Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hdmi

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hdmi

    Har itne fått till hdmin på min ps3a än, har båda kablarna i å ändrar till hdmi på ps3an å sen blir de svart å så kommer de tillbaka efter en stund, men ingen bild alls via hdmin, på hdmi"kanalen" på tvn står bara no signal hela tiden. köpte en av onoffs egna kablar som var igenhäftad å tejpan flera ggr såg ja då ja kom hem, så funderar på om de kan va fel på den, vet inte hur ja ska felsöka alls, känner ingen som har nå hdmi grejer alls. så får väl gå tillbaka med kabeln å be dom testa den. hoppas på att de är kabeln å inte ps3an eller tvn min de e fel på... =(

    Vet itne riktig va ja ksulle få ut av detta mer än att nån kanske har nån ideé på va som kan va fel, har sett fler som haft problem med hdmi i olika forum men de verkar löst sig för dom.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Låter skumt, men det låter ju inte helt otroligt att det är kabeln som är trasig. Skriv igen när du har testat med en annan kabel.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Fixat

    Var precis på lidl å köpte en hdmi för 79kr =) Funka påengång!! Får ta å slänga kabeln från onoff som kosta 5-600, tog aldrig nå kvitto på den =(
    Menmen, ja e nöjd, de ordna sig iaf!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av daazz Visa Inlägg
    Var precis på lidl å köpte en hdmi för 79kr =) Funka påengång!! Får ta å slänga kabeln från onoff som kosta 5-600, tog aldrig nå kvitto på den =(
    Menmen, ja e nöjd, de ordna sig iaf!
    Du köpte inte på ditt visakort då? Då kan du visa från ett utdrag, de brukar de inte vara omöjliga med.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Skillnaden mellan HDMI version 1.3 och 1.1 är att 1.3 stödjer förmedlandet av HD-upplöst ljud såsom Dolby TrueHD och DTS-HD. Om man ansluter en HDMI 1.3-källa till en TV som endast klarar HDMI 1.1 så uppstår störningar i ljudet.

    så innan man slänger en kabel el köper en ny så kan man ju kolla om ens TV har stöd för HDMI 1.3
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Varför blir det störningar i ljudet?

    Har inte hdmi prylar någon form av "handskakning" så att ihopkopplade enheter kan enast om vad dom klarar av?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och vem har haft problem med störningar i ljudet?

    Tror någon här har gått och lärt sig något nytt och inte kan låta bli att skriva saker om det i den ena tråden efter den andra utan att det har minsta relevans till det som diskuteras :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ja var på onoff å dom skulle skickade nån begäran om nån kopia av kvitto så ja får nog hem de på posten snart...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och vem har haft problem med störningar i ljudet?

    Tror någon här har gått och lärt sig något nytt och inte kan låta bli att skriva saker om det i den ena tråden efter den andra utan att det har minsta relevans till det som diskuteras :-)
    Jo av en artikel ang PS3 fr förra året:

    PS3: Kräver Playstation 3 HDMI 1.3-kompatibla maskiner?

    "Enligt tgdaily.com så finns det en risk att inte alla kan ta del av HD-glädjen som Sony vill sprida omkring sig. Under GDC-konferensen ville inte Sony visa upp några av sina trailers genom HDMI och genom det visa dem i HD-kvalitet, detta spånar TG Daily i om det kan påvisa att Playstation 3 använder sig av HDMI 1.3 och inte HDMI 1.1."

    Den gladaste nyheten är nog att Playstation 3 stöder HDMI 1.3, något som nog krävs om man ska kunna njuta av 1080p.



    Inget nytt vida känt inom vissa märken av hemelektronikprylar
    Handskakningen du syftar på kallas för PLC content Ready, kan enkelt förklaras som ett scriptspråk så att olika tillverkares produkter med HDMI kontakter fungerar tillsammans eller kan prata med varandra lite hårddraget.
    Men som du kanske har stött på inte funkar fullt ut därav vissa produkter inte ger bild utan endast ljud.
    Eftersom jag själv importerar har jag erfarenhet av detta fenomen med HDMI med el utan HDCP.
    Last edited by pege63; 2007-04-13 at 23:25.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. hdmi problem
    By qwer in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 17:09
  2. Ny 360 "zephyr"
    By blip33 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:10
  3. Hjälp mig med en xbox360 setup!
    By slowlife in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 13:46
  4. HDMI på moddad xbox.
    By yabbah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 08:28
  5. Hdtv
    By cybbe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 00:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •