Sida 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #331
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FLU Visa Inlägg
    När man ska spela Super Paper Mario då vill han uppdatera sig ska man låta den göra det.???
    Jag ha WIIKEY
    japp.. om du har den senaste uppdateringen från nintendo
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  2. #332
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men brickar inte wiit då ????

  3. #333
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av FLU Visa Inlägg
    Men brickar inte wiit då ????
    Denna fråga har ställts MÅNGA gånger tidigare.
    Det ska inte vara problem att updatera om du har 2.2E (vet inte hur det är med 3.0). Men du kan ju bara patcha iso filen innan du bränner ut med Wii brickblocker (finns i denna tråden)

  4. #334
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Nu när 3.0 har kommit ut. Kan man uppdatera med denna så att man återställer inställningarna. Min är softbrickad det innebär typ region krok om jag uppfattar fel. Genom att uppdatera min nu med rätt region så kanske det bra igen.

    Har jag fel?

  5. #335
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Tjena jag har lite frågor om Wii,s uppdatering 3.0. För det står ju om man har chippat Wii så kan ju chippetlåsas eller i värsta fall kan hela Wii,et låsas. Är det någon som har testat att uppdatera till 3.0 här? Själv vågar jag inte, men WTF det verkar som att man inte kan komma in i Wii Shop Channel om man inte uppdaterar till 3.0 Det står så här då"Det finns en ny uppdatering till din Wii. Du är välkommen till baka när du gjort det". Men jag har fått reda på att man kan uppdatera det om man uppdaterar sitt chip. Men jag vet inte om jag vågar

  6. #336
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Tjena jag har lite frågor om Wii,s uppdatering 3.0. För det står ju om man har chippat Wii så kan ju chippetlåsas eller i värsta fall kan hela Wii,et låsas. Är det någon som har testat att uppdatera till 3.0 här? Själv vågar jag inte, men WTF det verkar som att man inte kan komma in i Wii Shop Channel om man inte uppdaterar till 3.0 Det står så här då"Det finns en ny uppdatering till din Wii. Du är välkommen till baka när du gjort det". Men jag har fått reda på att man kan uppdatera det om man uppdaterar sitt chip. Men jag vet inte om jag vågar
    Nej, du behöver inte hålla på med något chipp.
    Det ska inte vara några problem att uppdatera men man kan få problem med att starta vissa skrivor som körs i Gamecube-mode men det finns fixar ute. Wiikey funkar fint med 3.0.
    Last edited by N!klas; 2007-08-09 at 15:42.

  7. #337
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Nu när 3.0 har kommit ut. Kan man uppdatera med denna så att man återställer inställningarna. Min är softbrickad det innebär typ region krok om jag uppfattar fel. Genom att uppdatera min nu med rätt region så kanske det bra igen.

    Har jag fel?
    Nej, du har rätt, men om du inte kommer in i inställningarna så kan det bli svårt att starta uppdateringen.

  8. #338
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Nej, du behöver inte hålla på med något chipp.
    Det ska inte vara några problem att uppdatera men man kan få problem med att starta vissa skrivor som körs i Gamecube-mode men det finns fixar ute. Wiikey funkar fint med 3.0.
    Det låter ju bra, men jag har chippet CYCLO-WIZ, tror du att det med funkar utan några problem? Men om det nu går att uppdatera utan några problem, då undrar jag varför det kommer ett varnings brev när man ska uppdatera det. Det står ju att Wii,et kan låsas då.

  9. #339
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Det låter ju bra, men jag har chippet CYCLO-WIZ, tror du att det med funkar utan några problem? Men om det nu går att uppdatera utan några problem, då undrar jag varför det kommer ett varnings brev när man ska uppdatera det. Det står ju att Wii,et kan låsas då.
    Det står att saker och ting kan sluta fungera men den varningen kommer upp för ALLA och har inget med chipp att göra. Jag är säker på att Nintendo skriver så för att folk körde NTSC-spel och uppdaterade sina PAL-maskiner med en NTSC-uppdatering som gjorde att Wii't slutade funka helt bl.a.

    Eller säker.. det är vad jag tror.
    Dessutom är chippen tillåtna i en hel del länder och om Nintendo skulle få för sig att aktivt förstöra chippade konsoller så skulle de troligen få fan för det.
    Last edited by N!klas; 2007-08-09 at 16:15.

  10. #340
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag fick inte varningen alla pratar om när jag uppdaterade till 3.0 men jag kan iaf intyga att wiikey funkar utmärkt efter uppdateringen.

  11. #341
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av getinge Visa Inlägg
    Jag fick inte varningen alla pratar om när jag uppdaterade till 3.0 men jag kan iaf intyga att wiikey funkar utmärkt efter uppdateringen.
    Gå in på inställningar och välj att uppdatera igen.
    TATA!

    Det finns dock ingen uppdatering men varningen dyker ändå upp.

  12. #342
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det står att saker och ting kan sluta fungera men den varningen kommer upp för ALLA och har inget med chipp att göra. Jag är säker på att Nintendo skriver så för att folk körde NTSC-spel och uppdaterade sina PAL-maskiner med en NTSC-uppdatering som gjorde att Wii't slutade funka helt bl.a.

    Eller säker.. det är vad jag tror.
    Dessutom är chippen tillåtna i en hel del länder och om Nintendo skulle få för sig att aktivt förstöra chippade konsoller så skulle de troligen få fan för det.
    Okej,det låter bra det här, och tack för att du berättar det här N!klas. Men som jag sa innan, tror ni att det går bra att uppdatera det med chippet CYCLO-WIZ med? Men som du sa N!klas, det är ju laglit med chipp i vissa länder och om dom låser doms Wii så är det ju riktigt konstgt. Men jag tror jag ska uppdatera det snart.

  13. #343
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Nej, du har rätt, men om du inte kommer in i inställningarna så kan det bli svårt att starta uppdateringen.
    Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.

    Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.

  14. #344
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.

    Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.
    Jo, jag tänkte på det och det bör väl gå.
    Jag fick inget meddelande om 3.0 men det kanske kommer.
    Nintendo kanske låter lite folk uppdatera manuellt först och sedan så skickar de ut meddelandet för att inte överbelasta servrarna kanske.

  15. #345
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Hmm.. Fick ner SMP och satte in den. Hade redan uppdaterat till 3.0E dagen innan men nu när jag fick in den fick jag ett alternativ att uppdatera igen som jag tacka ja till eftersom många har ställt denna fråga och fått svar om ett "ja". Men sen trodde jag att allt skulle gå direkt till spelet då den märkt att jag redan har ett större version uppgradering men istället så kom jag till en "upgrade progress" med en "progress bar" som visade hur mycket av uppdateringen var avklarat, är detta bra eller dåligt?

    Spel o.s.v. funkar ju än, allt verkar göra det. Vill bara veta om den "uppdateringen" som det såg ut att den utförde hade nån nackdel med sig. Om nån känner till något om det d.v.s.

    Och sen vill jag ha seriösa svar tack, märker att vissa gör till sig och trycker ner de som är förvirrade och ställer fråger som andra råkar redan känna till.
    Last edited by Zemu; 2007-08-11 at 11:31.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  16. #346
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Går det inte ut ett meddelande om uppdateringen, om man inte själv gör den? Om feifam kan komma in i Wii Message Board kanske det går att initiera uppdateringen direkt från mailet.

    Jag har i alla fall för mig att jag kunde dra igång uppdateringen till 2.2 direkt ifrån det meddelande som gick ut, utan att behöva gå in i inställningarna.
    Khim, är dettta möjligt?? Jag kommer faktiskt in i MSG board. Men hur får man tag på själva filen då?

  17. #347
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Khim, är dettta möjligt?? Jag kommer faktiskt in i MSG board. Men hur får man tag på själva filen då?
    Ja, det är möjligt när Nintendo skickar ut ett meddelande om uppdateringen.

  18. #348
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    Hmm.. Fick ner SMP och satte in den. Hade redan uppdaterat till 3.0E dagen innan men nu när jag fick in den fick jag ett alternativ att uppdatera igen som jag tacka ja till eftersom många har ställt denna fråga och fått svar om ett "ja". Men sen trodde jag att allt skulle gå direkt till spelet då den märkt att jag redan har ett större version uppgradering men istället så kom jag till en "upgrade progress" med en "progress bar" som visade hur mycket av uppdateringen var avklarat, är detta bra eller dåligt?

    Spel o.s.v. funkar ju än, allt verkar göra det. Vill bara veta om den "uppdateringen" som det såg ut att den utförde hade nån nackdel med sig. Om nån känner till något om det d.v.s.

    Och sen vill jag ha seriösa svar tack, märker att vissa gör till sig och trycker ner de som är förvirrade och ställer fråger som andra råkar redan känna till.
    Det ska vara så som du beskriver.
    Det kommer upp en progress bar men det är inget farligt om du har senaste versionen. Det bästa är förstås att köra brickblocker på ISOn innan bränning men det ska inte vara någon fara. Du bör ju kunna starta spelet nu? Det finns inga kända nackdelar med att göra så.

  19. #349
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ja, det är möjligt när Nintendo skickar ut ett meddelande om uppdateringen.
    Niklas eller Khim hur kan jag få hem det mailet?? Mailet ska antagligen vara anpassad till JPN wii eller hur?

  20. #350
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Niklas eller Khim hur kan jag få hem det mailet?? Mailet ska antagligen vara anpassad till JPN wii eller hur?
    Det är Nintendo som skickar ut meddelandet till enheterna. Inget du kan påverka.

  21. #351
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    hur kör man en brickblock på ISO filen samt regionfri grejs?

  22. #352
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    hur kör man en brickblock på ISO filen samt regionfri grejs?
    Med bl.a. Wiikey behöver du inte köra någon regionsfrigrej om du använt configdisken och ställt in regionsfri.
    Annars finns "RegionFrii" här:
    http://wiki.gbatemp.net/index.php?title=RegionFrii

    För att hämta brickblocker så finns programmet på
    http://wbb.rockman18.com/upload/wbb/...ocker_v1_3.rar

    Det är ett GUI så du ser direkt hur du ska göra.
    Bara välja ISOn och patcha den med programmet.

  23. #353
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    vill bara tillägga att regionfrii är överflödigt i 99% av fallen. vill man ändå använda det så är det brickblocker man skall använda först och sedan regionfrii, eller om det var tvärtom. jag minns tyvärr inte riktigt, men funkar inte det ena alternativet så funkar det andra i alla fall...

  24. #354
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    En riktig newbiefråga kommer här

    Har nyss tankat hem och brännt
    Trauma_Center_Second_Opinion_PAL_MULTi5_Wii-WiiERD
    När jag stoppar i skivan och går in i discchannel så kommer det upp en ruta om att uppdatera wii'et.. Visst är det RISKFRITT iom att jag har en PAL version?! Visst gäller det bara JAP och NTCS versionerna att man ska passa sig!

  25. #355
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Men du kan ju bara patcha iso filen innan du bränner ut med Wii brickblocker (finns i denna tråden)
    OCH HU F_N FUNGERA DET DÅ????
    Får fel medelande

  26. #356
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Gällivare (Ore mountain)
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Kör wiikey å det funkar utmärkt efter 3.0E updaten.
    hade dock problem att starta setupskivan till chipet (fick ladda ner en annan version än den från wiikey.**)
    Last edited by loadtheshit; 2007-08-25 at 09:07.
    WiiNummer: 6057 8718 3485 7044
    Skicka ett PM om ni addar mej.
    Eastmost peninsula is the secret...

  27. #357
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av insomnia_c Visa Inlägg
    En riktig newbiefråga kommer här

    Har nyss tankat hem och brännt
    Trauma_Center_Second_Opinion_PAL_MULTi5_Wii-WiiERD
    När jag stoppar i skivan och går in i discchannel så kommer det upp en ruta om att uppdatera wii'et.. Visst är det RISKFRITT iom att jag har en PAL version?! Visst gäller det bara JAP och NTCS versionerna att man ska passa sig!
    Ja, det är korrekt.

  28. #358
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av FLU Visa Inlägg
    OCH HU F_N FUNGERA DET DÅ????
    Får fel medelande
    Jag är säker på att du får rätt meddelande, inte fel.

    Om inte Wiibrickblocker fungerar har du nog inte följt instruktionerna. Du behöver installera .NET Framework och det finns en länk på den officiella sidan för WiiBrickBlocker.

  29. #359
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Ja, det är korrekt.
    Tack så mycket!

  30. #360
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Tjena, nu har ju Metroid Prime 3 kommit i USA och jag är jätte sugen på spelet. Jag har hört att om man uppdaterar sitt chipp så ska man kunna spela amerikanska(NTSC) spel på sin Wii. Finns det någon här inne som kan svara på om de tär sant eller inte?

Sida 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •