Sida 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #61
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Kan någon som har rätt bra koll förklara hur jag ska göra för att inte få mitt Wii förstört?...

    Jag har ett Wii PAL-maskin som är chippat hos PSXcare med ett Wiikey, Jag har inte uppdaterat mitt Wiikey sen installation men om jag inte minns fel så fick jag någon slags update i mitt Wii för några veckor sedan av nintendo skulle jag tro.

    Jag vill hemskt gärna spela, men inte få mitt Wii pajj, kommer det kanske en PAL-release man kan va 100 på snart?

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Jag fattar inte ens varför folk orkar bry sig om ntsc, bättre att vänta på PAL i alla lägen så är man säker.

  3. #63
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    mjo jag väntar nog på pal jag med, har inte råd med riskerna ;P... När släpps pal då?

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    du får nog vänta ett tag, det finns inget datum som är mer specificerat än "2007" ännu.

  5. #65
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Tror det förhåller sig så här simpelt tbh

    Scenario 1:
    - Wiiet har E2.1 och Everybody votes channel, SPM installerar då en mindre Firmware upgrade för nått (vi vet inte exakt vad) denna upgrade är inte regionsbunden eller relaterad utan är en uppdatering av obunden mjukvara. allt är frid och fröjd i Wii land.

    Scenario 2:
    - Wiiet har inte tillräckligt ny Firmware för att den nya lilla uppdateringen ska kunna utföras, patchen patchar då till USAs Senaste Firmware upgrade och det är det som kukar ur PAL wiiet.

    Så se för gudskull till att köra en system upgrade innan ni trycker in den här skivan
    Det verkar vara precis det som är felet! Funkade perfekt för mig att köra, jag har wireless och den senaste system updaten, SPM körde en lite update och sedan bar det iväg.

  6. #66
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Den kanalen laddar man ju ner själv så den behöver man inte ha. Du går vidare alltså. Där du kan välja om du vill hantera data eller... ja, vad det andra är. Gått in där? Står uppe till höger.
    mm precis man går in på wii settings. och där kan man ändra bild och ljud och lite allt möjligt. men det står aldrig något högst upp till höger

  7. #67
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    är lite fundersam. Någonting måste den ju lägga in på Wii:t eftersom uppstarten skiljer sig första och andra gången man sätter igång det med SPM i (första gången försöker den uppdatera).

  8. #68
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rikachu Visa Inlägg
    är lite fundersam. Någonting måste den ju lägga in på Wii:t eftersom uppstarten skiljer sig första och andra gången man sätter igång det med SPM i (första gången försöker den uppdatera).
    Läs om min post så kanske det klarnar.

    Och för att lugna rädda själar finns det Wii Firmware skivor att dra hem, dvs man kan utföra en "factory reset" på sin wii i värsta fall.

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Vars hittar man en sån skiva och hur ska man kunna köra skivan om man inte ens kommer in i menyn?

  10. #70
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Scenario 1:
    - Wiiet har E2.1 och Everybody votes channel, SPM installerar då en mindre Firmware upgrade för nått (vi vet inte exakt vad) denna upgrade är inte regionsbunden eller relaterad utan är en uppdatering av obunden mjukvara. allt är frid och fröjd i Wii land.
    Ahå.. Är det säkert då att det är en helt regionsfri uppdatering? Eller är det bara ett antagande ;-/.. Är fan skraj för detta spel ;D

  11. #71
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Om du är så pass skrajj och inte känner dig säker finns det inget vi kan säga för att lugna dig. då ska du vänta på PAL rellen som kommer i slutet av Maj.

  12. #72
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Sådär. Då har man bränt ut SPM o kört uppgraderingen, o de fungera!

    Jävligt roligt spel!

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag vet inte vad moderatorerna här på forumet säger, men jag hade i alla fall avrådit alla att uppdatera.

    Även om du får ditt Wii att fungera ihop med NTSC-versionen av super paper mario, verkar den ju tanka över ntsc-information till ditt pal-wii, och vilka problem det här kan leda till nästa gång personerna som kört ntsc-uppdateringen väl ska köra en pal-uppdatering ovanpå denna, vågar inte jag spekulera i.

  14. #74
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Ääääh, man kan alltid factoryresetta.... men vill du vara feg och vänta så står det dig fritt. Under tiden så njuter jag av Paper mario.

  15. #75
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hur factoryresettar man?

  16. #76
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ja, warquz hur factoryresettar man när allt man kommer åt är detta?

    http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg

    Tror några hundra wiianvändare gärna vill ha dina tips eftersom du så galant kan fixa till det om din wii brickas.

  17. #77
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    Warquz pratar om senare problem. har man redan fått igång SPM men oroar sig att det blir problem med en kommande PAL-uppdatering så är det bara att "factoryresetta" vilket man gör under inställningar. om man fastnar från början däremot är det en helt annan sak och då kan man spola ner sitt Wii. eller vänta några dagar och se om någon kommer med en lösning

  18. #78
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    högst troligast är väl att nån kommer med en lösning, eller? Det borde väl inte vara så svårt för någon i denna värld att komma på hur man factoryresetar genom att bara stoppa i en dvd-skiva eller nåt. eller?

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av merlo Visa Inlägg
    högst troligast är väl att nån kommer med en lösning, eller? Det borde väl inte vara så svårt för någon i denna värld att komma på hur man factoryresetar genom att bara stoppa i en dvd-skiva eller nåt. eller?
    Det lär komma något sätt. Hur pass lätt det kommer bli... det är frågan.
    Kanske får PSXCARE mer att göra... mer klirr i kassan.

  20. #80
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    att tänka "jag ska factory reseta om det strular sig" är att leka med brickan.

    hur hade du tänkt komma åt format grejen i wii om det går så långt att din wii blir brickad på grund av att du blandat ihop ntsc och pal filer på din wii när nästa EU patch kommer.

    i dagsläget är det omöjligt att säga.
    visst är folk så jäkla desperata för ett spel so go ahead men tänk er noga för. ingen vet vad som egentligen kommer att hända förrens nästa EU patch.
    Personligen så avråder jag alla från att göra det för att vara på den säkra sidan.

    annars så känns det faktiskt att någon får cracka spelet.
    borde ju inte krävas allt för många braincells och ta bort updaten från skivan relinka till skräp som ignoreras av wiin och sedan packa och göra till en ny iso.
    dock har jag nog för få för att göra något sådant =D

  21. #81
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det har kommit en ny firmware update idag 2.2E. Jag skrev det här i fullständiga opera browsern. Frågan är ju om super paper mario funkar som det ska.

  22. #82
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Sitter å väntar på att ngn med 2.2E som aldrig kört SPM testar å ser att det är ok (dvs den försöker inte med någon uppdatering, whatsoever!)

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    samma här.
    rent logiskt så borde ju paper mario updaten se att man har en högre firmware än den på skivan och sedan strunta i att updatera.

  24. #84
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    mjopp. Verkar riktigt lovande, ska låta någon annan vara testkanin dock
    .. lär dock ta lite längre tid, efterssom dem med spralliga fingrar troligen redan kört hårt med 2.1E :P.. Men någon våghals ska det väl finnas

  25. #85
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    om jag kommer iväg och köper en USB-adapter så att jag kan koppla upp mitt Wii så lovar jag att jag ska testa SPM på en PAL Wii med 2.2E firmwire

  26. #86
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Nemas problemas. Funkar fint. Den vill inte uppdatera igen heller.

  27. #87
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    N!cklas, är du nisslas? upptäckte att ngn på TL postade exakt samma sak ;P

  28. #88
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Rikachu Visa Inlägg
    N!cklas, är du nisslas? upptäckte att ngn på TL postade exakt samma sak ;P
    haha nej, det är inte jag.

  29. #89
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    om man har 2.2 och aldrig kört SPM så försöker den fortfarande att uppdatera .. Doh

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    ojdå. illa.

Sida 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •