Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: CD-labels?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    CD-labels?

    Är det någon som vill rekommendera något särskilt CD/DVD-label kit för att göra sin spelsamling lite extra snygg? Helst någonting vars programvara inte är nödvändig att ha på den plats där "etiketten" ska skrivas ut - jag vill kunna göra en färdig mall här på min hemdator, spara den som JPG eller whatever och sedan ta med mig till jobbet där jag printar ut resultatet.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Mall? Alltså laddar du hem färdiga covers så har de ju rätt storlek från början.

    Däremot är det ju just vid utskrift man vill ha extra kontroll. Olika skrivare beter sig ju lite olika och har olika marginaler m.m.

    CoverXP är ett sjukt pra program för att hantera utskrifter av covers. Dessutom är det gratis. http://www.coverxp.com
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Använd coverxp och skriv ut till ett sådant program som skapar pdf filer. Då kan du ta med pdffilen till någon annan dator med skrivare och du kommer få exakt samma storlek

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Och valet av papper då? För någonting självhäftande behövs väl förstås Och det vore ju miljövänligt och praktiskt om jag inte skrev ut omslagen en efter en utan kunde trycka in iaf två per sida. Därför jag undrar över programvara, för att bara ladda ner två omslag och klippa till dem i något bildprogram så att de ryms i ett dokument känns osäkert.
    Last edited by ConraDargo2; 2007-04-10 at 07:33.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Finns speciella CD-label papper du kan köpa.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag testar kombinationen CoverXP med ett slumpmässigt utvalt papper då så får vi se hur det går ^^ Tack!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •