Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: pålött och klart! nu då?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    pålött och klart! nu då?

    har lött på chippet som det visar på wiikeys hemsida, men när jag sätter i bootskivan så händer inget. nån som har nåt förslag på hur man kan göra?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Något måste ju hända?

    Felmeddelande?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    näpp, ingenting. står bara att skivan är unreadable. men nåt annat felmeddelande får jag inte

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    3 alternativ,

    1. Fel på lödningen
    2. Fel på chippet
    3. Fel på din bränning av configskivan

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    har kikat lödningen, och den ser bra ut. inga problem alls. och skivan har jag bränt 2 gånger så den kan det inte heller vara, hur vet man om chippet är trasigt?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vad använder du för skivor?

    Mina budget funkade inte alls, böt till maxell och allt fungerar perfekt.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    använder fujifilm 16x speed dvd-r så jag tror inte att det är därför. spelar det nån roll hur fort man bränner cdn?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det kan göra det. Jag har brännt alla mina med 1x hastighet för att vara på den säkra sidan.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    vad gäller hastighet på bränning så är det olika för alla antar jag.. har bränt alla mina spel i 8x utan problem men testade en gång att steka en skiva i 4x (samma märke och batch) och det är den enda som strular..

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    kom på att jag har använt mig av samma kablar som jag hade när jag lödde på ett xecuterchip på några xbox, tror ni att det spelar någon roll vilka slags kablar man har?

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nej det ska inte spela någon roll. Vart bor du någonstans? Bäst vore att testa ett spel eller bootskiva som garanterat fungerar. Bor du i sthlm kan du få ett spel av mig att testa.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    okej, nej det var inte kablarna. har nu testat att sätta chippet på moderkortet och lött direkt till punkterna på chippet. UTAN RESULTAT!!!!
    håller på att bli tokig. har dessutom också testat med ett annat wiikey (beställde ett till polaren samitidigt som till mig) är helt perfekt lött.

    Weeh: Menar du att man inte behöver bootskivan för att ett spel ska fungera?

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    nu har jag fått skiten att gunka äntligen!! låg lite tenn mellan 2 punkter.
    tack för hjälpen alla!

    Ett till problem har uppstått!!
    ringde såklart hit polaren för att löda hans chip också, dvs det första chippet som jag testade det mesta med. och en av lödpunkterna har släppt. Nån som har något bra tips på hur man kan få det att fungera?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Släppt från chippet? Isf får du skrapa lite på ledningen till punkten och löda där. Brukar vara lite små pilligt men är du bra på att löda så är det nog inget problem.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ...alternativt titta vart ledningen på chippets kretskort går och löda direkt på benet istället.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Question Vad ska hända

    Hej,

    Vad händer när man installerat sitt Wiikey?
    Jag vet inte om det fungerar eller inte. Ska det komma upp någon meny eller?

    Tacksam för svar.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det händer ingenting förutom att du kan starta backups...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rasmushaag Visa Inlägg
    nu har jag fått skiten att gunka äntligen!! låg lite tenn mellan 2 punkter.
    tack för hjälpen alla!

    Ett till problem har uppstått!!
    ringde såklart hit polaren för att löda hans chip också, dvs det första chippet som jag testade det mesta med. och en av lödpunkterna har släppt. Nån som har något bra tips på hur man kan få det att fungera?
    Här har du alternativa lödpunkter: http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=55534

    Observera att dessa är ännu svårare att löda på och risken här är att det slutar med en obrukbar Wii om man inte är en hejare på att löda. Är du minsta osäker (jag är själv tveksam till om jag skulle våga mig på det) så ta hjälp av någon som har de rätta färdigheterna. Eller så låter du Hansi och grabbarna fixa det. Jag är säker på att det inte är något problem för dem.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är det inte jag lyckades själv lyfta bort en lödpunkt och det fixade dom på ca 20 minuter medans jag väntade, den funkar som en klocka.. det gjorde den hela tiden i och för sig även om inte chippet funkade, men ändå.. och jag är säker på att dom har fått in värre exemplar än mitt egna.

Liknande diskussioner

  1. Testat XB Disc, Platinum DL 8x och Infiniti DVD-R
    By Andreas_Ace in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:15
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •