Hejsan...
Jag kopierade mitt FFXII till min hårddisk i mitt PS2. Det funkade inte ett dugg, man ser att skärmen blinkar till några gånger när man startar det men sen händer inget mer. Det kan förstås bero på en miljon olika saker, men det skumma är...
När jag tog ur hårddisken efteråt, satte det i en kompis PS2, helt utan att ändra någonting, så fungerade det direkt! Spelet startade utan problem. Hårddiskinnehållet var alltså identiskt, på den ena PS2:an så funkade det, på den andra inte.
Den det inte funkar på är en SCPH-50004 (Satin Silver-grejen) och den det funkar på är SCPH-30004R.
Det är ungefär de enda skillnaderna mellan maskinerna. Samma kompatibilitetsflaggor, samma installation på hårddisken, samma allt... Båda använde likadana HD Advance 2.1 och likadana nätverksadaptrar (möjligen att, om det finns, kan versionen av nätverksadapter skilja sig, båda var i alla fall "Ethernet only"-versionen). ALLA andra spel jag lagt in (c:a 20) fungerar perfekt, med vissa undantag förstås (spel som inte alls stöds av HD Advance).
Nån som har nån idé?? Jag vill få igång det på MITT ps2 =)
Bookmarks