Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PAL firmware tillgänglig, 2.2E

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

PAL firmware tillgänglig, 2.2E

Imorse när jag vaknade lyste min Wii sådär härligt blå
    Jag slog på och såg att jag fått ett mail från självaste Nintendo angående en ny PAL firmware 2.2E, som innehåller ändringar på Opera browsern.

Är det någon som testat denna uppdatering?? Jag kör idag Wiikey chip och vill inte ställa till något.

Btw, sällan jag postar här så jag måste passa på att ge Hansi kreds för hur han sköter sitt företag och framförallt forum. Han har verkligen en ängels tålamod som gång på gång svarar på en massa idioters frågor som det finns svar på i 10 andra trådar. Väldigt trevlig och proffsig inställning måste jag säga *tummen upp*.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Enligt prodge64 fungerar det.

Jag citerar,

Det finns nu en ny PAL firmware tillgänglig, 2.2E, som innehåller ändringar på Opera browsern. Ni som har WiiConnect24 igång har fått ett brev om detta från Nintendo idag. Jag tog risken och tankade hem uppdateringen - trots att jag inte har någon nytta av den - för att se vad som skulle hända. Allting fungerar fortfarande perfekt. Men var medveten om att detta har fungerat för mig när jag först stoppade i Super Paper Mario med firmware 2.1E och sen uppdaterade till 2.2E, det är alltså inte säkert till 100% att det skulle göra det om ni provar spelet med 2.2E redan installerad. Personligen tror jag att det med 99% säkerhet funkar ändå. Håll mig bara inte ansvarig ifall ni provar, tack!
    Så frågan nu är väl, vågar man köra Papermario med 2.2E eller?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av brownstone Visa Inlägg
    Enligt prodge64 fungerar det.

Jag citerar,

Så frågan nu är väl, vågar man köra Papermario med 2.2E eller?
    Ja, det tycker jag!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Hittade att dom hade skrivit om det på ett annat forum:

There have been reports of modded Japanese and PAL Wii consoles being "bricked" by the U.S. release of "Super Paper Mario." These issuses are NOT related to the modchip. It is a simple matter of the game attempting to run a U.S. update on a non-U.S. console. The correct procedure for running this game on PAL consoles is...
    Quote:
    - turn on your wii without a game disc in
    - perform a system update and follow it until the system reboots
    - perform system updates until you get a message telling you there are no more updates available.
    - boot up your wii then insert the game disc
    - when you go into the disc channel, you will be asked to perform an update
    - make sure your internet connection is available then click OK to perform the update
    - once your wii reboots, you can play this awesome game!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Jag har patchat till senaste 2.1E samt kört Papermario och den har patchat sitt, vare sig den gjorde något eller inte. Jag undrar nu om det är safe att update'a till 2.2E och sedan köra Papermario igen.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag har patchat till senaste 2.1E samt kört Papermario och den har patchat sitt, vare sig den gjorde något eller inte. Jag undrar nu om det är safe att update'a till 2.2E och sedan köra Papermario igen.
    Svar JA.
    Eller alltså. Det funkar.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    som jag har skrivit ett inlägg om i "fungerande releaser" tråden så gör det det. det blev ett rätt långt inlägg där jag försökte klara upp eventuella frågor. hade tröttnat på alla inlägg där det i princip inte står mer än att "det funkar", för det förklarar trots allt inte så mycket

Liknande diskussioner

1. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 13:16
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 00:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 19:12

Bookmarks

Behörigheter