Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: PS2 lasern "halv-död" v13

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

PS2 lasern "halv-död" v13

Hej,
    Nyligen så har min PS2 börjat stänga av sig själv direkt när lasern kommer i kontakt med en DVD-skiva, film, ps2 spel, eller en helt tom skiva. CD skivor går däremot utmärkt att läsa. Musik, PSX/PS2(de få som finns) spel.

Har letat runt rätt mycket på detta ämne men har mer eller mindre inte hittat några vettiga kommentarer kring detta då 99.9% av alla topics om lasrar specifierar Disc-Read Error som orsak, vilket jag uppenbarligen inte hinner komma till.

Någon som har erfarenhet kring detta område eller har tips på vad som bör göras? Kännas rätt meningslöst att ha en PS2:a som inte klarar PS2 spel då alla PSX spel har emigrerat till PSP'an.

Vare sig det är eller inte är relevant så har den ett DMS4Lite chip, senaste Toxic bios, SCPH-70004(v13), CD-Driver 2.00, DVD 3.10E, PS Driver 1.11.

Jag misstänker starkt att det är pga att läsaren blivit misshandlad av DVD+RW skivor eftersom den klara av att läsa dem utan problem, samt att jag aldrig blivit tillsagd om att RW skivor är ett no-no när jag frågat om media.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kanske har ett laserskydd monterat då som stänger av din ps2. Det kan ju vara fel på laserskyddet om du har tur.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Lasern hoppar och slår i skivan.
    By Rageman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 18:30
  2. Mediaspelare till ps2
    By papput in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 12:26
  3. Ställa in lasern på ps2
    By snabla in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 21:11
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 16:33
  5. Kontrollera / Skydda lasern på PS2 version SCPH-50004 (V9-V10)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 16:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner