Hej,
Nyligen så har min PS2 börjat stänga av sig själv direkt när lasern kommer i kontakt med en DVD-skiva, film, ps2 spel, eller en helt tom skiva. CD skivor går däremot utmärkt att läsa. Musik, PSX/PS2(de få som finns) spel.
Har letat runt rätt mycket på detta ämne men har mer eller mindre inte hittat några vettiga kommentarer kring detta då 99.9% av alla topics om lasrar specifierar Disc-Read Error som orsak, vilket jag uppenbarligen inte hinner komma till.
Någon som har erfarenhet kring detta område eller har tips på vad som bör göras? Kännas rätt meningslöst att ha en PS2:a som inte klarar PS2 spel då alla PSX spel har emigrerat till PSP'an.
Vare sig det är eller inte är relevant så har den ett DMS4Lite chip, senaste Toxic bios, SCPH-70004(v13), CD-Driver 2.00, DVD 3.10E, PS Driver 1.11.
Jag misstänker starkt att det är pga att läsaren blivit misshandlad av DVD+RW skivor eftersom den klara av att läsa dem utan problem, samt att jag aldrig blivit tillsagd om att RW skivor är ett no-no när jag frågat om media.
Bookmarks