Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Super Paper Mario med WiiD

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Unhappy Super Paper Mario med WiiD

    Jag har problem att få igång Super Paper Mario. Vad jag än bränner spelet på så får jag unknown disc i Wii:t.

    Dom här skivorna har jag testat i olika hastigheter (2x-4x):
    Verbatim DVD+R 16x
    Memorex DVD+R 16x
    TDK DVD-R 16x
    Maxell DVD-R 16x
    Premium DVD+R 4x

    Tidigare brände jag ut några spel på Verbatim DVD+R 16x (i 6x) och dom startade, men det blev läsfel senare i spelet. Nu startar dom inte alls.
    Excite Truck brände jag ut på en TDK DVD+R 16x och det är väl det enda spelet som fungerar för tillfället.

    Brännare har DVD+R satt till DVD-ROM som book-type, men det spelar väl egentligen ingen roll då WiiD inte ska bry sig om sånt.

    Det börjar bli dyrt att köpa olika skivor då ingen här omkring säljer styckevis.
    Är det nån som har något tips?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Har haft problem med tidiga NEC-brännare 3500AG tillexempel, fick bränna alla mina spel i en nyare liteon som fungerar prima, så det kan bero på brännaren, sitter du på en gammal brännare så brukar det vara problemet, men även dåliga skivor. Men du har ju kört med bra skivor, men min Wii vägrar läsa Verbatimskivor av någon skum anledning, men premium och TDK går bättre!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det är en NEC 2500A som jag har. Dock har jag som sagt brännt några spel med lyckat resultat. Kan det vara brännaren som är problemet ändå?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Den wii som jag har accepterar inte mina bränningar med en NEC 3500AG iaf. Det är vad jag vet, vet inte om 2500 fungerar bättre. Får fråga Hansi kanske?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Jag har ett wiikey och bränner mina spel med en gammal NEC 3520A Det fungerar fin fint.
    När jag hade firmware 1.1 på mitt wiikey så var jag tvungen att köra dvd läsaren på wiit med 3x hastighet men sen när jag uppdaterat till 1.2 så fungerar det bra när jag kör läsaren i 6x.

    Jag bränner ner mina spel på verbatin full face print 16x -r som snabbast 6x men oftast 2x sen skriver jag framsidor på en skrivare det fungerar kanon.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nu har jag lånat en Nec 3520A och bränt ut SPM på en TDK DVD-R 16x med samma dåliga resultat...

    Fler tips?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av vattenspridarn Visa Inlägg
    Jag har ett wiikey och bränner mina spel med en gammal NEC 3520A Det fungerar fin fint.
    När jag hade firmware 1.1 på mitt wiikey så var jag tvungen att köra dvd läsaren på wiit med 3x hastighet men sen när jag uppdaterat till 1.2 så fungerar det bra när jag kör läsaren i 6x.

    Jag bränner ner mina spel på verbatin full face print 16x -r som snabbast 6x men oftast 2x sen skriver jag framsidor på en skrivare det fungerar kanon.
    det måste vara något annat, för det finns bara en firmware till wiikey. version 1.x är bara olika setup discs.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Ok det må vara så att det är olika setuper bara.
    Men det fungerade inte i 6x fört men när jag uppdaterade så fungerar alla spel i 6x :P Det gjorde dom inte förut och Har inte gjort någonting annat med wiit.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    WiiKey, NEC 3550A, bränd under linux med 'growisofs -dvd-compat' på Traxdata DVD+R 8x (clas ohlson), funkar fint.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nu har jag testat att bränna SPM på en ny Dell-dator (vet inte märket på brännaren men det lär inte vara Nec) på en TDK DVD-R 16x i 4x.
    Resultatet är som vanligt, dvs inte fungerande.

    Åååh... jag blir tokig på det här...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nya fakta:
    Jag testade att bränna ett PAL-spel som jag vet har fungerat perfekt så länge jag hade det (hade bränt det på en DVD+RW tidigare) och bränningen skedde på den Nec 3520A som jag har nu.
    Det fungerade klockrent! Jag använde en Memorex DVD+R 16x.

    Eftersom filerna för SPM har kommit ner hela och korrekta så känns det inte troligt att det är fel på spelet.

    Vad gör jag nu?

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Nu har jag äntligen fått igång SPM. Lösning var att patcha det till PAL.
    Kanske något jag borde ha testat tidigare, men faktum är att jag har fått igång WarioWare i NTSC-version en kort stund precis efter att jag hade chippat Wii:t. Sen slutade det fungera vilket jag antog berodde på läsproblem och efter det så har inga nya (opatchade) kopior av WareWare fungerat heller.
    Hur som helst, ska inte chippet ta bort regionskontrollen?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av djwiizard Visa Inlägg
    Hur som helst, ska inte chippet ta bort regionskontrollen?
    Har du kört setupdisken och sagt åt den att vara regionsfri?

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Stric Visa Inlägg
    Har du kört setupdisken och sagt åt den att vara regionsfri?
    Jag har bränt ut uppdateringen som finns på http://www.wiidmod.com/downloads.htm men det är inte så lätt att säga om nått verkligen uppdateras. Det står att ett meddelande om att skivan inte kan läsas ska visas efter uppdateringen och det gör det, men det gör det ju om skivan verkligen är oläslig också.

Liknande diskussioner

  1. problem med ps2 silver
    By king_brutus in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:25
  2. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:32
  3. Problem med Duo x2
    By RwP in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 21:32
  4. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •