Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Kan Wiiconnect24 skada mitt Wii?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Unhappy Kan Wiiconnect24 skada mitt Wii?

    Jag har läst på olika sidor där dem säger att bl.a garfikkortet i Wii kan gå i sönder om man har Wiiconnect24 igång. Har också hört att det kan at isönder skivorna. Är dessa rykten sanna?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Äh. Dumheter.
    Om det skulle vara så.. så är det en garantigrej om man inte har öppnat sitt Wii.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Problemet med Wiiconnect är om man har det på i standby.
    Eftersom inte fläkten körs där kan Wii:n bli varm och vissa har tydligen fått problem då.

    När man kör med Wiiconnect med wii:n igång går fläkten när det blir för varmt.

    Dock suuuger det att man måste ha stanby aktiverat för att wiiconnect24 ska fungera när wii:n är på, iaf News Channel

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Min står alltid i Stand by och blir knappt ljummen.
    Jag planerar att forsätta ha den i stand by.
    Har väl haft det så i en sisodär 2 - 3 månader.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    På utsidan ja,,,sen har du ju inte nån aning om någon komponent inuti din Wii:n blir väldigt varm.

    Plast är inte den bästa värmeledaren.

    Känns ju rätt onödigt att ha wiiconnect igång när man inte använder burken.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jamen funktionen skulle inte finnas om den inte kunde användas.

    Det är inte onödigt. Dina Mii-vänner kan skicka meddelanden och du ser på din konsoll om du har nya genom att den blinkar blått. Samma sak när systemuppdateringar har kommit. Jag skulle inte ha startat min box imorse om den inte hade blinkat.

    Skulle det bli problem för att man har Stand by igång så är det ett garantifel.
    Nu kan ju jag inte skicka in min på garantin men jag är beredd att ta den risken.

    Funktionen finns för att man skall kunna använda den.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    113
    Respekt
    21
    Nej visst är funktionen till för att användas. Men om nu Nintendo tänkt fel så den pajjar pga dett känns det rätt onödigt att chansa om man har lött in ett chip i den.

    Har man inte gjort det så är det väl inget problem. Bara och skicka in den om den går sönder.

    Men det är väl ett val som var o en får ta........

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    det har hänt en hel del personer faktiskt att deras grafikkort i wii har överhettats och att de har fått artifacts i grafiken sedan.
    och som någon sa ovan så är det för att fläktarna inte är på i standby läge.
    önskar att nintendo kunde patcha så att fläktarna gick igång lite då och då i standby läge.

    jag brukar alltid stänga av min maskin genom att hålla inne power knappen i tre sekunder.
    power knappen lyser då rött och har inte wiiconnect eller annat grejs igång.
    känns ju ovärt och få sin wii pajad bara för att min vill se den blåa lampan lysa när man fått ett meddelande. hade jag inte redan fått min wii chippad så hade jag kört hårt iom att det går på garantin om något skulle hända.. men nu har man ju de så hehe =)

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Om problemen hade varit väldigt stora så hade Nintendo gått ut med en varning om att ha den i Stand by innan en lösning skulle vara på sin plats. Det har mig veterligen inte skett. Därför kan man nog anse att problemen är väldigt begränsade bland dem som verkligen har sina enheter i Stand by. Vissa säger att deras enheter blir jättevarma och frågar om det ska vara så. Min blir som sagt inte ens ljummen. De känner på plast, jag känner på plast. Kanske var det ett större problem med de första Wii'na som kom ut på marknaden? Jag vet inte och jag är inte orolig för att lämna min i Stand by i vilket fall.
    De som tror det är skadligt får gärna stänga av de helt om de vill förstås. Jag utgår bara ifrån vad jag själv anser.

Liknande diskussioner

  1. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  2. Hur kan man se att chipet är ett Xecuter 3?
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:44
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 22:38
  5. kan mitt PS2 bli reg fritt eller...
    By PS2 ägare in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-05-05, 22:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •