Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: ntsc pal konverterare till xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    västernorrland-kramfors
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Arrow ntsc pal konverterare till xbox 360

    tjena, jag har ett problem, jag har ett par gamla xbox spel (brända) men såg att jag inte kunde spela dom för att det är ntsc (usa) och inte PAL versioner. och jag undrar bara om någon har fått tag på en konverterare så man kan byta mellan dom, vet att det ska finnas och jag har sökt ihjäl mig efter en men utan att lyckas, om ni inte skulle veta något annat sätt att spela ntsc spel på ett 360 pal dvs.

    och jag har ett annat problem, jag har bränt en skiva med emulatorn så man kan spela gamla xbox spel på mitt flashade 360 men då det kommer upp att jag kan uppdatera och jag har gjort det så kommer det inget mer, man ska behöva uppdatera systemet med, och det ska komma upp av sig sj, vet inte vad felet är . om nån annan har haft samma problem lr har en lösning skriv gärna tack på förhand, Mvh sewerin

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Sorry men de funkar inte att göra så, det finns ntsc/pal switcher program till gamla xboxen så man kan köra den i valfritt läge men ntsc skivorna kommer inte att funka på 360.. och inte heller emulatorerna till gamla xboxen eftersom .xbe filerna inte är signerade av microsoft.. bara pal och inget homebrew dvs..

    än så länge..

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    västernorrland-kramfors
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Sorry men de funkar inte att göra så, det finns ntsc/pal switcher program till gamla xboxen så man kan köra den i valfritt läge men ntsc skivorna kommer inte att funka på 360.. och inte heller emulatorerna till gamla xboxen eftersom .xbe filerna inte är signerade av microsoft.. bara pal och inget homebrew dvs..

    än så länge..
    okej .. men jag vet iallafall att det finns emulator till 360,t, det är bara det att jag inte får allt att funka, har skickat ett mail till dem ialf.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Ja tror du missförstog mitt svar där, ja det finns en xbox1 emulator "inbyggt" så man kan köra xbox1 spel men endast från den region din 360 är dvs PAL... och om du har hårddisk

    när ja syftade på homebrew emulator så menar ja tex nintendo/sega emulator osv, dvs ett program nån hemmapulare gjort och inte officiellt spel som säljs i butik.

    men har du ett xbox1 spel som du vet är PAL och är med på den officiella sidan för spel som ska funka, som inte funkar kan de va patchat... då kan XbeFix v1.0 eventuellt hjälpa att återställa det..

    läs FAQ'en så står de säkert mer om det..

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Hur är det med NTSC Filmer då? Har fått köpa ett parti region 1 filmer och iförrigår kika jag på en i 360n, men igår skulle jag kolla på en till då gick det inte, fel region och när jag satte tillbaks den jag kollade på dagen innan då vela den inte heller? skit skumt?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Alltså konsollen är LÅST till en specifik region. Har du en PAL-maskin är det PAL-spel och PAL-dvd som gäller. Finns inget hack att komma runt det.

    Däremot den externa HD-DVD'n man kan köpa till, den är regionsfri så du kan spela filmer från hela världen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Men hur kan du då förklara att jag kunde se på filmen, men när jag satte en annan så vela den inte och den vela inte spela upp den som den spelat upp tidigare?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    är det orginal eller brännda filmer? "hemmagjorda" filmer är inget problem då regionskoden i 99% av fallen är borttagen

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    västernorrland-kramfors
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Ja tror du missförstog mitt svar där, ja det finns en xbox1 emulator "inbyggt" så man kan köra xbox1 spel men endast från den region din 360 är dvs PAL... och om du har hårddisk

    när ja syftade på homebrew emulator så menar ja tex nintendo/sega emulator osv, dvs ett program nån hemmapulare gjort och inte officiellt spel som säljs i butik.

    men har du ett xbox1 spel som du vet är PAL och är med på den officiella sidan för spel som ska funka, som inte funkar kan de va patchat... då kan XbeFix v1.0 eventuellt hjälpa att återställa det..

    läs FAQ'en så står de säkert mer om det..

    nej då jag förstod dig, men säger bara att jag fortfarande inte kan spela gamla xbox spel även om dom är PAL av nån anledning, skivan jag brände funkade men som sagt, det jag skrev i början beskriver mitt problem, jobbigt att man slösat skivor och sen blir det något simpelt fel

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    det är orginal filmer

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Alltså är det region 1 så ska de inte gå att spela upp på en PAL-maskin (region 2) om de inte är, av producenten, satta i region 0. Då fungerar de överallt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. När kommer den Tystare xbox 360 med benq drive till Sverige?????
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 15:34
  2. 360 handkontroll till en "riktig" xbox?
    By Ronnyh in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 16:05
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 10:41
  4. Går det att "konvertera" en Pal Xbox till en Ntsc xbox?
    By Soman in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 21:31
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •