Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: 360 vs PS3

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    360 vs PS3

    Nu när Ps3:an finns i marknaden. Är det stor skillnad på dem? Inte Prestanda utan grafik, vet att ps3:an är överlägsen men jag menar är det så stor skillnad på spelen?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    vet att ps3:an är överlägsen men jag menar är det så stor skillnad på spelen?
    haha, du har gått på propagandan från sony eller?
    det blev ju inte så "hett" som när vi såg CGI filmerna på E3 mässan, även "flaggskeppet" motorstorm är ju inte i närheten av videona som svor på heder o samvete va "in game" grafik... </rant>
    sanningen är att dom flesta spelen som skulle bli ps3 exklusiva är numera xbox360 enbart eller multiplattform.. så näe skulle inte tro de
    vänta några år tills speltillverkarna har fått ordning på devkittet så kanske man kan jämföra men 360 har ett rejält försprång och tydligen mkt enklare att göra spel till..

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Ok, men det var det jag undra.. Om det är nå skillnad för jag såg nåt spel i en butik och tyckte inte att det var nå skillnad om inte tom 360n var bättre.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Grafiken idag är helt likvärdig. Men då har som sagt 360'n ett år i försprång....
    Här kan du se jämförelser av NFS Carbon, COD3, Madden, Marvel, NBA 2K7, Fight Night, Tony Hawk och Tiger Woods
    http://www.gamespot.com/features/616...-8.html?page=1

    Ge PS3:an ett år eller nåt så kommer den nog spöa 360'n rätt hårt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jo men om 1 år då är väl microsoft 1 år ifrån sin nya spel maskin?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det är mycket möjligt, det vet jag inget om.
    Nu snackade jag bara jämförelse 360 - PS3.

    Viktigaste faktorn för mig att att det går att spela "backuper" av spel på den.
    Å där finns det ännu ingen lösning för PS3. Dyker det upp en sån köper jag en PS3 direkt. Annars får det vara....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    mjo, sant!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Grafiken idag är helt likvärdig. Men då har som sagt 360'n ett år i försprång....
    Här kan du se jämförelser av NFS Carbon, COD3, Madden, Marvel, NBA 2K7, Fight Night, Tony Hawk och Tiger Woods
    http://www.gamespot.com/features/616...-8.html?page=1

    Ge PS3:an ett år eller nåt så kommer den nog spöa 360'n rätt hårt.


    Grafiken ÄR bättre på 360in i nuläget, dock har jag inte märkt någon markant skillnad grafikmässigt i spelen under året "dom har lärt sig den" då den uppenbarligen enligt artikel tom är lättare att göra spel till än vad en pc är.

    En annan sak jag stör mig på är allla ps3 fanboys som skriver "ge den ett par år så dom lär sig att göra spelen" , varför släppa en maskin som det tar 2år för att lära sig koda?! kan inte begripa det. dumt å fläska på med en massa kraft om nu ingen vet hur man utnyttjar den?. dessutom är ps3 enbart bättre processormässigt , grafikkortet i boxen är tydligen helt överlägsen ps3ans

    men som sagt, jag ska även köpa ps3 för att inte missa någon guldtitel, lär ju komma exklusiva ps3 saker som man inte vill missa, att dessutom en bluerayspelare ingår så man kan feta upp sjyssta grejjor på sin hd-projj är ju ett plus
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. 360 HD-DVD till PS3
    By Effoc in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 13:34
  3. Ny 360 "zephyr"
    By blip33 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:10
  4. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •