Sida 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #121
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ravedog Visa Inlägg
    Uppdaterade min wii till 2.2e, pluggade i smp (pal patchad med regionfrii). Den lade till en liten patch någontans (tog ca 15sec) sen drog spelet igång. Efter det testade jag att köra en annan pal backup, det funkade fint. Ävben orginal skiva wiiplay fungerade utmärkt. Har wiikey i mitt wii. Inga problem alls dvs. =)
    du behöver inte patcha om spel till PAL, den funktionen finns redan i chippet. och kan inte chippet hantera ett NTSC spel, så kan inte regionfrii det heller. mitt spel är inte patchat och det funkar utmärkt på min PAL-enhet.

  2. #122
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Mölndal
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Kanske lite OT, men det fungerer icke...

    Hej, jag har bränt fem till tio pal-releaser som har fungerat utan problem, men får inte igång Paper Mario.

    Har nu bränt på två skivtyper (TDK DVD-R (16x) och de färglada verbatimskiverna dvd-r (16x). Jag har bränt i 1x resp 2x hastighet, använder Wiikey med svensk PAL-box.

    Wii:t säger felaktig disc och verkar inte kunna läsa skivan.

    Uppgraderade strax innan till 2.2E utan problem och samtliga andra spel fungerar.
    Jag har (kommer jag ihåg nu) inte kört setupskivan till chippet eftersom det inte behövts ännu - finns det någon inställning där jag måste aktivera något?

  3. #123
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av peoe Visa Inlägg
    Kanske lite OT, men det fungerer icke...

    Hej, jag har bränt fem till tio pal-releaser som har fungerat utan problem, men får inte igång Paper Mario.

    Har nu bränt på två skivtyper (TDK DVD-R (16x) och de färglada verbatimskiverna dvd-r (16x). Jag har bränt i 1x resp 2x hastighet, använder Wiikey med svensk PAL-box.

    Wii:t säger felaktig disc och verkar inte kunna läsa skivan.

    Uppgraderade strax innan till 2.2E utan problem och samtliga andra spel fungerar.
    Jag har (kommer jag ihåg nu) inte kört setupskivan till chippet eftersom det inte behövts ännu - finns det någon inställning där jag måste aktivera något?
    Aktiverat region override?

  4. #124
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har liknande sak som Peoe.

    Har aktiverat Region Override - ON

    Det som händer är att jag sen bootar upp med min WiikeyDVD och sen BootDVD och där kan man välja mellan PAL och NTSC för att spela SPM och det kvittar vilken av dom jag väljer så blir min skärm grön.

    Kör med Wiikey och har 2.1E

    Några förslag? eller har jag missat några inställningar för att köra SPM på en PAL? (Min tv klarar NTSC om jag ändrar för skärminställningar)

  5. #125
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    peoe: som bianc0 sa, kör wiikey v1.2 skivan och aktivera region override. å om dina andra spel fungerar när du har bränt dom i 1x eller 2x så kan du fortsätta med det, men jag får bäst resultat (använder samma skivor) när jag bränner dom i 8x.

    Skalman: har du provat att stoppa in Super Paper Mario direkt? bootfunktionen som finns på WiiKey DVD:n är till för skivor med ett eller flera GC spel på som inte kan boota själva, inte för spel till Wii.

  6. #126
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    till prodge64

    jag har testat att sätta in mina två USA spel; SPM/Excite Truck direkt men då kan den inte läsa dem. Däremot om jag använder bootfunktionen på Wiikey DVDn säger den vilken skiva det är och sen vad jag ska PAL/NTSC eller AUTO...alla resulterar till skön grön TV.

    Alla andra spel jag har är PAL och fungerar utan problem. Förstår inte varför det blir grön skärm, den identifierar spelet på skivan, ju.

  7. #127
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Chippade min Wii igår med Wiikey, verkar iaf som att det fungerar bra enligt killen som gjorde det. Han provade både Paper Mario och Prince of perisa. Jag har en tysk konsol med firmware 2.1.

  8. #128
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    till prodge64

    jag har testat att sätta in mina två USA spel; SPM/Excite Truck direkt men då kan den inte läsa dem. Däremot om jag använder bootfunktionen på Wiikey DVDn säger den vilken skiva det är och sen vad jag ska PAL/NTSC eller AUTO...alla resulterar till skön grön TV.

    Alla andra spel jag har är PAL och fungerar utan problem. Förstår inte varför det blir grön skärm, den identifierar spelet på skivan, ju.
    sorry, då har jag ingen aning om vad det kan vara som strular men jag tycker det verkar väldigt konstigt att det händer något överhuvudtaget när du försöker boota ett wii spel med wiikey dvd:n, Wiin hamnar ju i GC mode så fort du kör igång den. men men, som en sista utväg kan du ju försöka att patcha om spelen till PAL innan du bränner dom. för du har väl inte försökt att unscrambla super paper mario?

  9. #129
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    sorry, då har jag ingen aning om vad det kan vara som strular men jag tycker det verkar väldigt konstigt att det händer något överhuvudtaget när du försöker boota ett wii spel med wiikey dvd:n, Wiin hamnar ju i GC mode så fort du kör igång den. men men, som en sista utväg kan du ju försöka att patcha om spelen till PAL innan du bränner dom. för du har väl inte försökt att unscrambla super paper mario?
    Jag trodde man bara behövde unscrambla *.wii filer. Detta var en iso fil från början.

    Dock undrar jag varför den inte kan läsa USA releaserna från början, den kan ju läsa av spelet vid wiikey dvd boot.

  10. #130
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är det jag menar, super paper mario ska inte unscramblas eftersom det redan är gjort. hur ser det ut när du försöker boota, står det GCOS uppe till vänster?

  11. #131
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    det är det jag menar, super paper mario ska inte unscramblas eftersom det redan är gjort. hur ser det ut när du försöker boota, står det GCOS uppe till vänster?
    Jag förklarar...

    sätter i min wiikey dvd...väljer i wii meny att läsa den och sen väljer jag GCOS och där byter till min SPM/Excite Truck och sen läser in och hittar spelet och sen får jag välja mellan PAL/NTSC AUTO...

    dock har jag inte tänkt på vad som står uppe till vänster...är det avgörande?

  12. #132
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag undrade bara om det verkligen var GCOS du försökte använda (när man gör det står det GCOS uppe till vänster ), men det svarade du ju på ändå. som jag sa innan, den funktionen ska inte fungera och fungerar inte med spel ämnade för en Wii, bara GameCube. varför din Wii sen inte kan läsa skivan direkt vet jag som sagt inte, det kan bero på lite olika saker. du kanske har en glappande lödning till chippet, ett klonat chip, eller så går det av någon annan anledning inte att spara inställningarna du gjort till chippet. jag gissar i alla fall på det, för jag provade precis på egen hand att stoppa in super paper mario med region override avaktiverat och då ser det ut såhär:



    men men, det går att leva med. ladda ner RegionFrii. välj file och sen open iso, ändra "new region" till PAL. klicka på update. bränn igen. spela.

  13. #133
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Aha, jag har inte patchat SPM alls. Det sköter Wiikey utmärkt eller pratar vi om GameCube-versionen? Jag är inte med i hjärnan idag.

  14. #134
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det funkar fint även för mig utan att jag har patchat det. och ja, det är super paper mario vi pratar om.. hehe

  15. #135
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Om man får sitt wii brickat så finns det ingen återvändo asså?

    man är helt enkelt körd?

    eller kan man sätta i någon skiva som resettar Wii:t

  16. #136
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    40
    Respekt
    18
    Mitchi, tänkte fråga exakt d du fråga ... men tänkte även höra om det spelar nån roll ifall man e uppkopplad mot internet med WIIet eller inte?? blir det brickat endå om man inte e d??
    Opps!! Wii dosan i TVen

  17. #137
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Spelar ingen roll, uppdateringen som brickar wiiet ligger på skiva.

  18. #138
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag undrade bara om det verkligen var GCOS du försökte använda (när man gör det står det GCOS uppe till vänster ), men det svarade du ju på ändå. som jag sa innan, den funktionen ska inte fungera och fungerar inte med spel ämnade för en Wii, bara GameCube. varför din Wii sen inte kan läsa skivan direkt vet jag som sagt inte, det kan bero på lite olika saker. du kanske har en glappande lödning till chippet, ett klonat chip, eller så går det av någon annan anledning inte att spara inställningarna du gjort till chippet. jag gissar i alla fall på det, för jag provade precis på egen hand att stoppa in super paper mario med region override avaktiverat och då ser det ut såhär:



    men men, det går att leva med. ladda ner RegionFrii. välj file och sen open iso, ändra "new region" till PAL. klicka på update. bränn igen. spela.
    Det var som du sa, den sparar inte mina inställningar. Det ser ut som den gör det när jag ändrar och väljer save settings på Region Override men vid omstart av Wii:et så är den ändå på OFF när jag går in igen och tittar. Så bara att skicka tillbaka den och få det fixat. Trist sak som attans. Nu blir det inget SPM på minst en veckas tid

  19. #139
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    Det var som du sa, den sparar inte mina inställningar. Det ser ut som den gör det när jag ändrar och väljer save settings på Region Override men vid omstart av Wii:et så är den ändå på OFF när jag går in igen och tittar. Så bara att skicka tillbaka den och få det fixat. Trist sak som attans. Nu blir det inget SPM på minst en veckas tid
    Tillägg

    När ni andra gör ändringar för region override och hastighet för DVD läsaren, ändras dessa eller är de tillbaka till "normalvärde" när ni senare tittar till igen?

    Alltså region är på OFF, sound på ON och DVD read på 6X.

    För jag har läst lite överallt om att det inte sparas synligt utan det sparas på chippet ändå...någon som kan testa? Alltså så det alltid visa normalläge när det ändå har ändrats.

  20. #140
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Chippet är Stealth och visar inte tidigare inställningar.
    Alltså de Kommer alltid att vara default . De ändras dock i chippet fast det inte syns.

  21. #141
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    precis, chippet visar inte inställningarna du har sparat och det är inte enbart på grund av något sådant som du ska ta ett beslut om att skicka in din Wii. det ser likadant ut för mig när jag flashar om inställningarna, varje gång jag vill ändra nåt så står det alltid "region override: off". men jag tror ändå att ditt chip inte funkar som det ska eftersom dina NTSC backups inte går att spela. bara patcha spelet och bränn om så löser det sig säkert... testa det, och om det då inte fungerar, ta då hjälp av någon du känner som kan sånt här så kan han titta på chippet och se om det är en klon eller inte. be honom/henne att även kolla lödningen, helst med förstoringsglas och multimeter. pilla inte mer med config-skivan, det kommer ändå inte göra någon skillnad. nu ger jag upp det här!

  22. #142
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    precis, chippet visar inte inställningarna du har sparat och det är inte enbart på grund av något sådant som du ska ta ett beslut om att skicka in din Wii. det ser likadant ut för mig när jag flashar om inställningarna, varje gång jag vill ändra nåt så står det alltid "region override: off". men jag tror ändå att ditt chip inte funkar som det ska eftersom dina NTSC backups inte går att spela. bara patcha spelet och bränn om så löser det sig säkert... testa det, och om det då inte fungerar, ta då hjälp av någon du känner som kan sånt här så kan han titta på chippet och se om det är en klon eller inte. be honom/henne att även kolla lödningen, helst med förstoringsglas och multimeter. pilla inte mer med config-skivan, det kommer ändå inte göra någon skillnad. nu ger jag upp det här!
    jo jag insåg det oxå...så nu ska jag testa olika media och olika hastigheter på bränningen av mitt SPM som jag fortfarande har liggande på datorn. Lite nybörjare är man allt Kanske återkommer med svar om någon e nyfiken på hur det gick.

    Så jag skickar inte tebax den ännu. Pratade med butiken...det tar gärna emot den men då kan jag ju inte lira på minst en vecka

    tusen tack för dina svar, prodge64

  23. #143
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    SkalmanWii, har precis samma "problem" som dig. Har också en Wiikey men får inte NTSC-backupsen att fungera, dock fungerar de flesta PALen utan problem.

    Börjar, som du, fundera på om det kan bero på dvdskivorna eller om min brännare kanske är för gammal (ca 2,5 år).

    Anyways, om du får det att fugnera, skriv några rader om det här!

    Hmm, vi kanske är lite OT i den här tråden nu?

  24. #144
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    funkar bara inte

    Okej det funkar inte bara
    Super_Paper_Mario_USA_Wii-QwiiF
    brännt det i olika hastigheter (2, 4, 6 osv) på olika format (verbatim DVD-R 16Xp, Verbatim DVD-RW 4X, 6X, Intenso DVD-R 10X) på min NEC 3520 med Nero 7.8.5.0 och har Wiikey 1.2 och WiiMeny 2.2E

    alla mina PAL releaser funkar däremot tokbra och jag har läst på andra forum och även i detta att det är andra som har samma problem med SPM och NTSC spel. Alltid felmeddelande "Unable to read disc" osv

    Måste vara någon som stött på samma sak

  25. #145
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    Måste vara någon som stött på samma sak
    Som jag skrev ovan så hade jag samma problem som dig. Dock, igårkväll tog jag rådet att patcha om SPM från NTSC till PAL med hjälp av, hmmmmmmm, WiiFree hette väl programmet? Det funkade alldeles finfint därefter.

    *edit* Här har du länkar till regionspatcharna: http://wiki.gbatemp.net/index.php/RegionFrii http://wiki.gbatemp.net/index.php/WiigionFree

  26. #146
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har beställt utrustning så att jag bör kunna flasha om brickade wii till fungerande firmware om c:a 1-2 veckor, pris c:a 1000:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #147
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Titta, det KOM en lösning... dåså.
    Visste att man skulle kunna lita på dig Hansi.

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ropa inte hej innan jag bekräftat att det jag tänker göra fungerar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #149
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ropa inte hej innan jag bekräftat att det jag tänker göra fungerar :-)
    Verkar som om fler är inne på samma spår: http://www.wab.com/WABMODS/WAB-WII/new/
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  30. #150
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men vi löder loss hela minneschippet och läser ur med vår programmerare... Vi fick hem en ny tsop48 adapter samt en ny programmerare idag - vår gamla hade inte stöd för just det minneschip som sitter i wii...

    Kan vara lite knepigt att få kontakt med alla benen, den vi hann försöka på idag vägrade ge oss kontakt på ETT av 48 ben. Sedan blev det annat att göra, vi fortsätter imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •