den eller måste man in me skiten till er igen ?

    Suck att man fick en 79a när man fick tillbaka den från MS..

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Faaan om jag får tbx en 79fk från Tyskland hoppas jag får någon samsung. Fan va jobbigt blir till att sälja och köpa en ny dårra om man får en 79fk.

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av `rzr Visa Inlägg
    Hansi,

    Kostar det fortfarande 1300 att flasha 79an nu när det finns andra verktyg att fippla med? Om man flashar sin 79a hos er, är det lätt att uppgradera den eller måste man in me skiten till er igen ?

    Suck att man fick en 79a när man fick tillbaka den från MS..
    Priset kommer iaf bli högre än vanligt pga priset för chippet + monteringen utöver flashningen, så räkna med runt 1000-lappen ändå.

    Fördelen är att man kan köra in uppgraderingar som vanligt sedan, istället för att behöva löda av flashminnet varje gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    vadå för chipp ?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ett chip som gör "modeb" och därmed normal flasning tillgängligt på v79:an

    Chippet har precis börjat komma ut på marknaden, jag har inte fått min order än
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Okej, hur lång tid kan man räkna med om man lämnar in den till er, och vilket pris kommer det kosta?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hitachi 0059DJ strul
    By pelleplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:44
  2. Samsung vs Hitachi
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 17:03
  3. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11
  4. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05
  5. samsung vs hitachi
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •