Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: errorcode E74

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18

errorcode E74

Hej!
    Jag har en Xbox 360 som jag flashade för drygt 4 månader sen, men för ca 1-2 månader sen så gick den ''sönder'' om man ska säga så, blinkar 1 röd lampa på högra hörnet o så står det att man ska kontakta microsoft nånting.. iaf så jag struntade i xboxen ett tag där, men kanske 1-2 veckor sen la jag tillbaka orginal flash så funkade den, så jag bytte till xtreme igen. det funkade ett tag, men nu så funkar det inte heller. Har försökt att göra om samma sak, men ända resultat jag har vart är att man kan sätta på den en gång som vanligt, men när jag stänger av o sätter på den igen så blinkar det rött igen, så jag uindrar om någon har nån idé vad det kan vara. tacksam för svar.

//Matti

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Förklaring till E74

"E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. If the cable is known to be working then there is a 90% chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip connected directly to the AV cable) in rare cases it is the GPU."
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Men jag tycker att det är lite konstigt för det funkar en gång när man har flashat om i bland men sen funkar det inte längre tills man har försökt att flasha den kanske 5 gånger lr nåt. och att den startar första gången men sen är det samma sak igen.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Jag har samma fel på en polares x-låda med felkod E74, och jag provade att kopla in den hemma hos mig med mina sladdar och det fungerade inte då heller.

Sedan har jag inte fått något bra svar på forumet, på vad det skulle kunna vara för fel.

"E74: AV cable error... tror jag inte på för då skulle inte min heller ha fungerat hemma.

Min polare skulle kontakta MS support förra veckan, har inte snackat med honom sedan dess så jag ska höra med honom i helgen hur det gick med hans låda.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag orkar inte försöka fixa den själv nu längre så jag ringde till MS. och dom fråga efter serialnumber och sen gav dom nån slags referensnummer. sen efter två dagar kom dom och hämta boxen, och det blir nu i förrgår. Så vi får väl se vad som händer för jag hade öppnat den också så. Men vi får väl hoppas att det blir som jag har läst i andra forum att dom ändå har fått en ny box gratis fast dom hade öppnat den. Och hoppas det inte kommet att ta 3 veckor som det gör för vissa, jag vill redan ha den efter en vecka som andra får
    Men det bara vänta o hoppas på det bästa
    Om det kommer o kosta då jävlar.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Men som jag tycker också är konstigt ''läste på annat forum'' det var en kille som skicka in sin trasiga xbox 360. Men när han fick en ny xbox så var den äldre än den trasiga. De ganska dåligt av dom tycker jag.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Man får aldrig tillbaka sin egen. Dom skickar en annan lagad xbox bara. Just nu är risken stor att du får en som inte går att flasha för tillfället. Men det kommer säkert en ny firmware för den snart.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Hmm. Är det då den nya Philips dvd romen man får ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Nej, förmodligen åker du på en Hitachi v79
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Fast jag har hört att det går att flasha Hitachi v79. Men att det är jätte krångligt och om man lämnar in så kostar det typ 1400:- lr nåt ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    korrekt.
    (Tror Hansi sa 1300:-)
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Ok.
    Men då är det väl lika bra att chipa boxen ?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Beror ju på hur mycket hembrända spel du redan har.
    Securitysectorn är olika för Xtreme och chip (t.ex. NME) så om du inte redan idag har bränt spel med en NME-kompatibel imagefil så måste du bränna om alla dem.
    Skivor: 20kr styck + all tid du lagt ner...

Jag skulle nog bita i det sura äpplet och betala för en flashning. Hör talas om så många med NME som det bara strular för.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Eller vänta någon vecka så borde dom knäcka det.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Tyvärr kan nog väntan bli längre än så.
    De första v79 dök upp i februari. Å det har jobbats på att lösa problemet sedan dess.....
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=587901&st=0
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Fast först av allt så får man vänta och se vad det blir för slags dvd-rom också. Som jag sa tidigare att en hade fått en äldre box än han hade innan.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Fast iofs så vet jag inte riktigt vad det var för dvd-rom han fick.
    kan ju bara vart själva boxen som är äldre.
    Men hur kan jag se sen om det är en Hitachi v79?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Om släden visar att det är en Hitachi så får du skruva upp den och kolla på etiketten på dvd'n. Där står versionsnumret.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Som hansi skrev i en annan tråd, det är bara 30% risk att du får en hitachi 79 enligt hans statistik.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    OK. Fast jag har aldrig flashat en Hitachi drive, bara samsung

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Men det var inte så värst svårt så jag borde väl inte ha några större problem med Hitachin heller.

Liknande diskussioner

1. Klockan funkar inte + Errorcode 21!
    By Boris in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 22:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner