Sida 6 av 14 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #151
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ser ut som ett jävla pill det där.. vad skulle det kosta ifall ni får rull på grejerna? 1.500? 2.000?

  2. #152
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Fyfan vad jag blir glad när jag ser detta!
    När kan jag skicka in mitt wii till er ???

  3. #153
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    c:a 1200:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #154
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    c:a 1200:-
    Åtminstonde i Holland så verkar Nintendo själva ta ?97 för att byta ut systemkortet. Källa: http://psx-scene.com/forums/402145-post195.html

    Med det i åtanke verkar priset vara i högsta laget men jag förstår att det handlar om en hel del lödarbete för att ta bort chippet och sedan löda tillbaka det.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  5. #155
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Åtminstonde i Holland så verkar Nintendo själva ta ?97 för att byta ut systemkortet. Källa: http://psx-scene.com/forums/402145-post195.html

    Med det i åtanke verkar priset vara i högsta laget men jag förstår att det handlar om en hel del lödarbete för att ta bort chippet och sedan löda tillbaka det.
    Med frakt och allt annat så känns det faktiskt inte så farligt dyrt med 1200 om man lyckats strula till det.

    Undrar hur lång tid det dröjer innan vi får flashningsbara chip som går förbi det som sitter monterat.

  6. #156
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Med frakt och allt annat så känns det faktiskt inte så farligt dyrt med 1200 om man lyckats strula till det.

    Undrar hur lång tid det dröjer innan vi får flashningsbara chip som går förbi det som sitter monterat.
    Det är säkert inte orimligt med tanke på det arbete som krävs men om Nintendo själva byter systemkortet för runt en 1000-lapp så är det väl fråga om det är värt för Hansi att sälja en sådan tjänst.

    Hade det funnits någon slags sockel att trycka på ovanpå chippet och flasha om det på plats så att man slipper det komplicerade lödarbetet så skulle det förmodligen vara lönsamt att flasha om.

    Sen kvarstår iofs frågan om det som påstås om Nintendo i Holland är sant och huruvida liknande tjänster finns i Sverige eller inte.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  7. #157
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Vad jag har läst så är inte nintendo så glada över att man chippar konsollen oavsett om det är för att importera spel eller inte så det känns konstigt om de på ett sätt skulle hjälpa till att laga en felflashad konsoll pga chippning.

  8. #158
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har vi iaf läst ur firmwarechippet ur en fungerande wii, skall bli spännande att se effekterna av att flasha om chippet på en brickad wii.

    Kommer den fungera?

    Kommer det att bli strul pga "identitetsstölden" av "donatorn"?

    Fortsättning följer...och ja, vi har en film på gång till youtube...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #159
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Är det inte så att identiteten skapas när enheten typ ansluts för första gången eller om det är när den startas första gången? Läste någonstans om den här totalta formateringen som finns... det stod att man fick ett helt nytt nummer kopplat till enheten då. Så, installera chippet och gör en total formatering så kanske den får ett eget nummer. Låter smidigast så. Nintendo behöver ju inte flasha in olika firmwares i varje Wii om inte numret är bundet till ett specifikt Wii via flash?

  10. #160
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kommer det att bli strul pga "identitetsstölden" av "donatorn"?
    En tips här vore ju att ni läser in flashen från minst två helt rena Wii:s och sedan jämför dem för att se om det finns skillnader. Idén är att hitta ev. identifieringsinformation och isådant fall borde man kunna läsa ut den från en brickad Wii och patcha in informationen innan man flashar om dem och på så sätt behålla originalidentiteten.

    Annars finns ju risken att det snart finns en drös Wii's ute med samma Wii-nummer. Men å andra sidan är det ju inte säkert att numret ligger lagrat i flashen och då kanske det inte blir något problem.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  11. #161
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi börjar med att se om den går igång öht.

    Av någon anledning får vi inte kontakt med en "pin" på firmwarechippet, så det kanske är något skydd i form av en "bränd" pinne på chippet. Detta gör att vi inte kan läsa hela chippet. Kan vara någon form av skydd som nintendo gjort så att det inte går att göra det vi försöker göra...

    Vi har disablat pincheck i vår programmerare, så vi får ju ändå ur det mesta, får se om det räcker för att unbricka vår kunds stackars wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #162
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    några frågor och påstående
    1.finns det inte något prog att dumpa bios från chippet till ett sd kort.
    har för mig att det finns för gamecube, möjligt samma operativ-bios sort

    2.wii är ju bara en dator, raderar man flash chippet måste det bota ifrån
    en enhet, det finns bara 3 stycken sd kort-dvd-usb tror till 100% att den
    botar ifrån usb porten,det skulle jag använda om jag byggde en konsoll

    3.antingen finns det ett flash,shipp som är delat eller ett flash chipp på 512mb
    ok ett bios chipp

    4.lösning måste vara dumpa os från en frisk wii..radera flashminnet.skriva
    tillbaka os

  13. #163
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Raderar du ut bios på en vanlig dator så är den stendöd. Fläktarna kanske snurrar men inte mycket mer.

    Samma händer väl i princip med wiin när den felflashas.

  14. #164
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo det är ju det vi försöker göra - dumpa flashminnet från en fungerande wii - men av någon anledning vill det sig inte...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #165
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Ingen som kan dra ihop en enkel guide på hur jag lirar Super Paper Mario UTAN att få mitt Wii brickat?...
    steg 1-2-3 osv?

  16. #166
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Ingen som kan dra ihop en enkel guide på hur jag lirar Super Paper Mario UTAN att få mitt Wii brickat?...
    steg 1-2-3 osv?
    Behövs bara ett steg:

    1. Uppdatera din Wii till senaste versionen INNAN du stoppar i spelet.

    Alternativt steg:

    1. Vänta tills Super Paper Mario kommit ut i en PAL version.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  17. #167
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av schadow Visa Inlägg
    2.wii är ju bara en dator, raderar man flash chippet måste det bota ifrån
    en enhet, det finns bara 3 stycken sd kort-dvd-usb tror till 100% att den
    botar ifrån usb porten,det skulle jag använda om jag byggde en konsoll
    jag håller inte med. för att hårddra det lite så kan jag kontra med att om en wii "bara hade varit en dator" så skulle vi utan problem redan kunna spela alla spel (inkl. VC) oberoende av regioner och byta dashboard, boota linux.. osv

  18. #168
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    för att klargöra vad jag menar,,operativet ligger på flash minnet men det måste finnas en hårdvarubios på ett chipp som man inte raderar..

    jämför med en pc..radera hårddisken så finns biosen kvar

    den måste söka efter en bootbar enhet så som dvd usb

  19. #169
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det måste det inte alls finnas. Radera biosen på din pc så får du se vad som händer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #170
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det är bara en naiv tanke att det skulle gå att boota upp den via usb eller liknande. Wii är tänkt att spela spel på. Det är inte meningen att man ska mixtra med flashminnet m.m. så går den sönder så är det tänkt att man skickar in den på garantin. Inte sätta in en startdiskett som med en dator.

  21. #171
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det måste det inte alls finnas. Radera biosen på din pc så får du se vad som händer...
    Om jag gör mitt bios obrukbart. Hur bootar datorn då?

  22. #172
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Om jag gör mitt bios obrukbart. Hur bootar datorn då?
    Det gör den inte.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  23. #173
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Det gör den inte.
    Precis.

  24. #174
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    det fanns ett bios chipp i wiin då finns det chans att den botar ifrån en enhet
    om man raderar flash minnet http://www.tehskeen.com/forums/showthread.php?t=4546

  25. #175
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Såå, är det någon som vet vad SPM uppdaterar om man har 2.2E? är det bara mjukvara? Det borde ju ta längre tid än 15 sec om den gjorde något med flashen?

  26. #176
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hur ser jag att mitt wii har senaste verisionen? samt hur uppdaterar jag?

  27. #177
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur ser jag att mitt wii har senaste verisionen? samt hur uppdaterar jag?
    Gå in i wii settings, står uppe i högra hörnet. Det är där någonstans man gör uppdateringen också.

  28. #178
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Nu har jag startat igång spelet, det tog bara ~15 sekunder med uppdateringen, den enda synliga skillnaden är att man får upp en bild på spelet i wiimenyn. Det fick man inte tidigare.

  29. #179
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    och den nyaste är 2.2E, och om jag har den ska jag kunna spela Super Paper Mario utan att få allt förstört?

    Läste i ett annat forum att man kan använda RegionFrii och göra om spelet till PAL för att det ska fungera, kan det verkligen stämma?
    Last edited by Equality; 2007-04-28 at 19:55.

  30. #180
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    equality: det är helt lugnt att köra paper mario om du har firmware 2.1x eller senare (x = E för europeiska wiis, J för japanska wiis). har du en amerikansk (U) så spelar det ingen roll alls. det här med RegionFrii och att göra om spelet till PAL behöver du med största sannolikhet inte bry dig om, det är bara något du behöver trixa med ifall ditt chip inte har stöd för region override. uppdateringen kommer alltså ändå ligga kvar oberoende om du har patchat om regionen eller inte.

    nevva: uppdateringen tar så pass kort tid eftersom spelet bara kollar ifall du har en tillräckligt ny version av BIOS:en och den aldrig uppdateras. när mätarn sen mot slutet börjar gå saktare så skrivs däremot lite information till din wii som gör att uppdateringen bara körs en gång och aldrig mer när det väl är genomfört.
    Last edited by prodge64; 2007-04-28 at 21:07.

Sida 6 av 14 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •