Sida 14 av 14 FörstaFörsta ... 4121314
Visar resultat 391 till 414 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #391
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hmm,jag ska ju skaffa D2Ckey till mitt Japanska Wii.
    Frågan är bara hur jag ska uppdatera den(måste titta runt lite...).
    Och jag undrar om t.ex. Twilight Princess PAL skulle funka på den utan att det brickas eller skiter sig.

  2. #392
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Matsute Visa Inlägg
    Hmm,jag ska ju skaffa D2Ckey till mitt Japanska Wii.
    Frågan är bara hur jag ska uppdatera den(måste titta runt lite...).
    Och jag undrar om t.ex. Twilight Princess PAL skulle funka på den utan att det brickas eller skiter sig.
    läs forumtrådarna lite att råka bricka sitt wii har inte med chippet att göra spelar ingen roll hur updaterat chipp man har eller vilket,
    se till att kolla vad som finns för nya spel ute till din region av konsolen och kör updateringar med spelen japansk konsol japanska senaste spelen.
    ska du köra twilight princess PAL till din japanska konsoll fixa det med brickblocker 1.3 som tar bort updaten på iso filen innan du bränner ut spelet
    kör du originalspel PAL i din jap konsol se till att fixa en iso och brickblocka den den istället så slipper du råka bricka ditt wii

  3. #393
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ah,ok. Jag har ju Japanska Brawl,så det borde ha uppdaterat mitt wii. Men,ja,då vet jag vad jag behöver göra iaf. Tack så mycket.

  4. #394
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej! Har en del brända GC spel i ntsc version. Vet att det finns en del som inte fungerar
    i en pal maskin. Men frågan är om det det finns någon risk att bricka sitt wii
    genom att pröva skivorna.

    Tack på förhand.

  5. #395
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Matsute Visa Inlägg
    Hmm,jag ska ju skaffa D2Ckey till mitt Japanska Wii.
    Frågan är bara hur jag ska uppdatera den(måste titta runt lite...).
    Och jag undrar om t.ex. Twilight Princess PAL skulle funka på den utan att det brickas eller skiter sig.
    Ja det enda viktiga är ju att du bara kör Jap updates på den då och att du brickblockar allt som inte är Jap spel så bör ju det funka, men uppdatera inte ditt wii med längre än 3.2 för annars lär du väl blockera Rena Pal(Euro) och Usa-spel-funktionen i guess så att du BARA kan spela Japanska spel sen...så låt bli 3.3....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #396
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Jag har hittat anti-semibrick-discar både här å där på nätet, funkar de?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  7. #397
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Jag undrar bara, kan ens Wii bli brickat med Gamecube-spel också?

  8. #398
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Jag undrar bara, kan ens Wii bli brickat med Gamecube-spel också?
    Nej

  9. #399
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Cool Kan min semibrickade wii få problem med orginal?

    Helt ny på området Wii. Köpte en beg Wii chippad för ett år sedan. Har två orginal och en 7-8 kopior som fungerar på enheten och ett par som inte fungerar (Fick dessa spel med på köpet). Wii är köpt på OnOff ursprungligen har serie nr 100... och förmodligen Wiikey chip. (Om jag minns rätt från den tidigare ägaren)

    Kommer dock inte in i inställningarna så jag förstår nu efter att ha kollat runt på detta forum i 3 timmar att jag har en semibrickad Wii och att det INTE går att göra något åt den. Testade igår en PAL kopia av WiiFit (med release jun 2008) igår och den ville uppdatera firmwaren vilket jag lät den göra i förhoppning att några av mina gamla icke fungerande kopior spel skulle komma igång och att kanske semibrickningen skulle fösvinna. Men inget hände. Wiifit fungerade inte heller. Fick Error 001.
    De spel som fungerat tidigare fungerar tack och lov fortfarande.

    Nu till min fråga. Kan jag få problem med nya orginal PAL spel när enheten är semi brickad? Ungarna vill så gärna ha guitar hero och frugan vill ha Wifit (ja hon blir ju bara snyggare om hon tränar lite )

    Någon som har en semibrickad som jag och som inte kan köra nya orginal spel?
    Det känns lite tråkigt om man går och köper ett par orginal spel för 1500kr som sen inte fungerar...Man lär ju inte få lämna tillbaka dem om man testat dem och brutit plomberingen...

  10. #400
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    eftersom det inte updaterar firmware:t i wiit 3.2 3.3 etc verkar det som när den är semibrickad så kommer inte heller nya spel funka då de behöver en högre firmware än den som är i wiit i vissa fall,
    vet ej om du hade koll på vilken du hade i ditt wii innan den semibrickades..

    Sen har du kollat och läst om anti-semi brick discar i olika format?
    De finns kanske nyare nu än vad denna länken visar

    http://forums.nintendo-scene.com/index.php?topic=2177

    men testa ladda ner och bränna ut en sån och stoppa i och se om de fixar brickningen har du nu en PAL konsoll ta pal varianten på sidan

    eller googla efter anti semi brick disc PAL för en nyare om de finns..

    kan kan kan säger jag bara vara möjligt åxå att wiit tar allra senaste firwareupdateringen om du hittar ett spel som har högre än de wiit brickats med nu,
    funka för andra men de har nog inte stoppat i och updaterat med andra regioners spel fler gånger som jag läste du gjort..

    Den du söker är då 3.3E som är PAL annars går det inte
    följ utvecklingen med vilka spel som har senaste firwareupdaten här i länken
    http://wum.talevas.com/?page=dev
    kan kanske lösa sig med spelet soul calibur som nyligen släppt på PAL den har senaste updaten annars är det bara att vänta på en ännu nyare 3.4E

    Citat Original inlägg av Wii Newbe Visa Inlägg
    Helt ny på området Wii. Köpte en beg Wii chippad för ett år sedan. Har två orginal och en 7-8 kopior som fungerar på enheten och ett par som inte fungerar (Fick dessa spel med på köpet). Wii är köpt på OnOff ursprungligen har serie nr 100... och förmodligen Wiikey chip. (Om jag minns rätt från den tidigare ägaren)

    Kommer dock inte in i inställningarna så jag förstår nu efter att ha kollat runt på detta forum i 3 timmar att jag har en semibrickad Wii och att det INTE går att göra något åt den. Testade igår en PAL kopia av WiiFit (med release jun 2008) igår och den ville uppdatera firmwaren vilket jag lät den göra i förhoppning att några av mina gamla icke fungerande kopior spel skulle komma igång och att kanske semibrickningen skulle fösvinna. Men inget hände. Wiifit fungerade inte heller. Fick Error 001.
    De spel som fungerat tidigare fungerar tack och lov fortfarande.

    Nu till min fråga. Kan jag få problem med nya orginal PAL spel när enheten är semi brickad? Ungarna vill så gärna ha guitar hero och frugan vill ha Wifit (ja hon blir ju bara snyggare om hon tränar lite )

    Någon som har en semibrickad som jag och som inte kan köra nya orginal spel?
    Det känns lite tråkigt om man går och köper ett par orginal spel för 1500kr som sen inte fungerar...Man lär ju inte få lämna tillbaka dem om man testat dem och brutit plomberingen...
    Last edited by nimrath; 2008-08-27 at 11:29.

  11. #401
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Det funkar!!!!!

    Tack för svaret.
    Den var redan brickad när jag köpte den. Sen har jag testat med Hulken (usa kopia) och uppdatera, utan resultat. Nu igår med en nedtankad Wiifit PAL, som släptes i juni och den ville också uppdatera och jag lät den göra det men spelet funkade inte så jag gav upp antog att den fortfarande var semibrickad. MEN nu såg jag att semibrickningen var borta!!!! Nu kommer jag in i settings och ser att jag har 3.1E. JIIIHHHAAAAA

    Ska verkligen akta mig för annat än PAL framöver....Nu återstår bara att lära sig tanka och bränna fungerande kopior själv. Wiifit var en image fil som jag bara körde i nero direkt, hade dock bara DVD +RW skivor hemma så jag körde den. Det är kanske skivan jag använde som inte funkar att spela på....Ska köpa några verbatim DVD-R som rekommenderas i forumet.

    Det var lättare förr med min chippade PS1

  12. #402
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    du kan använda om du laddar ner annat än PAL använda
    "brickblocker" när du laddar annat du inte har original och köra i brickblocker så
    det inte går bricka wiit med updatering från spelet ett enkelt att använda program till dina spel..

    ja ps1 var då inte lika hårdkodad som nintendo wii eller gamecube
    båda är jobbiga konsoller och tar tid att hitta buggar i som hemmabakare kan använda till å modifiera i


    Citat Original inlägg av Wii Newbe Visa Inlägg
    Tack för svaret.
    Den var redan brickad när jag köpte den. Sen har jag testat med Hulken (usa kopia) och uppdatera, utan resultat. Nu igår med en nedtankad Wiifit PAL, som släptes i juni och den ville också uppdatera och jag lät den göra det men spelet funkade inte så jag gav upp antog att den fortfarande var semibrickad. MEN nu såg jag att semibrickningen var borta!!!! Nu kommer jag in i settings och ser att jag har 3.1E. JIIIHHHAAAAA

    Ska verkligen akta mig för annat än PAL framöver....Nu återstår bara att lära sig tanka och bränna fungerande kopior själv. Wiifit var en image fil som jag bara körde i nero direkt, hade dock bara DVD +RW skivor hemma så jag körde den. Det är kanske skivan jag använde som inte funkar att spela på....Ska köpa några verbatim DVD-R som rekommenderas i forumet.

    Det var lättare förr med min chippade PS1

  13. #403
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Får man inte välja om man ska installera uppdateringen om man kör usa- eller japan-spel eller installeras uppdateringarna automatiskt?

    Får man välja så ska det väl vara ganska enkelt att undvika misstag?
    Kan man inte uppdatera via nätet i stället eller uppdateringarna installeras bara om man "behöver dom"?

    Köpte ett bagagnat Wii och det hade förmodligen aldrig varit "uppkopplad till nätet" tidigare, men när jag kopplade upp den till nätet så ville den uppdatera direkt, får jag inte den senaste uppdaten då?

  14. #404
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Oftast får du "välja"... Men välja innebär att om du startar spelet så installeras updaten. Om du tar ur skivan och gör annat så körs den inte...

    En skiva som inte är brickblockad och har en felaktig update för din konsoll är värdelös...
    Eftersom du inte kan spela det utan att köra updaten, vilket du inte bör göra...

    Bjerlk

  15. #405
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Uppgrader PAL konsol med PAL spel?

    En fråga;

    Är det farligt att låta ett PAL spel uppgradera en PAL Wii 3.1E med D2PRO chip? Jag har varit paranoid och låtit BrickBlocka alla spel jag bränt ut men nu har jag börjat få problem med tex EA Sports Active och Punchout som bara lägger ner efter inladdningsskärmen.

    Tacksam för svar!

    Mvh
    /L

  16. #406
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Om du har en PAL konsoll och bara bränner PAL realeaser och kör så är det ingen fara bara att uppgradera
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #407
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Om du har en PAL konsoll och bara bränner PAL realeaser och kör så är det ingen fara bara att uppgradera
    Jo det är det visst. Jag uppdaterade mitt wii igår med pal och mitt wii blev brickad.

  18. #408
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av RtL Visa Inlägg
    Jo det är det visst. Jag uppdaterade mitt wii igår med pal och mitt wii blev brickad.
    Då måste något av följande hänt/varit ett faktum:

    - Din WII var inte "original" i firmware, dvs du har lekt med homebrew channel, downgraders eller liknande

    - Ditt spel var inte alls PAL

    - Ditt spel var korrupt

    - Någon stängde av din WII mitt i uppdateringen

    - Din WII har fel på hårdvaran


    Exakt vad hände med din wii? Den kanske inte ens är brickad, kanske bara vill att du drar ur strömsladdarna en stund?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #409
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Då måste något av följande hänt/varit ett faktum:

    - Din WII var inte "original" i firmware, dvs du har lekt med homebrew channel, downgraders eller liknande

    - Ditt spel var inte alls PAL

    - Ditt spel var korrupt

    - Någon stängde av din WII mitt i uppdateringen

    - Din WII har fel på hårdvaran


    Exakt vad hände med din wii? Den kanske inte ens är brickad, kanske bara vill att du drar ur strömsladdarna en stund?
    Spelat var pal, har uppdaterat ett annat wii med samma spel några dagar innan.
    Efter uppdateringen så blev bilden svart, och nu är den svart när jag startar wiit.

  20. #410
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Då återstår några av de andra alternativen.. Vad har du gjort med Wiit förut?

    Bjerlk

  21. #411
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har ett litet problem..

    Vet inte om den är brickad..
    Men iaf, hade softmoddat mitt wii och kört via usb GX loader, funkat kanon i 3-4 veckor.
    Idag la jag in lite fler spel på den..
    Fungerade bra, spelade en stund, sen stängde jag av.
    2 Timmar senare har det ballat ur totalt, inget spel fungerar, inte ens original.

    Jag skapade en backup NAND när jag installerade BootMii och jag har återställt allting med den, men problemet kvarstår.
    Hade även en del wiiware-spel i channels, dom går inte heller att lira, det blir bara helt svart och sen står det "An error has occurred. Press eject button and remove the disc, then turn the Wii Console off and refer to the wii operations manual for help troubleshooting".

    Har inte softmoddat nu ikväll igen, tänkte att man först kunde få originalspelen att fungera innan..

    Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? och framförallt vad som kan göras?
    Last edited by Lemlestarn; 2010-01-22 at 23:53.

  22. #412
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Vad som hänt för att det blev så vet jag inte riktigt. Men nu när wiiware inte funkar efteråt eller orginal kan det ju vara så att de kräver en högre firmware...

    Eftersom du gick tillbaka till innan allt så har du ju inte softmoddat igen så det fungerar ju inte. Kanske en firmware update fattas? Vet ju inte vilken du sitter med så att säga..

    Annan sak som jag undrar är om det möjligen har blivit korrupta saves eller något eftersom det buggar ut hela tiden... Går ju att göra en reset av minnet. Då försvinner alla saves och så dock. men om det inte fungerar efter USB Loader installation firmwares och IOSer så kan du ju alltid testa med det...

    Men som sagt. Udda fel eftersom enligt dig så har du ju egentligen inte gjort något allt...

    Bjerlk

  23. #413
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jo tack, lagom udda fel
    Jag sitter nu på firmware 4.1e
    Jag körde en recover med NAND-filen och sen installerade jag om alla ios och sånt igen.
    Tömte minnet också på konsollen.
    Men är fortfarande samma problem.

  24. #414
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tack för varningen detta var verkligen en helping hand om man uttrycker sig på det viset Tack!

Sida 14 av 14 FörstaFörsta ... 4121314

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •