Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 136

Diskussion: Skicka in xbox och nekas lagning.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0

    Skicka in xbox och nekas lagning.

    Har en polare vars xbox är trasig. Försöker att övertala honom att köpa ett klistermärke hos er, för att sedan skicka den på lagning. Men han har varit inne i den med värmepistol så det syns lite att han hållit på. Så vi undrar följande:

    *Vad händer om han nekas lagning?
    *Vad skulle frakten landa på?

    Helst så vill vi att ni delar med er av erfarenhet, och inte spekulationer.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den samlade erfarenheten är att alla inskickade 360 har blivit utbytta...oavsett skick.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Rätt svar! Tack, det var ett sånt jag behövde.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    Har en polare vars xbox är trasig. Försöker att övertala honom att köpa ett klistermärke hos er, för att sedan skicka den på lagning. Men han har varit inne i den med värmepistol så det syns lite att han hållit på. Så vi undrar följande:

    *Vad händer om han nekas lagning?
    *Vad skulle frakten landa på?

    Helst så vill vi att ni delar med er av erfarenhet, och inte spekulationer.

    Xbox360" Du och din vän har problem med konsolerna. Vad gör ni med dom? Din är på väg att begravas och hans är redan begravd... Chilla lite.. =D

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Livet är hårt, nu kanske vi måste ut på kvällarna istället. Nooo!
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    Livet är hårt, nu kanske vi måste ut på kvällarna istället. Nooo!
    Haha aa de får ni men de e inte så farligt? =) Ni kopplar av lite med brudar... haha

    sorry offf topiiic.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Hur stor är risken att man får den nya oflashbara Hitachin? Kan man på något sätt påverka vad man får, eller är det helt enkelt slumpen som avgör?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    De finns ingen oflashbar hitachi läsare, v78:an går att flasha.
    Men de finns en ny philips läsare som inte går att flasha än, fast ja tror inte de är nån changs att få den.
    Eftersom dom bara finns i nya boxar å när man skickar in ett 360 får man tillbaks en gammal box som dom har "lagat" som går sönder igen efter nåra månader...
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    finns väl ändå en hitachi v79 som dom inte fixat än?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Den går också att flasha, men än så länge är det rätt omständigt (och dyrt om man inte gör det själv).
    Tror psxcare tar 1300:- för att fixa en v79.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Den går också att flasha, men än så länge är det rätt omständigt (och dyrt om man inte gör det själv).
    Tror psxcare tar 1300:- för att fixa en v79.
    Vilket inte är prisvärt såklart. Menar inte att de tar ett överpris, utan det är helt enkelt för mycket jobb och pengar.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Tyvärr verkar det som att rätt många 360's som MS lagat kommer tillbaka med en v79 i sig.... så antingen får man lägga 1300:- på det, eller sätta in en chip och bränna om alla spel. Eller vänta... det kommer nog något enklare sätt för v79 snart....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har också fått felkod fast 0103 - overheated cpu.. Ibland startar den men så låser det sig mitt i spelet. Extremt irriterande. Lämnar man tillbaka en hackad låda till där man köpte den eller skickar man den till MS centralt..?
    //karlsson

  14. #14
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Nåväl nu har jag anmält felet till MS och de låter UPS komma och hämta tillbaka den. Får väl se om jag får en ny eller om de kan reparera den :P

    Frågade damen om det händer med många enheter. Hon var VÄLDIGT undvikande i sitt svar så nog händer det en hel del....

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Nu är ju Svensk lagstiftning så bra att ett företag inte kan fly undan sitt ansvar enligt Konsumentköplagen bara för att en klisterlapp är skadad eller borta, inte heller för att ett skal har varit öppnad.

    Du har 3 års reklamationsrätt om du kan hävda att det är ett produktionsfel, det vill säga att varan aviker från hur man kan förvänta sig att den ska vara vid den åldern, vilket Ring of Death helt klart faller under.

    Så bara var lugn, har haft min inne 2 gånger och de jag har flashat till och som har haft problem har också fått tillbaka dem utan bekymmer.

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    fick tillbaka min 360 från tyskland idag. de har inte lagat den! skickade ner den flashad och utan klistermärke. felet var ring of death. så tydligen kollar de vissan maskiner. var en tidig maskin köpt på release.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zyklon Visa Inlägg
    fick tillbaka min 360 från tyskland idag. de har inte lagat den! skickade ner den flashad och utan klistermärke. felet var ring of death. så tydligen kollar de vissan maskiner. var en tidig maskin köpt på release.

    Ojdå, nu blir jag nervös. Skickade precis in min maskin för grafikfel (bilden fryser i spelen). Klistermärket sitter visserligen kvar..
    Fick du något meddelande där de skrev varför de inte lagat den?
    /Rikard

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Ahh inte bra.
    Jag skickade min xbox för ca en vecka sen också, jag hade en röd lampa som lyser nere på högra sidan. fast jag la tillbaka orginal firmware innan jag skickade iväg den, så jag har ju ingen klistermärke helller. Får se vad jag kommer att få.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zyklon Visa Inlägg
    fick tillbaka min 360 från tyskland idag. de har inte lagat den! skickade ner den flashad och utan klistermärke. felet var ring of death. så tydligen kollar de vissan maskiner. var en tidig maskin köpt på release.
    Var det din xbox du fick tillbaka ?
    asså om du kollar på serial nr på boxen o det.

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Rikard Samuelss Visa Inlägg
    Ojdå, nu blir jag nervös. Skickade precis in min maskin för grafikfel (bilden fryser i spelen). Klistermärket sitter visserligen kvar..
    Fick du något meddelande där de skrev varför de inte lagat den?
    /Rikard
    ja, det följde med en lapp där det stod "the console has been tampered with bla bla bla därför gäller inte garanti rep. men ingen förfrågan om jag ville betala för rep,konstigt.
    Citat Original inlägg av hide_ Visa Inlägg
    Var det din xbox du fick tillbaka ?
    asså om du kollar på serial nr på boxen o det.
    ja det var exakt samma xbox som kom tillbaka.

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    zyklon: Fick du stå för frakten tillbaka, eller någon annan kostnad?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    zyklon: Fick du stå för frakten tillbaka, eller någon annan kostnad?
    nej har inte betalat nått, än iaf. fick tillbaka en kartong från ups som vanligt och döm av min förvåning när den inte var reparerad, så förbannad va!

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Å nu lär ju Microsoft ha din konsolls serienunmmer uppskrivet, så det lär inte hjälpa att återställa den till "originalskick".
    Fan va surt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ge dig inte nu bara. Butiken du köpte den från måste bevisa att det är du som mekkat i den. Är det en butik som ofta tar tillbaka varor på öppet köp så säg att alla tillbehör i kartongen var öppnade när du köpte den och att det därför måste vara en tidigare kund som mekkat med den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men folk klagar så mkt på klistermärket inte alls svårt att få bort. blås med en hårtork lite försiktigt, sen ta en skalpell o dra upp den lite, resten tar man med pincett och fortsätter med hårtork, sätt den på ett bakplåtspapper o spara tills det är dags o skicka in boxen

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Fick min 360 idag, Första jag provade var min Oblivion, som tyvärr inte funkar för skivan är tydligen för repig, jag hatar Hitachi läsarna, för min samsung som jag hade innan funkade spelet utmärkt.
    Har inte kollat än vilken version jag har på läsaren, men hoppas att det går att flasha.

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Jag provade Gears of War och den funkade bra. för det var tydligt mindre repor på den.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Fast jag fick boxen o den är tillverkad för ett halvt år sen, så kan det va att nya laser inte kan läsa den först, måste använda den lite.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Någon som har tips på hur man kan fylla i hålen i klistermärket? Har satt tillbaka det nu men det syns att det varit avskalat. Skulle man kunna fixa detta på något sätt med t.ex. en silverpenna eller?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag har skickat in min xbox 360 och fick mail idag om att den hade kommit fram.
    Nu endast två timmar senare fick jag ett mail om att den har skickats tillbaka igen.
    Ska jag vara beredd på det värsta nu eller och få tillbaka min gamla xbox?
    MVH
    Mikael Bäck

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  3. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  4. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •