Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Kan man spela utländska orginalspel på 3.10OE-A

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Kan man spela utländska orginalspel på 3.10OE-A

Hej

Jag tänkte köpa en PSP och flasha upp den till 3.10OE-A.
    Hur fungerar det med utländska spel, om jag t.ex. köper ett orginalspel i New York. Kan jag köra det då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det kan du göra både före och efter flashningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Inga problem, filmer är låsta till regioner..

Ps.
    Hansi Alla ikoner är kvaddade pg.av ett / för mycket
    Fixensieg Rauus.

http://forum.psxcare.com/support/sup...cons/icon5.gif
    borde väll vara http://forum.psxcare.com/support/sup...cons/icon5.gif

Ds.

Never mind.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Tack så mycket!

Ska till USA i maj och hörde att man kan köpa riktigt billiga begagnade spel där.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av BigDaddyT Visa Inlägg
    Tack så mycket!

Ska till USA i maj och hörde att man kan köpa riktigt billiga begagnade spel där.
    Ja och då en PSP är så smidig o lätt att ha med sig så är det ju helt suveränt att prova.

Det du kan prova med om du kör Custom Firmware är att gå in i Recovery mode o ställa din PSP Videofilms settings till Amerikansk region o se om du får utrikiska UMD skivor att boota o köra
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Tänkte absolut ta med den. Var och köpte den igår på Elgiganten. De hade tydligen ett ex som en kund hade lämnat tillbaka. Så jag fick en PSP ValuePack med 3 års extra försäkring för 1590kr. Helt ok pris :-) Jag har ju alla garantier osv på den.

Såg att jag hade version 3.03 på den så det skall väl inte vara några problem att flasha den om jag förstod det rätt.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tänkte absolut ta med den. Var och köpte den igår på Elgiganten. De hade tydligen ett ex som en kund hade lämnat tillbaka. Så jag fick en PSP ValuePack med 3 års extra försäkring för 1590kr. Helt ok pris :-) Jag har ju alla garantier osv på den.

Såg att jag hade version 3.03 på den så det skall väl inte vara några problem att flasha den om jag förstod det rätt.
    Citerar Hansi i en annan tråd här på forumet
    Upp till 3.03 original, ner till 1.5 med hjälp av gta, sedan in med 3.10oe + den lilla uppdateringen till 3.10oe'
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Då skall man bara hitt någon som har ett GTA LC, tänkte att jag skulle hitta ett beg. här i Malmö men det var ju kört

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    3.10...vi kör med 3.30 här nuförtiden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Du Hansi
    Hur fungerar det med frakten om jag skickar in min PSP. Betalar jag frakten tillbaka också eller bara frakten upp till er?

Ni har inga kolleger i Malmö, som kan hjälpa en?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du betalar all frakt, posten tjänar mer än vad jag gör :-)

450:- får du lösa ut den för.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Jag får kolla om det finns ett alternativ här nere på rivieran.
    Annars får du "rodda" loss på den :-)

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Bigdaddy vilken firmware har du nu?

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    22

Ja ha

Då kan man spela alla spel på den då både NTSC och PAl då

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Jo det går fint ... Men det är inte Ntsc eller Pal ... Din PSP är väl knappast en Tv .. Ntsc och Pal är TV standarder
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Nicla7 jag har 3.03.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Ok hade du haft något annat hade jag kunnat göra det till dig :/ Har inte gta lcs unpatchad

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Nicla7 Visa Inlägg
    Ok hade du haft något annat hade jag kunnat göra det till dig :/ Har inte gta lcs unpatchad
    Skaffa en egen hemsida om du skall hålla på och erbjuda psp flashningar, i det här forumet har JAG monopol på sådant :-)

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Hur ser man om GTA LC är unpatched?
    Jag har kanske hittat ett begagnat här i Malmö och då kan jag nog fixa flashningen själv, man har ju inte en examen i datateknik för inget

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Hur ser man om GTA LC är unpatched?
    Jag har kanske hittat ett begagnat här i Malmö och då kan jag nog fixa flashningen själv, man har ju inte en examen i datateknik för inget
    Skall vara en Parental logga på förstasidan, och inte ha en uppgradering högre än 2.0

Jag har skrivit en tråd om detta tidigare så prova sök på alla mina inlägg elelr allmänt bara använda sökfunktionen
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 19:57
  2. Kan man stänga av Quickpress och Longpress mode i xecuter 3?
    By PussyWagon in forum X-ecuter 3 support
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 15:26
  3. Kan inte spela Gears of War orginal.
    By Tiger in salem in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 23:06
  4. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 11:49
  5. kan inte få min psp att spela filmer från minneskortet,hur gör man?
    By detrui in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 00:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner