Jag såg i förbifarten att Super Paper Mario nu har dykt upp.
NTSC-versionen alltså.
När man kör denna skiva så vill den uppdatera systemet. Uppdateringen ligger tydligen på skivan. Många som uppdaterat nu har inte längre någon användbar Wii. Jag har läst om personer med PAL Wii's som enbart visar ett meddelande från opera att den inte kan hitta en bestämd fil. De kan inte komma in i några menyer eller starta några spel. De rapporter jag läst har haft PAL samt Wiikey.
Så, AKTA AKTA!
Edit:
Denna bild postade en stackare:
http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg
Det verkar som att du måste ha minst version 2.1E i din Wii för att kunna köra detta spel på en PAL-maskin! Om du inte har det så är risken väldigt stor att du "brickar" din Wii. Dvs, du får ett väldigt dyrt bokstöd.
Vilken version du har kan du se uppe till höger om du kollar på dina inställningar.
Edit av Hansi:
Jag har beställt utrustning så att jag bör kunna flasha om brickade wii till fungerande firmware om c:a 1-2 veckor, pris c:a 1000:-
...jag har fått utrustningen, men pga krypteringar m.m. så fungerar det inte att bara flasha om med firmware från en annan fungerande wii...
...jag har en kund som brickat sin wii med ntsc version av metal slug anthology, så det är INTE bara paper mario som är "farligt"...
Bookmarks