HELT fel. uppdateringen ligger på skivan....
HELT fel. uppdateringen ligger på skivan....
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Förlåt om jag är jobbig, men en liten kort rapport om hur det går med unbrickningen vore jag jätteglad om det kom? Några framgångar?
Jo jag vet att uppdateringen ligger på skivan,, De är jhu just de som är grejen,, att jag EJ kan koppla upp mig och köra updates,, men jag har av ngn anledning 2.1E och undrar om jag kan köra uppdateringen från super paper mario skivan utan att riskera att få min wii brickad??
ngn som förstår mig??
m.v.h Zezam
ngn som vet?? Kan jag köra papermario med 2.1E??
Jag har inte updaterat online,har ej möjligheten att koppla upp mig då jag inte har adaptern till min wii.
m.v.h
Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
Wii - Wiinja Deluxe
NintendoDS - R4
Xbox - SmartXX - SOLD!
http://profile.mygamercard.net/crsan
http://www.minhembio.com/crsan
Aha, så uppdateringen ligger på skivan, intressant. Hade inte en aning om det.
Du har antagligen uppdaterat via nåt nyare PAL spel.... OM du inte har nätanslutning så görs detta automagiskt via spelen.
funkade klockrent,, men skivan uppdaterade sedan vart det svart ngra sekunder sedan starta maskinen om och vips så kunde jag spela,,, tackar grabbar för hjälpen.
Har inte heller internetuppkoppling ännu, har 2.1E men jag väntar på PAL rellen eller tills jag inte kan vänta längre och testar. Höll på att sätta i halsen förra spelet, Mario Charged Fotball då den började uppdatera, tur som det var så var det en PAL uppdatering, men man får nog vara lite mer försiktig nu med USA titles så man inte bara klickar OK hur som helst.
Tjena!
Första inlägget här. Jag har följt "brickningsfrågorna" i flera veckor, har lyckats klanta mig o står med en obrukbar wii just nu,jag som tydligen många andra.
Har du kommit på nå´n lösning, Hansi??
Jag hade missat att uppdatera, rättare sagt, sket i att köpa kabel, skulle göra det "sen"!! Nu har jag ingen större användning av på`n!!
Skulle någon kunna skriva en kort sammanfattning av denna tråd? Det vore absolut hjälpsam. Jag har läst genom det mesta men blir förvirrad med snack om alla möjliga versioner, olika chips och uppdateringar osv.
Har man en Wii med Wiikey i, vad ska man då -steg för steg- göra ifall man vill kunna spela detta spel (och kanske fler i framtiden)?
har jag fattat det rätt?
om man har version 2.1E eller nyare så kommer inte uppdatar grejen upp från spelet och spelet funkar hur bra som helst eller ?
Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
Wii - Wiinja Deluxe
NintendoDS - R4
Xbox - SmartXX - SOLD!
http://profile.mygamercard.net/crsan
http://www.minhembio.com/crsan
Okeej, men vågar man uppdatera då?
tänk om det blir brickat i alla fall.
För klarhetens skull:
snackar ni om versionen på firmware på Wii konsollen, eller är det versionen på Wiikey-chippet/firmware?
Vad krävs för att flasha Wii till senaste firmware? Jag antar att det är altid en bra ide att göra det, så man får med senaste uppdateringar och fix?
Mao, har man en äldre version än 2.1E, ska man uppdatera den? Och det går för varje konsoll?
Ett försök till en sammanfattning.
* Din Wii konsol måste ha version 2.1E eller den nyare som finns ute 2.2E för att du ska kunna köra Super Paper Mario utan problem.
* Konsolens version ser du om du går in i inställningarna för ditt Wii och kollar i övre högra hörnet. Står det 2.0E eller lägre så ska du inte försöka starta spelet!
* Versionen gäller din Wii konsol INTE ditt chip.
* Ska du uppdatera din Wii till nyaste versionen så krävs det att du kopplar upp det mot internet så att den kan ladda ned nyare version.
* Första gången du startar Super Paper Mario på någon konsol så kommer uppdateringen att att köras, skillnaden mellan en brickad Wii och en fungerande efteråt hänger på att ditt Wii måste vara uppdaterat med rätt version.
Tackar för detta!
Det enda jag då undrar är: varför uppdaterar inte alla sin Wii innan de försöker? Eller över huvudtaget?
Krävs det något speciellt för att kunna koppla upp mot nätet, något som man inte standard får med i paketet eller så?
(Annars skulle jag tro att alla skulle uppdatere firmware och därmed undvika problemet?)
Tack för svaret. Har 2.1E på min konsoll, så det borde vara lugnt då.
ja lyckades få de här http://img406.imageshack.us/my.php?i...2007091cw6.jpg skiten på mitt wii o har lite problem me o hänga me här i forumet tack vare dyclexi.
kan jag göra något själv så de funkar igen eller måste ja skicka iväg de o i så fall vart hur o för hur mycket??
tacksam för lättförståligt svar
Mwh zixten
Lätt svar:
Vänta och hoppas på en fix
Längre svar:
Det är ganska kört för din del för tillfället, du kan alltid ha din Wii som ett snyggt bokstöd.
Det är ingen som lyckats läsa ut hela fungerande PROM'en från Wii, men när det väl finns en image att bränna till en tom PROM alt. köpa färdiga PROMs att byta till så hoppas de flesta att man ska kunna rädda förstörda Wii's.
Bookmarks