Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
Wii - Wiinja Deluxe
NintendoDS - R4
Xbox - SmartXX - SOLD!
http://profile.mygamercard.net/crsan
http://www.minhembio.com/crsan
Men brickar inte wiit då ????
Nu när 3.0 har kommit ut. Kan man uppdatera med denna så att man återställer inställningarna. Min är softbrickad det innebär typ region krok om jag uppfattar fel. Genom att uppdatera min nu med rätt region så kanske det bra igen.
Har jag fel?
Tjena jag har lite frågor om Wii,s uppdatering 3.0. För det står ju om man har chippat Wii så kan ju chippetlåsas eller i värsta fall kan hela Wii,et låsas. Är det någon som har testat att uppdatera till 3.0 här? Själv vågar jag inte, men WTF det verkar som att man inte kan komma in i Wii Shop Channel om man inte uppdaterar till 3.0 Det står så här då"Det finns en ny uppdatering till din Wii. Du är välkommen till baka när du gjort det". Men jag har fått reda på att man kan uppdatera det om man uppdaterar sitt chip. Men jag vet inte om jag vågar
Det står att saker och ting kan sluta fungera men den varningen kommer upp för ALLA och har inget med chipp att göra. Jag är säker på att Nintendo skriver så för att folk körde NTSC-spel och uppdaterade sina PAL-maskiner med en NTSC-uppdatering som gjorde att Wii't slutade funka helt bl.a.
Eller säker.. det är vad jag tror.
Dessutom är chippen tillåtna i en hel del länder och om Nintendo skulle få för sig att aktivt förstöra chippade konsoller så skulle de troligen få fan för det.
Last edited by N!klas; 2007-08-09 at 17:15.
Jag fick inte varningen alla pratar om när jag uppdaterade till 3.0 men jag kan iaf intyga att wiikey funkar utmärkt efter uppdateringen.
Okej,det låter bra det här, och tack för att du berättar det här N!klas. Men som jag sa innan, tror ni att det går bra att uppdatera det med chippet CYCLO-WIZ med? Men som du sa N!klas, det är ju laglit med chipp i vissa länder och om dom låser doms Wii så är det ju riktigt konstgt. Men jag tror jag ska uppdatera det snart.
Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.
Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.
Hmm.. Fick ner SMP och satte in den. Hade redan uppdaterat till 3.0E dagen innan men nu när jag fick in den fick jag ett alternativ att uppdatera igen som jag tacka ja till eftersom många har ställt denna fråga och fått svar om ett "ja". Men sen trodde jag att allt skulle gå direkt till spelet då den märkt att jag redan har ett större version uppgradering men istället så kom jag till en "upgrade progress" med en "progress bar" som visade hur mycket av uppdateringen var avklarat, är detta bra eller dåligt?
Spel o.s.v. funkar ju än, allt verkar göra det. Vill bara veta om den "uppdateringen" som det såg ut att den utförde hade nån nackdel med sig. Om nån känner till något om det d.v.s.
Och sen vill jag ha seriösa svar tack, märker att vissa gör till sig och trycker ner de som är förvirrade och ställer fråger som andra råkar redan känna till.
Last edited by Zemu; 2007-08-11 at 12:31.
GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)
Det ska vara så som du beskriver.
Det kommer upp en progress bar men det är inget farligt om du har senaste versionen. Det bästa är förstås att köra brickblocker på ISOn innan bränning men det ska inte vara någon fara. Du bör ju kunna starta spelet nu? Det finns inga kända nackdelar med att göra så.
hur kör man en brickblock på ISO filen samt regionfri grejs?
Med bl.a. Wiikey behöver du inte köra någon regionsfrigrej om du använt configdisken och ställt in regionsfri.
Annars finns "RegionFrii" här:
http://wiki.gbatemp.net/index.php?title=RegionFrii
För att hämta brickblocker så finns programmet på
http://wbb.rockman18.com/upload/wbb/...ocker_v1_3.rar
Det är ett GUI så du ser direkt hur du ska göra.
Bara välja ISOn och patcha den med programmet.
vill bara tillägga att regionfrii är överflödigt i 99% av fallen. vill man ändå använda det så är det brickblocker man skall använda först och sedan regionfrii, eller om det var tvärtom. jag minns tyvärr inte riktigt, men funkar inte det ena alternativet så funkar det andra i alla fall...
En riktig newbiefråga kommer här
Har nyss tankat hem och brännt
Trauma_Center_Second_Opinion_PAL_MULTi5_Wii-WiiERD
När jag stoppar i skivan och går in i discchannel så kommer det upp en ruta om att uppdatera wii'et.. Visst är det RISKFRITT iom att jag har en PAL version?! Visst gäller det bara JAP och NTCS versionerna att man ska passa sig!
Kör wiikey å det funkar utmärkt efter 3.0E updaten.
hade dock problem att starta setupskivan till chipet (fick ladda ner en annan version än den från wiikey.**)
Last edited by loadtheshit; 2007-08-25 at 10:07.
WiiNummer: 6057 8718 3485 7044
Skicka ett PM om ni addar mej.
Eastmost peninsula is the secret...
Jag är säker på att du får rätt meddelande, inte fel.
Om inte Wiibrickblocker fungerar har du nog inte följt instruktionerna. Du behöver installera .NET Framework och det finns en länk på den officiella sidan för WiiBrickBlocker.
Tjena, nu har ju Metroid Prime 3 kommit i USA och jag är jätte sugen på spelet. Jag har hört att om man uppdaterar sitt chipp så ska man kunna spela amerikanska(NTSC) spel på sin Wii. Finns det någon här inne som kan svara på om de tär sant eller inte?
Bookmarks