Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lagg i Cod3

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18

Lagg i Cod3

http://youtube.com/watch?v=5BcALgAma_I Kolla på videon i länken. Så blir det när jag spelar mitt brända Cod3 och det börjar lagga när det händer mycket grejer som tex när en pansaevagn skjuter ett skott eller när det är många tyskar som man ska skjuta. Kan det vara något fel på skivan för inget annat spel håller på så här?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Har inte spelet men det är inte helt omöjligt att det faktiskt inte är nått fel på din skiva / bränning.

Många tunga titlar såsom Cod och PGA är inte utvecklade för Wiiets relativt svaga grafik motor utan helt enkelt konverterade från andra platformar.
    Det leder till att tunga grafiska sitationer såsom du beskriver kan lagga. Fan hände till och med på Nintendo64 i slut fighten Ocarina of time
    Nintendo har aldrig varit särskilt tunga i deras grafikkapacitet maskinmässigt

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    kk tack men ni behöver inte skriva här mer nu för jag klarade ut spelet idag trots allt lagg, ni skulle bara sett sista slaget som det laggade

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Antagligen är det COD som är gjort så, laggar för mig med, med tanke på att det bara händer när det händer mkt på skärmen så är det garanterat inte skivan det är fel på, utan wiiets hårdvara.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Många tunga titlar såsom Cod och PGA är inte utvecklade för Wiiets relativt svaga grafik motor utan helt enkelt konverterade från andra platformar.
    Det leder till att tunga grafiska sitationer såsom du beskriver kan lagga. Fan hände till och med på Nintendo64 i slut fighten Ocarina of time
    Nintendo har aldrig varit särskilt tunga i deras grafikkapacitet maskinmässigt
    Till och med Adventure of Link och Legend of Zelda laggade ju om det kom för många monster samtidigt..

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Har speclat igenom COD3, men inte upptäckt något lagg direkt.. Var något enstaka lagg när det laddade, men inte annars..

Har också extrema lagg när det händer mycket, bland annat i slutet.
    Och mitt är köpt..

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Så där ska det dock inte vara. Det vill säga att wii-moten helt tappar kontakten. Verkar vara något annat problem med din sensorbar eller så? Kanske bara COD3 är extra känsligt. Testa ändra sens i inställningarna. Ljuskällor kan vara ett stort problem. Jag har blivit tvungen att dissa rätt många lampor när jag spelar Wii.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Grimmy, har du spelat cod3 från början till slut?

Jag har det och det var som andra beskrev det lag på endel ställen.

Liknande diskussioner

1. Relativ bra uppkoppling men ändå Lagg.. titta
    By SuFFix in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 17:11
  2. Problem med lagg i trådlöst nätverk
    By Kerbdog in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 22:59
  3. Lagg på 8mbitlina
    By Parazite in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 21:14
  4. 0,5 TELIA ADSL med live lagg proglem??
    By davidandersson in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 16:24
  5. lagg i Dashboard måste ha i nätverks...
    By david999 in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 19:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner