Sida 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #91
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ja, men uppenbarligen så spelar det ingen roll.
    Det går fint att uppdatera med kommande uppdateringar till PAL.
    Gjorde det ju imorse.

    Jag undrar om inte uppdateringen bara skriver till själva minnet i Wiin och inte till flashen.

  2. #92
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av frapp Visa Inlägg
    Jag fattar inte ens varför folk orkar bry sig om ntsc, bättre att vänta på PAL i alla lägen så är man säker.
    Word. ^^

  3. #93
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    tur att det kom en ny version (2.2E) nu då så att vi vet att man kan uppdatera från 2.1E till 2.2E även fast man spelat SPM. så nu kan alla sluta fega och börja spela istället fasiken vad härligt

  4. #94
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    tur att det kom en ny version (2.2E) nu då så att vi vet att man kan uppdatera från 2.1E till 2.2E även fast man spelat SPM. så nu kan alla sluta fega och börja spela istället fasiken vad härligt
    Japp. Jag håller med dig.

  5. #95
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    nu måste jag bara köpa en adapter så jag kan koppla upp mig. och som vanligt är de så jävla dyrt. Game tar 399kr för en sådan. Nintendos egna som kommer om en månad eller när det är, är till och med billigare.

  6. #96
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    nu måste jag bara köpa en adapter så jag kan koppla upp mig. och som vanligt är de så jävla dyrt. Game tar 399kr för en sådan. Nintendos egna som kommer om en månad eller när det är, är till och med billigare.
    Köp en trådlös router istället
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    En Datel - Wii USB LAN Adapter kostar bara 250 kronor på hallen ala web.

  8. #98
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När jag satte i Paper mario igår med 2.1E försökte den uppdatera fast hängde sig i slutskedet. När jag sen drog strömmen och startade om kunde den inte läsa skivan längre, dock kunde den läsa andra skivor. Ska prova med 2.2E senare.

  9. #99
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    @ merlo. mm vet mene orkade inte vänta så jag köpte en likadan på game för 399kr :P hur som helst uppdaterade till 2.2E och körde och fungerar hur bra som helst.

  10. #100
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Så har man updaterat till 2.1 så är det okejj?
    Om man updaterar till 2.2 så blir den brickad ändå ?

    Om man får sin console brickad kan man nollställa sin wii på något sätt då?
    Last edited by FiGGe_; 2007-04-12 at 18:49.

  11. #101
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    updaterade precis med vlan.
    satan vilken tid det tog. serverarna måste vara bombade.
    går knappt och använda wii shop heller.

  12. #102
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Uppdaterade oxå just, tog typ två minuter via wlan. 2.2E kröner nu min wii =)

  13. #103
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    tråkigt att paper mario tvingar in filer fastän man har uppdaterat till 2.2E.

    kan ju kanske vara säkert att göra det men man vet aldrig vad som kan hända i framtiden

  14. #104
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FiGGe_ Visa Inlägg
    Så har man updaterat till 2.1 så är det okejj?
    Om man updaterar till 2.2 så blir den brickad ändå ?

    Om man får sin console brickad kan man nollställa sin wii på något sätt då?

    så länge du har 2.1 eller 2.2 så är det lugnt

  15. #105
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Jag kommer inte köra paper mario det får vänta :P
    Vill inte få mitt wii förstört vare sig nu eller i framtiden.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  16. #106
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av vattenspridarn Visa Inlägg
    Jag kommer inte köra paper mario det får vänta :P
    Vill inte få mitt wii förstört vare sig nu eller i framtiden.
    undrar bara hur länge det kommer att dröja till paper mario pal kommer..
    några säger slutet av maj andra säger november. urgh.
    jag lirar zelda just nu men efter att jag har klarat det så kanske jag blir riktigt sugen...
    aja får se hur det blir =)

  17. #107
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    så länge du har 2.1 eller 2.2 så är det lugnt
    okejj, njaa jag är mer fegis ja. Kommer vänta på en pal version har ingen brådska haha läst mer om brickning och folk har blivit brickade fastän dem har updatat nu så.

  18. #108
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Wii köpt på IcaMaxi, uppdaterad till 2.2E, WiiKey satt till regionsfri, SPM patchad till PAL med wiigionfree, bränd med growisofs -dvd-compat under linux till Traxdata DVD+R 8x (clasohlson) med Nec 3550A.. den uppdaterade stuff först, sen bootade spelet..

    Den säger fortfarande 2.2E under wii settings..
    Last edited by Stric; 2007-04-13 at 02:46.

  19. #109
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Om jag får vara lite cynisk och nästintill ironiskt kan jag förutspå att även PAL SPM kommer utföra samma updatering

    Det verkar mer och mer troligt att varje gång ett spel till Wii ska ha någon form av koppling med annan hårdvara från Nintento (Typ DS osv) behöver firmwaren för wii uppdateras, och det är för uppenbart att det är ju DS som ska synkas med SPM.

    Men det är bara spekulationer från en som jobbar med implementering av mjukvaror

  20. #110
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Jo de e klart men då får du iaf de filerna som är menade för din maskin =)

  21. #111
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    jag har inte läst igenom denna tråd och förstår inte mycket av den. Men detta gäller bara om man satsar på USA spel? Jag som bränner ut enbart PAL spel behöver inte vara orolig va?

  22. #112
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av simons Visa Inlägg
    jag har inte läst igenom denna tråd och förstår inte mycket av den. Men detta gäller bara om man satsar på USA spel? Jag som bränner ut enbart PAL spel behöver inte vara orolig va?
    Precis
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  23. #113
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    Jo de e klart men då får du iaf de filerna som är menade för din maskin =)
    Vet du vad NTSC och PAL är?
    Tror du verkligen att skillnaden ligger i hårdvara eller hur outputen fungerar? :P

    Om SPM updaten innehåller nya filer för kommunikation med en ny device över wlan/usb berör det då TV outputen?...

    Kom igen, nånting som inte berör output har absolut inte minsta lilla komponent skillnad

  24. #114
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Vet du vad NTSC och PAL är?
    Tror du verkligen att skillnaden ligger i hårdvara eller hur outputen fungerar? :P

    Om SPM updaten innehåller nya filer för kommunikation med en ny device över wlan/usb berör det då TV outputen?...

    Kom igen, nånting som inte berör output har absolut inte minsta lilla komponent skillnad
    Jag vet vad skillnaden är. Men I detta fallet har det mer blivit en betäckning på vilken version av spelet det är.
    Och du inser väl själv att de med brickade wii's har inget och göra med själva outputen utan att filerna skiljer sig mellan regionerna.
    Men visst jag kan säga Usa versionen istället för NTSC om du vill det

  25. #115
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mojo Visa Inlägg
    Om jag får vara lite cynisk och nästintill ironiskt kan jag förutspå att även PAL SPM kommer utföra samma updatering

    Det verkar mer och mer troligt att varje gång ett spel till Wii ska ha någon form av koppling med annan hårdvara från Nintento (Typ DS osv) behöver firmwaren för wii uppdateras, och det är för uppenbart att det är ju DS som ska synkas med SPM.

    Men det är bara spekulationer från en som jobbar med implementering av mjukvaror

    Förstår inte riktigt vad du yrar om? Att det följer med uppdateringar på skivor har det ju gjort till en del konsoller tidigare så det är ju inga världsnyheter du kommer med, det är ju snarare en regel när det gäller nästa generations konsoller att dom uppdateras via nät eller skiva... Lever du under en sten när du implementerar dina mjukvaror?

    Det är ju inte ens det diskussionen handlar om, huruvida det kommer uppdateringar via skivor eller ej?

    Har du ens läst igenom tråden?

  26. #116
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Estima: Det som Mjuk-Brickar wiin i PAL regionen är när andra firmware updateringar installeras genom skivan, har du in 2.0 eller 2.1 installerar den åt dig genom skivan, men här finns tydligen regionsbundna funktioner med eftersom det kukar ur PAL maskiner, det har även visat sig att det hitils bara är maskiner som inte har wiiconnect aktiverat som ballar ur, det som ballar ur är att opera försöker nå en sida över nätverket, låter det som att det skulle fungera då? Ska fan sätta mig ner och packa upp den patchen som körs om man har 2.1 bara för att se vad fan det är en gång för alla, men min övertygelse är att det bara är ett överförings protokoll för en ny gemensam platform mellan DS och Wii.

    B99andla: jag har ingen aning om vad fan du bubblar om. Men tydligen har du missat att det uppstått stor diskussion hurvida den här patchen som körs om man har 2.1E är skadlig i längden eller inte. Jag hänger med gänget som är övertygade att det inte är något regionsbundet i den upgraden.

  27. #117
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    Det är ju de vi har sagt hela tiden.

  28. #118
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    Det är ju de vi har sagt hela tiden.
    Ja, men han gillar nog att upprepa det andra sagt...

  29. #119
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Vill bara ge ännu en lyckad rapport:
    Jag uppdaterade till 2.2E idag, stoppade i skivan för första gången, lät den patcha det den nu ville patcha, och allt fungerar som det ska.
    Jag brände opatchad NTSC. Har Cyclowiz 3.0B
    Spelet skrämde skiten ur mig på chapter 2... tv'n blev svart och det bara pep, var tvungen att dra ur sladden ur wii't och sätta in igen. Kallsvettades rejält där, men det kan kanske berott på att skivan jag hade var något repad.
    Last edited by Raddox; 2007-04-14 at 02:30.

  30. #120
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Uppdaterade min wii till 2.2e, pluggade i smp (pal patchad med regionfrii). Den lade till en liten patch någontans (tog ca 15sec) sen drog spelet igång. Efter det testade jag att köra en annan pal backup, det funkade fint. Ävben orginal skiva wiiplay fungerade utmärkt. Har wiikey i mitt wii. Inga problem alls dvs. =)

Sida 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •