Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 136

Diskussion: Skicka in xbox och nekas lagning.

  1. #91
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
    Men i så fall säger jag att jag aldrig kopplat upp den mot live, vilket jag aldrig gjort med mitt obannade serienummer, och säger att dom gjort fel och satt ihop fel delar när jag skickat in den innan.
    haha.. det där kommer dom aldrig att köpa! lycka till säger jag ändå! de kollar rätt lätt upp att det andra serienumret aldrig varit inte på service.. så hur skulle det gått till?

  2. #92
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Haha nej det är iofs sant
    Men det ger ju större chans att få den lagad eftersom serienumret som sitter på skalet bör vara det första som dom tittar på.
    Dom kanske har en dålig dag och tittar inte efter serienummer på moderkortet.
    Jaja det löser sig väl med det.
    Fick förresten xboxn idag med mitt kromade skal och det var hur snyggt som helst
    Bara den inte pajar nu så
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    en liten historia..

    http://forums.somethingawful.com/sho...0&pagenumber=1

    I don't recommend sending it in as you will have to pay for it and they will run your serial number and send it back."

    I asked them to set up a repair order for "Modification Verification" and I was told that they couldn't order a ticket for that because the console has already been banned and therefore will not be touched by anyone at Microsoft.

    The people in hardware told me that if I were to send it in at my own cost, they would run the serial number and immediately send it back to me. The people in the repair center wouldn't even check to see if it had actually been modded or anything, they would just assume so based on my serial number being flagged.
    lite skrämmande att de bara kikar serienummret om du skickar in det och även betalar för det.. det är precis samma sak som de kollar vid supporten.. att de inte ens öppnar boxar för att vara säker rätt sjukt.. skrämmande automatsystem de har och förlitar sig på..
    Last edited by int21; 2007-12-19 at 18:02.

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu är det så att min 360 också har kollapsat. Fast det är inte RROD, det är min läsare som helt laggt av. Kan inte spela ett enda spel, när jag försöker så får ett repande ljud sen blir det unplayable disc.

    Jag har pratat med elgiganten och dom säger att jag måste skicka det till MS. Min låda är flashad och klistermärket är borta. Men när det inte går att starta någon skiva så kan de ju inte komma fram till att den är flashad?

    Ska jag skicka in lådan i nuvarande skick?

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    hade du frågat mig för ett par månader sedan då jag skickade in min bannade box och fick en ny så hade jag sagt nej det behöver du inte.

    Men i dagsläget verkar dom vara väldigt restriktiva , så mitt svar är ja gör det bättre att ta det säkra före det osäkra.

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Nu är det så att min 360 också har kollapsat. Fast det är inte RROD, det är min läsare som helt laggt av. Kan inte spela ett enda spel, när jag försöker så får ett repande ljud sen blir det unplayable disc.

    Jag har pratat med elgiganten och dom säger att jag måste skicka det till MS. Min låda är flashad och klistermärket är borta. Men när det inte går att starta någon skiva så kan de ju inte komma fram till att den är flashad?

    Ska jag skicka in lådan i nuvarande skick?

    Skicka in den till Elgiganten om du har garanti kvar 1 År i butik brukar det vara. Har fått två nya av onoff

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SixPac Visa Inlägg
    Skicka in den till Elgiganten om du har garanti kvar 1 År i butik brukar det vara. Har fått två nya av onoff
    Var där idag och jag fick tydligen inte lämna in den till dom, försökte övertala dom men de var knepiga :/

  8. #98
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    hänvisa annars till konsumentköpslagen då det inte är RROD utan ett ursprunligtfel? Säg att du vill häva köpet eftersom det är ett fel på varan.
    Säg att du gå rill ARN annars så kanske de lyssnar

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    vissa som jobbar på elgiganten kan vara riktiga MS nazister, hade en som försökte läxa upp mig vad gäller brytmärken och klisterlappar.

    han hade tydligen fått någon mall av ms på vad han skulle titta efter när kunder ville lämna in 360


  10. #100
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brytmärken/klisterlappar: Den VAR SÅ när NI SÅLDE DEN till mig!

    Jag har köpt massor av 360 där garantisigillen sett ut som skit, boxarna varit uppenbart öppnade osv.

    Kan hända både vid tillverkningen, t.ex. en box som inte klarar något test och går ett varv förbi någon form av manuell hantering. Eller en box som gått tillbaka på öppet köp.

    Så länge du handlar på t.ex. elgiganten som har generösa rutiner för ångrade köp så kan dom aldrig vara säkra på att varan du köpt var i närheten av perfekt skick när du fick den.

    Du skall kontakta microsoft för alla garantiärenden:

    Jag har ringt dom. Vill jag prata med någon som bara säger "Nej, Nej, Nej" och beter sig som en femåring när man försöker resonera så har jag en egen femåring jag kan be att städa sitt rum utan att behöva sitta en timme i telefonkö först.

    Den här xboxen visar felkod 0102 med röda ringar. Det är ett allmänt känt och av microsoft erkänt problem som beror på ett tillverkningsfel som många xbox 360 fick under en period. Konsumentköplagen ger mig tre års reklamationsrätt för ursprungliga fel, och detta är ett uppenbart ursprungligt fel.

    Nekar ni mig denna reklamationsrätt så vill jag nu be om ditt namn samt din butiks organisationsnummer eftersom jag kommer lämna in en stämningsansökan i tingsrätten nästa vardag.


    Bannad XBOX 360 som nekas reklamation av microsoft suppórt:

    Be om supportteknikerns för och efternamn samt ärendenummer. Kontakta sedan konsumentvägledaren i din kommun eftersom du tecknat ett avtal om en tjänst med microsoft, och dom stänger av dig från tjänsten "i strid med deras avtal" men vägrar gå in i detalj på varför.

    I sverige gäller "konsumentavtalslagen", där konsumentombudsmannen kan tvinga företag att ändra avtalsvillkor som är oskäliga och ger företaget för mycket fördelar jämfört med konsumentens rättigheter enligt avtalet. Om en paragraf i ett sådant avtal bestrides så skall rätten döma till konsumentens fördel.

    Se mer på konsumentverkets hemsida http://www.konsumentverket.se

    http://www.konsumentverket.se/Mallar...CategoryId=490
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #101
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Helt rätt Hansi om fler människor bestred Ms och alla butiker som uppenbarligen skiter i sina skyldigheter. Så skulle vi konsumenter ha dom rättigheter som vi har rätt till.

    MS kan inte göra vad dom vill bara för att dom är stora

  12. #102
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Fick tillbaka min box idag från Tyskland, dock blev den nekad lagning "An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occured". Så det verkar som om dom inte ens öppnat den, jag hade dock kvar ett hyfsat snyggt sigill och knappt några brytmärken. Dåligt av M$..

    Fick felkod 0102 innan jag skickade in den och nu 0110, är det någon idé att prova x-clamp fix, eller är det nån som har nåt annat tips..?

  13. #103
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, gå till butiken där du köpte den och häv köpet. Du har ett ursprungligt fel på den och fått reparation nekad på vaga grunder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #104
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av NikUea Visa Inlägg
    Fick tillbaka min box idag från Tyskland, dock blev den nekad lagning "An inspection of your console has revealed that tampering or attempted tampering of the console has occured". Så det verkar som om dom inte ens öppnat den, jag hade dock kvar ett hyfsat snyggt sigill och knappt några brytmärken. Dåligt av M$..

    Fick felkod 0102 innan jag skickade in den och nu 0110, är det någon idé att prova x-clamp fix, eller är det nån som har nåt annat tips..?

    hade jag varit dig , flasha tillbaka den till original vänd dig till KO och stöd dig på konsumentombudslagen säg att du har blivit nekad en rättighet som du har som konsument, dags att sätta lite mothugg mot piraterna från silicon valley

  15. #105
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    var den bannad din konsoll så det var det som var skälet?

  16. #106
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    vet inte om den var bannad, jag har inte haft en nätverksladd instopppad i boxen på ca ett halvår. Nu är det lite svårt att kolla..

  17. #107
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    UPS kom och hämtade min idag... Ska bli intressant o se hur det går med min kära box. Skickade in den flashad, utan sigill, aldrig använd på LIVE. Tror jag hade "General Hardware Failure" enligt min felkod. Återkommer med info när den kommer hem igen!

  18. #108
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Nu blir jag orolig, så du skickade in den och blev nekad lagning när du hade garatinärket kvar å allt?
    Vilken ixtreme version har du och har du haft någon äldre xtreme innan?

    Har nämligen min insickad, vet att den är obannad då de kollade seriel och sånt men antar att din också måste varit obannad?


    Har kollat den på UPS och blir orolig när jag läser vad som strå, fet dock inte om jkag tolkar det fel. Står att den är returnerad till avsändaren men också att den returnerad till WEITERSTADT, DE.
    Någon som skickat in och fått den lagat som kan säga om detta är bra eller dåligt

    typ: Paket
    Status: Returnerad till avsändaren

    Returnerad den: 04/01/2008 10:20
    Underskrivet av: ERK
    Plats: WARENANN.
    Returnerad till: WEITERSTADT, DE
    Sända eller fakturerade den: 02/01/2008
    Tjänst: STANDARD
    Vikt: 3,80 Kg

    Visa ytterligare sökinformation genom att logga in på Min UPS.


    Pakethändelser
    Plats Datum Lokal tid Beskrivning
    FRANKFURT,
    DE 04/01/2008 10:20 ÅTER TILL AVSÄNDAREN
    04/01/2008 7:05 UTE FÖR LEVERANS
    04/01/2008 5:22 ANKOMSTSKANNING
    DUSSELDORF,
    DE 04/01/2008 2:22 AVGÅNGSSKANNING
    04/01/2008 0:48 ANKOMSTSKANNING
    LANGENHAGEN,
    DE 03/01/2008 21:04 AVGÅNGSSKANNING
    OSLO,
    NO 03/01/2008 5:00 ANKOMSTSKANNING
    BROMMA,
    SE 02/01/2008 21:00 AVGÅNGSSKANNING
    02/01/2008 17:50 URSPRUNGSSKANNING
    BROMMA,
    SE 28/12/2007 18:19 SKANNING VID HÄMTNING
    SE 02/01/2008 14:16 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

  19. #109
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har inte skickat in min ännu, men ska skicka in min flashad och utan garanti-klistermärket. Jag återkommer med hur det går.

  20. #110
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    fan min 360 fick en röd ring imorse och den är flashad så då kan det väll inte vara några problem att få en ny?
    hörde med elgiganten och dom sa att jag skulle höra med microsoft så jag väntar på dom nu.
    jävla skit xbox ett år har jag haft den men har hört värre saker om den tex bara några månader innan den går sönder det är ju ett skämt!

  21. #111
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Kan man på något sätt tvinga fram RROD på sin box ? Genom att sätta den i ett värmeskåp och koppla på den och låta stå ett dygn eller nåt liknande .. utan att öppna den helst. ?
    Vine, Vi, Fue

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av rille111 Visa Inlägg
    Kan man på något sätt tvinga fram RROD på sin box ? Genom att sätta den i ett värmeskåp och koppla på den och låta stå ett dygn eller nåt liknande .. utan att öppna den helst. ?
    En del tycker om att använda handdukar!

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    är inte insatt om flashning och sånt så jag undrar om min xbox har klistermärket kvar?
    jag lämnade den till en som flashade åt mig men behöver man plocka isär xboxen för att flasha?

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jonas9h Visa Inlägg
    är inte insatt om flashning och sånt så jag undrar om min xbox har klistermärket kvar?
    jag lämnade den till en som flashade åt mig men behöver man plocka isär xboxen för att flasha?
    ja du måste öppna den. du kan lätt kolla själv hur ditt märke ser ut eller om det är kvar. du måste ta bort faceplate'n. det är den som är på framsidan på boxen.. du kanske noterat att många affärer säljer sådana i olika mönster ifall du vill byta ut den.. så det är ingen konstigt att ta bort den.

    kör ner två fingrar i luckan bredvid powerknappen och dra upp den.. den sitter rätt hårt.. men det är bara att ta i.. efter det ska du ser ett klistermärke..

  25. #115
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ok det är kvar

  26. #116
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Fick idag tillbaka min 360 från reperationen. Skickade in den flashad (Hitachi)) med ngn gammal FW och utan klistermärke och fick tillbaka den lagad och klar. De hade bytt ut moderkortet och DVD'n. Fick en BenQ så det blir till och flasha i helgen. Fick även med en gratismånad på LIVE.. Vad jag nu ska med det till

  27. #117
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av yokobai Visa Inlägg
    Fick idag tillbaka min 360 från reperationen. Skickade in den flashad (Hitachi)) med ngn gammal FW och utan klistermärke och fick tillbaka den lagad och klar. De hade bytt ut moderkortet och DVD'n. Fick en BenQ så det blir till och flasha i helgen. Fick även med en gratismånad på LIVE.. Vad jag nu ska med det till
    Du har inte lust att skänka din 1 månads xbox live? =)

    SKulle vilja testa det men inte betala ett år eller vad det är man måste betala.

    Eller någon annan som har en månads live som bara ligger och skräpar =)

    hare bra

  28. #118
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av who_carres Visa Inlägg
    Du har inte lust att skänka din 1 månads xbox live? =)

    SKulle vilja testa det men inte betala ett år eller vad det är man måste betala.

    Eller någon annan som har en månads live som bara ligger och skräpar =)

    hare bra
    Om du reggar dig för att spela live får du en månad gratis
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  29. #119
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    min 360 fick rrod för någon vecka sedan. flashad men med klistermärket kvar. ringe m$ idag och de nämnde inget när jag sa mitt serienummer. väntar på mail med fraktsedeln nu så hoppas på det bästa. general hardware failure borde ju ge mig en ny eller reparerad maskin utan problem med tanke på tidigare nämna regler enl konsumentköpslagen (felet har ju inte med flashningen att göra).

    uppdaterar med info
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  30. #120
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Dom ville inte peta i min heller då den är bannad dom menade att det bröt mot deras policy vilket man godkänner när man kopplar upp sig. När jag hävdade att det var produktionsfel osv så fick man svaret det bryter mot våran policy. Dom ville inte heller reparera den mot betalning då det bröt mot deras policy.

    Vad ska man göra nu gå till butiken och gnälla?

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  3. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  4. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •