Sida 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #211
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HELT fel. uppdateringen ligger på skivan....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #212
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Förlåt om jag är jobbig, men en liten kort rapport om hur det går med unbrickningen vore jag jätteglad om det kom? Några framgångar?

  3. #213
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    HELT fel. uppdateringen ligger på skivan....
    Jo jag vet att uppdateringen ligger på skivan,, De är jhu just de som är grejen,, att jag EJ kan koppla upp mig och köra updates,, men jag har av ngn anledning 2.1E och undrar om jag kan köra uppdateringen från super paper mario skivan utan att riskera att få min wii brickad??

    ngn som förstår mig??

    m.v.h Zezam

  4. #214
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    ngn som vet?? Kan jag köra papermario med 2.1E??
    Jag har inte updaterat online,har ej möjligheten att koppla upp mig då jag inte har adaptern till min wii.

    m.v.h

  5. #215
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    ngn som vet?? Kan jag köra papermario med 2.1E??
    Jag har inte updaterat online,har ej möjligheten att koppla upp mig då jag inte har adaptern till min wii.

    m.v.h
    Kan inte svara på din fråga men har du inte möjlighet ta med ditt nintendo till någon som har en trådlösrouter och uppdatera konsolen där?
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  6. #216
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Kan inte svara på din fråga men har du inte möjlighet ta med ditt nintendo till någon som har en trådlösrouter och uppdatera konsolen där?

    Jo för saten de har jag inte tänkt på.


    Men ,, ingen som vet om jag kan köra spm med 2.1E??

  7. #217
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Jo för saten de har jag inte tänkt på.


    Men ,, ingen som vet om jag kan köra spm med 2.1E??
    2.1 eller senare är det som gäller så du kan lugnt spela SPM

  8. #218
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    2.1 eller senare är det som gäller så du kan lugnt spela SPM

    OKi tackar för svaret,,, bara jag stoppar i Super paper mario och kör updaten från skivan sedan lira och ha kul med andra ord.

    m.v.h Zezam

  9. #219
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    OKi tackar för svaret,,, bara jag stoppar i Super paper mario och kör updaten från skivan sedan lira och ha kul med andra ord.

    m.v.h Zezam
    Ja, den kommer kolla om den ska uppdatera men kommer inte att göra det eftersom din version är tillräckligt ny.
    Ofarligt alltså.

  10. #220
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Aha, så uppdateringen ligger på skivan, intressant. Hade inte en aning om det.

  11. #221
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Ja, den kommer kolla om den ska uppdatera men kommer inte att göra det eftersom din version är tillräckligt ny.
    Ofarligt alltså.
    En sista fråga nu innan jag stoppar i spm ,, hur fasen kan jag ha 2.1E utan att ha varit uppkopplad mot nätet?? köpte mitt wiikey första veckan de kom ut

    m.v.h

  12. #222
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Du har antagligen uppdaterat via nåt nyare PAL spel.... OM du inte har nätanslutning så görs detta automagiskt via spelen.

  13. #223
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    funkade klockrent,, men skivan uppdaterade sedan vart det svart ngra sekunder sedan starta maskinen om och vips så kunde jag spela,,, tackar grabbar för hjälpen.

  14. #224
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har inte heller internetuppkoppling ännu, har 2.1E men jag väntar på PAL rellen eller tills jag inte kan vänta längre och testar. Höll på att sätta i halsen förra spelet, Mario Charged Fotball då den började uppdatera, tur som det var så var det en PAL uppdatering, men man får nog vara lite mer försiktig nu med USA titles så man inte bara klickar OK hur som helst.

  15. #225
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena!
    Första inlägget här. Jag har följt "brickningsfrågorna" i flera veckor, har lyckats klanta mig o står med en obrukbar wii just nu,jag som tydligen många andra.
    Har du kommit på nå´n lösning, Hansi??
    Jag hade missat att uppdatera, rättare sagt, sket i att köpa kabel, skulle göra det "sen"!! Nu har jag ingen större användning av på`n!!

  16. #226
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Skulle någon kunna skriva en kort sammanfattning av denna tråd? Det vore absolut hjälpsam. Jag har läst genom det mesta men blir förvirrad med snack om alla möjliga versioner, olika chips och uppdateringar osv.

    Har man en Wii med Wiikey i, vad ska man då -steg för steg- göra ifall man vill kunna spela detta spel (och kanske fler i framtiden)?

  17. #227
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Skulle någon kunna skriva en kort sammanfattning av denna tråd? Det vore absolut hjälpsam. Jag har läst genom det mesta men blir förvirrad med snack om alla möjliga versioner, olika chips och uppdateringar osv.

    Har man en Wii med Wiikey i, vad ska man då -steg för steg- göra ifall man vill kunna spela detta spel (och kanske fler i framtiden)?

    Vad det gäller spm så räcker det med att man har version 2.1E eller nyare (varsionen ser man i wii settings högst uppe till höger)
    Så skall man kunna uppdatera med spm skivan utan fara.
    Iallafall har jag fått dem svaren,, för mig funkade det så.

  18. #228
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    har jag fattat det rätt?
    om man har version 2.1E eller nyare så kommer inte uppdatar grejen upp från spelet och spelet funkar hur bra som helst eller ?

  19. #229
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Maaax89 Visa Inlägg
    har jag fattat det rätt?
    om man har version 2.1E eller nyare så kommer inte uppdatar grejen upp från spelet och spelet funkar hur bra som helst eller ?
    Om du har 2.1E eller nyare KOMMER uppdateringen upp och spelet kommer funka finfint. Har du en konsol med lägre firmware så finns det stor risk för brickning
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  20. #230
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Okeej, men vågar man uppdatera då?
    tänk om det blir brickat i alla fall.

  21. #231
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    För klarhetens skull:


    snackar ni om versionen på firmware på Wii konsollen, eller är det versionen på Wiikey-chippet/firmware?

    Vad krävs för att flasha Wii till senaste firmware? Jag antar att det är altid en bra ide att göra det, så man får med senaste uppdateringar och fix?

    Mao, har man en äldre version än 2.1E, ska man uppdatera den? Och det går för varje konsoll?

  22. #232
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ett försök till en sammanfattning.

    * Din Wii konsol måste ha version 2.1E eller den nyare som finns ute 2.2E för att du ska kunna köra Super Paper Mario utan problem.

    * Konsolens version ser du om du går in i inställningarna för ditt Wii och kollar i övre högra hörnet. Står det 2.0E eller lägre så ska du inte försöka starta spelet!

    * Versionen gäller din Wii konsol INTE ditt chip.

    * Ska du uppdatera din Wii till nyaste versionen så krävs det att du kopplar upp det mot internet så att den kan ladda ned nyare version.

    * Första gången du startar Super Paper Mario på någon konsol så kommer uppdateringen att att köras, skillnaden mellan en brickad Wii och en fungerande efteråt hänger på att ditt Wii måste vara uppdaterat med rätt version.

  23. #233
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Ett försök till en sammanfattning.

    * Din Wii konsol måste ha version 2.1E eller den nyare som finns ute 2.2E för att du ska kunna köra Super Paper Mario utan problem.

    * Konsolens version ser du om du går in i inställningarna för ditt Wii och kollar i övre högra hörnet. Står det 2.0E eller lägre så ska du inte försöka starta spelet!

    * Versionen gäller din Wii konsol INTE ditt chip.

    * Ska du uppdatera din Wii till nyaste versionen så krävs det att du kopplar upp det mot internet så att den kan ladda ned nyare version.

    * Första gången du startar Super Paper Mario på någon konsol så kommer uppdateringen att att köras, skillnaden mellan en brickad Wii och en fungerande efteråt hänger på att ditt Wii måste vara uppdaterat med rätt version.
    Håller ej med dig på en punkt,, Jag har då aldrig haft min uppkopplad mot nätet. Hade 2.1e UTAN ATT BEHÖVA GÅ UT PÅ NÄTET,, INTE FASEN VET JAG HUR JAG FÅTT DET IOFS,,KANSKE FRÅN NGT ANNAT SPEL JAG LIRAT TIDIGARE.
    Oj capslock

  24. #234
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Ett försök till en sammanfattning.

    * Din Wii konsol måste ha version 2.1E eller den nyare som finns ute 2.2E för att du ska kunna köra Super Paper Mario utan problem.

    * Konsolens version ser du om du går in i inställningarna för ditt Wii och kollar i övre högra hörnet. Står det 2.0E eller lägre så ska du inte försöka starta spelet!

    * Versionen gäller din Wii konsol INTE ditt chip.

    * Ska du uppdatera din Wii till nyaste versionen så krävs det att du kopplar upp det mot internet så att den kan ladda ned nyare version.

    * Första gången du startar Super Paper Mario på någon konsol så kommer uppdateringen att att köras, skillnaden mellan en brickad Wii och en fungerande efteråt hänger på att ditt Wii måste vara uppdaterat med rätt version.
    Tackar för detta!

    Det enda jag då undrar är: varför uppdaterar inte alla sin Wii innan de försöker? Eller över huvudtaget?

    Krävs det något speciellt för att kunna koppla upp mot nätet, något som man inte standard får med i paketet eller så?
    (Annars skulle jag tro att alla skulle uppdatere firmware och därmed undvika problemet?)

  25. #235
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Tackar för detta!

    Det enda jag då undrar är: varför uppdaterar inte alla sin Wii innan de försöker? Eller över huvudtaget?

    Krävs det något speciellt för att kunna koppla upp mot nätet, något som man inte standard får med i paketet eller så?
    (Annars skulle jag tro att alla skulle uppdatere firmware och därmed undvika problemet?)
    Min gissning är 1. alla har inte bredband (!?) 2. alla har inte en trådlös uppkoppling 3. vissa personer är rädda att koppla upp sin Wii mot nätet 4. vissa är allmänt slöa eller ovetande

    (Wii levereras endast med intern trådlös anslutning, en adapter krävs för trådbundet)

  26. #236
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Tack för svaret. Har 2.1E på min konsoll, så det borde vara lugnt då.

  27. #237
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hmm

    ja lyckades få de här http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg skiten på mitt wii o har lite problem me o hänga me här i forumet tack vare dyclexi.

    kan jag göra något själv så de funkar igen eller måste ja skicka iväg de o i så fall vart hur o för hur mycket??

    tacksam för lättförståligt svar

    Mwh zixten

  28. #238
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av zixten Visa Inlägg
    ja lyckades få de här http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg skiten på mitt wii o har lite problem me o hänga me här i forumet tack vare dyclexi.

    kan jag göra något själv så de funkar igen eller måste ja skicka iväg de o i så fall vart hur o för hur mycket??

    tacksam för lättförståligt svar

    Mwh zixten
    Lätt svar:
    Vänta och hoppas på en fix

    Längre svar:
    Det är ganska kört för din del för tillfället, du kan alltid ha din Wii som ett snyggt bokstöd.

    Det är ingen som lyckats läsa ut hela fungerande PROM'en från Wii, men när det väl finns en image att bränna till en tom PROM alt. köpa färdiga PROMs att byta till så hoppas de flesta att man ska kunna rädda förstörda Wii's.

  29. #239
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Lätt svar:
    Vänta och hoppas på en fix

    Längre svar:
    Det är ganska kört för din del för tillfället, du kan alltid ha din Wii som ett snyggt bokstöd.

    Det är ingen som lyckats läsa ut hela fungerande PROM'en från Wii, men när det väl finns en image att bränna till en tom PROM alt. köpa färdiga PROMs att byta till så hoppas de flesta att man ska kunna rädda förstörda Wii's.
    Jag laddade ner en fil som heter "Wii Nand EU Brick" som kanske kan hjälpa dig med att få ditt Wii fungerande igen. Jag vete fasiken hur skivan ska boota. Men jag hoppas den hjälper... Finns på Piratebay. :P
    Wii - Wiikey.

  30. #240
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Håller ej med dig på en punkt,, Jag har då aldrig haft min uppkopplad mot nätet. Hade 2.1e UTAN ATT BEHÖVA GÅ UT PÅ NÄTET,, INTE FASEN VET JAG HUR JAG FÅTT DET IOFS,,KANSKE FRÅN NGT ANNAT SPEL JAG LIRAT TIDIGARE.
    Oj capslock
    Du tappade mig totalt. Vad håller du inte med om?
    Har du 2.1E så grattis, du kan testa spelet.
    Och nästa gång kanske du kan ta och stänga av caps lock och skriva din mening igen så att det inte ser ut som du skriker istället för att avsluta med " oj capslock"

Sida 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •