Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Reservdelar till wii

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Reservdelar till wii

    Är det någon som vet om man kan få tag på reservdelar till wii???
    Skulle löda in ett wiikey och det gick åt skogen...
    Dum som jag var skulle jag försöka använda snabblödpunkterna...
    Annars hade det nog gått bra.
    Kortet är nu helt kört.
    Skulle behöva ett nytt kretskort till läsaren.
    Kanske kan man köpa ett kretskort med färdig installerat chip???

    / Uv

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    skulle nog kosta lika mycket som en ny. Jag har lagat några gamla xboxar och då var det bara att skrapa lite på ledningarna och löda dit kablar istället. Men be någon som du vet är duktig på löda att göra det eller så lämnar du in den. Kostar nog 700 kr eller mer om du har otur.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    håller med weeh där.. men frågan är vad du menar med "helt kört"? jag lyckades själv med att sabba en wiikey installation och blev jävligt nervös över att jag hade dödat min wii, men jag testade ändå att skruva ihop den igen och den funkade som en klocka. i mitt fall så lyckades jag lyfta bort en lödpunkt och det fick jag fixat på en halvtimme hos psxcare (det var ingen kö varken i kassan heller hos teknikerna) för 700 spänn, grymt smidigt måste jag säga!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Smidigt men dyrt, förstår inte varför folk envisas med att försöka själva.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag envisades själv för att jag har fixat flera playstation
    och dvdspelare mm och är ganska bra på att löda.
    Men wii var inte lätta att löda i.
    Tro mig det finns inget hopp för mitt kretskort.
    Behöver reservdelar.

    Hansi kanske kan fixa reservdelar????

    UV

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Smidigt men dyrt, förstår inte varför folk envisas med att försöka själva.
    jag tycker att det var ett helt överkomligt pris med tanke på att dom får det onödigt pilligt eftersom de måste använda sig av benen på en inte särskilt stor IC. samtidigt är det 300:- billigare än vad dom tar för chippet plus installation. visst, killarna är snabba och vana vid sånt här men det ger ju också god service. anledningen till att jag gav mig på det på egen hand var att möjligheten till att kunna spela backups samma kväll fick mig att tänka oklart ärligt talat... det sket sig för att jag kände mig hetsad, är vänsterhänt och aningen skakis på just vänstern när det gäller och att jag använde mig av för dålig utrustning. en lödkolv på 25W är för mycket.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Smidigt men dyrt, förstår inte varför folk envisas med att försöka själva.
    Jo jag har fattat att det var dumt men som sagt var så har jag lödat
    mycket i mina dar. Det var ju inte det tråden handlade om.
    Utan frågan var faktiskt om någon vet var det kan finnas
    reservdelar till Wii.
    Svara på min fråga istället för att tracka mig för att det blev fel.

    UV

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka ett par bilder på skadorna
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag är nästans i samma sits som universe777. Jag har också lött chip och grejer tidigare, så jag köpte hem ett Wiikey och började löda, men nånstans mitt i arbetet så insåg jag att jag hade fel verktyg, så jag lödde snabbt bort Wiikey. Problemet som jag har är att lasern inte går igång, den känner inte av att det sitter en skiva i, så när man har spelat ett VC-spel och sen går tillbaka till Wii Channel, så blir rutan svart, men då går det att mata in och mata ut en skiva (vilket inte går när det är bild). Ska jag testa att radera minnet på Wii, och se om allt hänger med som det ska? Eller kan det vara någon skada på kortet ändå? Även fast jag inte direkt ser något som skulle störa.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Om du ger upp och köper ett nytt istället så kan jag köpa ditt trasiga Wii!
    Hör av dig i så fall
    erille@hotmail.com

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av universe777 Visa Inlägg
    Tro mig det finns inget hopp för mitt kretskort.
    Med tanke på att någon faktiskt lyckades få Wii:et i denna tråden att fungera så kan den nog finnas hopp, för värre än så kan det bara inte se ut.
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=57075

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Med tanke på att någon faktiskt lyckades få Wii:et i denna tråden att fungera så kan den nog finnas hopp, för värre än så kan det bara inte se ut.
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=57075
    Borde ha varnat innan.. trots att jag inte ens höll på att äta/dricka nått så satte jag i halsen..

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Stric Visa Inlägg
    Borde ha varnat innan.. trots att jag inte ens höll på att äta/dricka nått så satte jag i halsen..
    Hehe, jag vet inte vad som är mest imponerande. Att någon lyckats misslyckas så totalt eller att det gick att få liv i Wii:et igen.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Om du ger upp och köper ett nytt istället så kan jag köpa ditt trasiga Wii!
    Hör av dig i så fall
    erille@hotmail.com
    Var det där till mig?

    Nej, jag kommer inte att ge upp. Det är desutom ett amerikanskt exemplar, så det kränger jag inte iväg hur som helst. Det är ju bara lasern som har fukkat upp sig lite.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Lurk Visa Inlägg
    Var det där till mig?
    Hehe, jupp det va ju det, nåja, jag kanske hittar Wii:s någon annanstans, är liksom inte intresserad av läsaren i sig själv så...

  16. #16
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Hehe, jupp det va ju det, nåja, jag kanske hittar Wii:s någon annanstans, är liksom inte intresserad av läsaren i sig själv så...
    Vad är du intresserad av då? Vc-spelen?

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Lurk Visa Inlägg
    Vad är du intresserad av då? Vc-spelen?
    En vågad gissning... Han har brickat sin Wii m.h.a. Super Paper Mario.

    Det bästa man kan göra då är att köpa ett sönderchippat Wii och flytta över sin hela drive från sitt brickade Wii och så har man plötsligt förvandlat två dyra bokstöd till ett dyrt bokstöd och ett fungerande Wii.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  18. #18
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    En vågad gissning... Han har brickat sin Wii m.h.a. Super Paper Mario.

    Det bästa man kan göra då är att köpa ett sönderchippat Wii och flytta över sin hela drive från sitt brickade Wii och så har man plötsligt förvandlat två dyra bokstöd till ett dyrt bokstöd och ett fungerande Wii.
    Aha, ok, så man ska inte bara klara av att chippa Wii:t, man måste även akta sig för att inte bli brickad senare?

    Kan man bli brickad även fast man kör orginalspel, t.ex PAL- och Jap-spel?

    Om man ´kan det så överväger jag nog till att inte chippa, jobbigt att Ninty inte går samma fotspår som Sony och släpper regionsfri, det hade varit perfekt. Då hade man sluppit vänta på spel och man skulle faktiskt kunna spela alla spel som utvecklas till Wii, vilket man inte kan göra nu.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Så länge du är försiktig med importerade spel så behöver du inte oroa dig.

    I det här fallet handlar det om att om man kör USA versionen av Super Paper Mario på en PAL eller JAP Wii som har för låg version på systemprogramvaran så uppgraderar Super Paper Mario den åt en. Jättesnällt och bra om det inte vore för att den tar för givet att den kör på en USA-konsoll och utan att fråga blåser på USA versionen av systemuppdateringen.

    Spelar ingen roll om skivan är orginal eller backup. Det handlar helt enkelt om att den inte är tänkt att köras på en annan region än den som den är gjord för.

    Om du enbart håller dig till spel från samma region som din konsoll så behöver du bara oroa dig för att du inte löder sönder den.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    En vågad gissning... Han har brickat sin Wii m.h.a. Super Paper Mario.
    Inte riktigt, jag bara letar billiga objekt, har inte lust att köpa yttligare ett helt nytt Wii bara för att testa med när det enda jag behöver är moderkortet

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    I det här fallet handlar det om att om man kör USA versionen av Super Paper Mario på en PAL eller JAP Wii som har för låg version på systemprogramvaran så uppgraderar Super Paper Mario den åt en. Jättesnällt och bra om det inte vore för att den tar för givet att den kör på en USA-konsoll och utan att fråga blåser på USA versionen av systemuppdateringen.
    Tja.. USA-versionen fungerar ju inte på en PAL-maskin egentligen, så det är ju ett relativt ok antagande Sen att det kommer folk som fintar om den, då är det väl inte speciellt konstigt att man blir fintad tillbaka..

Liknande diskussioner

  1. Hd-Dvd spelare till xbox360..
    By Trapz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 19:46
  2. S-video sladd till PAL wii?
    By Grimmy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:39
  3. Ska till kanada imorgon, inhandla wii?
    By Fook-me in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:43
  4. updatera en gammal samsung firmware till nyaste
    By deshi79 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 13:56
  5. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •