Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Information och "minibild" i Mediacenter.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Information och "minibild" i Mediacenter.

    Jag har alla min filmer på min datorn och streamar dom till min xbox. Det fungerar jättebra. sen vore det trevligt om man kunna få en minbild och lite information om filmen. Och det går att göra. Men bara på ca 4 - 5 st av 30 st filmer. Jag annvänder IMBD på källa. Den är väll störst? Vad gör jag för fel? Varför kommer det inte på alla? I och för sig heter filmerna lite konstigt. Ni vet. Blabla.blaalba.DVDscr.2007.Xtradsor-inc. Har för mig att jag testat att döpa om filmerna till bara själva namnet. Men det hälper inte... Vad gör jag för fel? Hur ska jag göra? Är inte IMBD bäst? Är det någon annan infomationskälla som är bättre eller?

    Sen en fråga till. Om det är någon som vet det. Hur pass bra komponenter sitter det i xboxet. Hur pass dyr "vanlig" dvdspelare kan man gemföra xboxet med rent ljudmässigt. Bilden blir jhu inte direkt klockren om tycker jag. Fasst jag kör med komponentkabel. Någon som vet vad det sitter för ljudchipp i den?
    Sen en grejj till. Klarar Xboxet av att "skala" upp bilden på nått sätt till tex 720p?

    Finns det bara en typ av mediaspelare till Xbox? Eller finns det några alternativ? Och i så fall, vad har det för FÖR & nackdelar

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag tycer det är kanon bild och ljud! Xboxen stöder upp till 1080i och stödjer dolbi digital, dts och nått format till.

    Okej du kör komponent. Har du ändrat bild- och ljudinställningarna?
    Börja med att köra programet Enigma video switcher och byt från Pal till Ntsc.
    Sen går du in i MS Dash och då blir det möjligt att välja 720p 1080i etc. och likadant på ljudsidan. Dock måste du dra en optisk ljudkabel från komponentkabeln till förstärkaren för att surroundljudet skall funka. Lycka till!


    Citat Original inlägg av neurotic Visa Inlägg
    Jag har alla min filmer på min datorn och streamar dom till min xbox. Det fungerar jättebra. sen vore det trevligt om man kunna få en minbild och lite information om filmen. Och det går att göra. Men bara på ca 4 - 5 st av 30 st filmer. Jag annvänder IMBD på källa. Den är väll störst? Vad gör jag för fel? Varför kommer det inte på alla? I och för sig heter filmerna lite konstigt. Ni vet. Blabla.blaalba.DVDscr.2007.Xtradsor-inc. Har för mig att jag testat att döpa om filmerna till bara själva namnet. Men det hälper inte... Vad gör jag för fel? Hur ska jag göra? Är inte IMBD bäst? Är det någon annan infomationskälla som är bättre eller?

    Sen en fråga till. Om det är någon som vet det. Hur pass bra komponenter sitter det i xboxet. Hur pass dyr "vanlig" dvdspelare kan man gemföra xboxet med rent ljudmässigt. Bilden blir jhu inte direkt klockren om tycker jag. Fasst jag kör med komponentkabel. Någon som vet vad det sitter för ljudchipp i den?
    Sen en grejj till. Klarar Xboxet av att "skala" upp bilden på nått sätt till tex 720p?

    Finns det bara en typ av mediaspelare till Xbox? Eller finns det några alternativ? Och i så fall, vad har det för FÖR & nackdelar

    Tacksam för svar.

Liknande diskussioner

  1. 3.03 OE-B och Multiplayer
    By SlayerX_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 09:50
  2. Bytte fläkt och saknar nu bild
    By jurg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 07:30
  3. Eject-problem med Smartxx (och för mycket information!)
    By TeraHertz in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 23:16
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •