Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vista Media Center Extender till xbox360 problem?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21

    Vista Media Center Extender till xbox360 problem?

    Ställde i ett annat forum:

    Kör med Vista Ultimate.. och genom extendern från bärbara datorn min som körs trådlöst i huset så funkar det jätte bra.. men vill egentligen koppa xbox360in mot stationära datorn som är en Vista Ultimate burk men med mycket mer HDD utrymme och mer filmer/bilder/musik på.

    Men har suttit och bråkat lite i eftermiddag när man ligger hemma och är sjuk från jobbet =) men får inte till det genom stationära.. spelar man upp en film så avbryter den efter ett tag och klagar på connection min.. då är min stationära kopplad till routern med sladd och det är xbox360in med. och Kontrollerar man styrkan i Media Center så är den absolut högsta =)

    Någon som vet varför den bryter bara med stationära datorn och inte bärbara?

    Kan lägga till jag har inget antivirus program eller så på stationära (kör F-Secure på bärbara).

    ------------------------------

    Edit, från igår kväll:

    Har nu testat ytterligare.. och det jag kommer fram till är att det måste vara något med någon inställning på Stationära datorn som blockar/klipper kopplingen mellan Xbox360 Extendern och Vista datorn.
    Bytte och körde mot min bärbara (som körs wireless och har inte HD styrka på signalen där den står nu) men funkar klockrent på alla sätt och vis.. så därför är min teori att något blockar eller fel inställt på denna dator men har kollat och ser lika ut.. har någon något tips? kanske något annat i datorn som skall ändras?

    /reed

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Kör du möjligen asusprobe på stationära?
    Den ställde till det för mig, först funkade det sen av okänd anledning så gjorde den så man kunde ansluta och släppte uppkopplingen efter några sekunder eller ibland efter att ja browsat fram till en fil..
    Kolla Event Viewer och se om du får några errors/varningar när den släpper uppkopplingen.. ska visst finnas andra program som strular..

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Okej, tackar för svar.. men vad är "asusprobe" förmodligen kör jag det inte då jag inte vet vad det är

    Vart hittar jag Event Viewer om man skall kika där?

    /reed

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    asus probe är för asus moderkort för att se cpu temp, fläkthastighet etc..

    du hittar event viewer under kontrollpanelen, klassisk vy (eller va de heter på svenska) och administrative tools.. och event viewer kanske heter nåt annat på svenska, så du får gissa dig fram om du kör svensk verre..

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Aha okej, nä jag har inte något asus moderkort så de är uteslutet.
    så vet faktiskt inte vad som gör att den bryter, får helt enkelt köra genom bärbara dock

    /reed

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 som media center
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 18:10
  2. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  3. Xbox media center extender fjärr
    By helino in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 22:21
  4. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32
  5. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •