Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Varför bör man uppdetare från 2.71 till 3.10?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Varför bör man uppdetare från 2.71 till 3.10?

Kör med 2.71 på min psp och märker att alla kör 3.10 OE-A...Men hittar ingen bra uppgraderings guide eller varför man ska ha 3.10 istället...

Någon som har tips/förklaring?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    OE (open edition) = hackad firmware som kan starta spel från isofiler på minneskortet m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Du kan inte gå från 2.71 till 3.10oea direkt

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Jo men jag kan ju också starta spel från isofiler...fast då använder jag u devhook, något som man kanske inte behöver i 3.10 oea?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Då har du inte officiell 2.71 utan en 2.71 OE variant. Du slipper devhook med 3.10 OE, samt har stöd för playstation1 spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Om du har 2.71 oe så kan du gå direkt upp

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Okej, så då slipper jag nedgradera...men hur kollar man vilken 2.71 man har då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan du starta devhook så kan du starta 3.10 oe installern

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    okej...så då behöver jag inte kolla det heller med andra ord? bara att tuta å köra eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kör så det ryker, brickar den så är det enda jag kan garantera det faktum att du inte kommer få någon ny psp av mig :-)

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    okey...så, hur ska man göra för att inte bricka den då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ge fan i att tappa ur batteriet samtidigt som det blir strömavbrott, samt ge fan i att rycka ur minneskortet mitt i flashningen...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    okey men det låter som nåt jag skulle kunna klara av...nån som vet var man kan tanka hem updatern?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Som alltid finns det mesta man behöver till PSP:n på Psp-Hacks.com ... Men du får leta själv ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    sweet, har nu uppdaterat och det gick finfint...sitter och försöker tömma psp'n på alla onödiga program som inte längre behövs :P

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    sweet, har nu uppdaterat och det gick finfint...sitter och försöker tömma psp'n på alla onödiga program som inte längre behövs :P
    Du bör formatera kortet för 3.10 OE A har inte samma mapp struktur som du är van vid ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Ja, fast gör backup på sparfiler och eventuellt media först!
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    hmm...men om jag formaterar så lär jag väl installera om?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Nej du formaterar bara minneskortet inte själv psp:et

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    sweet..har fixat nu...så är de tnån som har några bra tips på program man "bör" ha?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av o.g Visa Inlägg
    sweet..har fixat nu...så är de tnån som har några bra tips på program man "bör" ha?
    Typ det man känner att man måste använda.
    Emulatorer är skitroliga om man vill vara lite nostalgisk
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag och en kompis hade skitkul med ett homebrew spel som heter counterstrike 2d
    Nu undrar ni säääkert vilket spel det är baserat på eller hur?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag och en kompis hade skitkul med ett homebrew spel som heter counterstrike 2d
    Nu undrar ni säääkert vilket spel det är baserat på eller hur?
    Oooh ooh jag vet *Räcker upp handen"
    Bubble Bubble som portats från ett NES eller hur
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  2. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 14:44
  3. Bör man avakta köp av 360 lite till?
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 23:51
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 19:41
  5. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner