Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 136 av 136

Diskussion: Skicka in xbox och nekas lagning.

  1. #121
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Greggo Visa Inlägg
    Dom ville inte peta i min heller då den är bannad dom menade att det bröt mot deras policy vilket man godkänner när man kopplar upp sig. När jag hävdade att det var produktionsfel osv så fick man svaret det bryter mot våran policy. Dom ville inte heller reparera den mot betalning då det bröt mot deras policy.

    Vad ska man göra nu gå till butiken och gnälla?
    Sälj den till en överbetalande idiot och köp en ny xD
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  2. #122
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Greggo Visa Inlägg
    Dom ville inte peta i min heller då den är bannad dom menade att det bröt mot deras policy vilket man godkänner när man kopplar upp sig. När jag hävdade att det var produktionsfel osv så fick man svaret det bryter mot våran policy. Dom ville inte heller reparera den mot betalning då det bröt mot deras policy.

    Vad ska man göra nu gå till butiken och gnälla?
    Läs mina senaste inlägg i tråden.

    Gå till butiken. Dom kommer be dig kontakta microsoft, men eftersom det inte går så kräver du att butiken skall stå för din i konsumentköplagen lagstadgade och ej bortförhandlingsbara rättighet till 3 års reklamationsrätt avsende ursprungliga fel.

    Bråka tills du får som du vill, dvs boxen reparerad/utbytt eller köpet hävt.

    Om butiken vägrar så kontaktar du konsumentvägledaren i din kommun.

    Du har alla rättigheter på din sida, enda problemet är att alltför många 360-ägare ger upp istället för att stå på sig.

    Om tillräckligt många av er RROD drabbade tar det med konsumentverket, även alla som är BANNED men har fungerade xbox, så kan det hända saker som t.ex. att deras användaravtal/policy MÅSTE ändras (och dom får VITES-föreläggande) med stöd av konsumentavtalslagen. Samt att en GRUPPTALAN kan startas, där alla som är med i grupptalan söker ett stort skadestånd tillsammans istället för att driva varsitt småmål.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #123
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Blir att leta efter kvittot då

    Skickade ett mail till konsumentombudsmannen i min kommun där jag ifrågasatte ms ansvar ska bli intressant och se vad man får för svar.

  4. #124
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tja, tänkte bara meddela att jag nyss fått tillbaka min flashade xbox från microsoft, dom hade bytt moderkort och dvd så jag klarade mig iaf trots att klistermärke saknades =)

  5. #125
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Roade mig att ringa till supporten idag igen efter att ha läst.

    "Du har 3 års reklamationsrätt om du kan hävda att det är ett produktionsfel, det vill säga att varan aviker från hur man kan förvänta sig att den ska vara vid den åldern, vilket Ring of Death helt klart faller under.?

    Fick svaret att dom tänker inte göra något åt det och att jag skulle kontakta konsumentverket vilket jag redan gjort

    Man kanske skulle utforma ett standard klaga på ms mail som alla kan använda sig utav

  6. #126
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och om du skall gå vägen med konsumentverket/arn så tänk på detta:

    Är din 360 trasig så är det mot butiken där du köpte varan du skall rikta dina anspråk. Du har inte köpt din konsoll av microsoft, så därför gäller inte konsumentköplagen mellan dig och microsoft utan mellan dig och butiken där du köpte din 360. Det är deras ansvar att reparera/byta ut varan eller låta dig häva köpet.

    Om du är bannad från xbox live på grunder som du inte tycker är rimliga så är det däremot mot microsoft du skall rikta dina anspråk med stöd av konsumenttjänstlagen/konsumentavtalslagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #127
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    har nu fått tillbaka min 360 (läs tidigare inlägg). moderkort och dvdläsare(buhu) utbytt. Inga problems, 1mån live också
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  8. #128
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Min bannade xbox 360 fick blev red ringad ingår.
    Köpte till extra försäkring till den på 3 år men ändå gick han genom microsoft där de sa att de inte kunde ta imot den på grund av att jag fifflat med firmwaret. Jag vet inte hur de brukar hjälpa till vid red ring men han skickade in den ändå och testade om det skulle fungera om de kunde reparera den.
    Kan jag annars kräva av ONOFF att de ska ersätta en ny om de inte kan reparera skiten då det är hårdvaran det är fel på?

  9. #129
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Fick RROD idag och tänkte skicka ner den flashad med ett intakt MS-klistermärke eftersom den inte är bannad.

    Tror ni att de öppnar fronten ändå? Gör de det ser de ju ett psxcare-klistermärke... Bör jag plocka bort psxcare-klistermärket för säkerhets skull? Det känns ju inte som att psxcare-klistermärket kan vara till nån nytta hos er om jag skulle nekas lagning av MS ändå...?
    Last edited by Chsandberg; 2008-03-20 at 01:27.

  10. #130
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart dom öppnar fronten...

    Dom brukar skicka tillbaka maskiner med psxcaremärken med det nya microsoft sigillet klistrat ovanpå psxcaremärket :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #131
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur lång tid brukar det ta ungefär? jag har väntat i 3 veckor nu.

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag laddade ner Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars och brände det. När jag satte i det i 360:n så kom det upp en "uppdateringsgrej" som vanligt. Jag har t.ex. bränt Halo 3 och då kom det också upp en sådan och spelet fungerade suveränt.

    Nu när jag valde att uppdatera detta spelet så kom det upp att det inte gick att uppdatera det. Och varje gång jag nu startar xboxet (även utan någon skiva i) så kommer det upp att det inte går att uppdatera. Jag kan inte komma vidare från felmeddelandet!!

    Kan jag skicka in boxen på lagning? Vad ska jag göra?

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Foughman Visa Inlägg
    Hej!

    Jag laddade ner Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars och brände det. När jag satte i det i 360:n så kom det upp en "uppdateringsgrej" som vanligt. Jag har t.ex. bränt Halo 3 och då kom det också upp en sådan och spelet fungerade suveränt.

    Kan jag skicka in boxen på lagning? Vad ska jag göra?
    ajabajja.. det räcker med en tråd. ingen korspostning.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34069

  14. #134
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Väldigt intressant tråd!

    Men en sak som jag inte förstått ännu är kopplingen mellan att skicka den för rep. och flashning eller plombering.

    Är det någon som vet med säkerhet varför de nekar rep?

    Är det för att boxen är flashad och de upptäcker det (trots att plomberingen är intakt).

    Eller..

    Är det för att Plomberingen är "skadad"?

    Eller...

    Är det för att plomberingen är "skadad" och för att de upptäcker att boxen är flashad (brukar de ens kolla om boxen är flashad?).

    Köpte min box för några dgr sedan tillsammans med ny frontskal. Och kom fram till att när man byter skal så "kan" man faktiskt komma åt plomberingen och därmed skada den. Jag ringde därför upp OnOff och berättade om mina funderingar. Det första kärringen på kundtjänst sa var att "är plomberingen skadad så gäller inte garantin". Jag berättade för henne att det inte kunde vara rimligt att de säljer tillbehör och genom reklam uppmuntra till att byta frontskal och sedan påstå att det är kundens fel om man under processens gång skadar plomberingen. Iaf med tanke på placeringen av själva plomberingen. Efter ett tag höll hon med mig, men hon kunde inte direkt säga något. Hon menade att det fanns två problem. Men eftersom hon inte kunde ge mig några svar så fick jag numret till butiken. Enligt Butikschefen skulle en skadad plombering inte vara några problem, då placeringen av plomberingen tillsammans med tillbehörets placering (även att man tar bort och sätter på ny frontpanel) inte var kundens fel utan MS. Jag bad om att få detta på papper, och han lovade att skicka det till mig (då jag även hotade med att häva köpet).

    Så för att sammanfatta butikens inställning:

    En skadad plombering skall inte ge kunden några problem.

    Men om jag återgår till tråden. Jag förstår inte själva problemet. Visst de nekar, men på vilka grunder?

    Sen en annan fundering. Gör PSXCARE något åt detta. Med tanke på problemen som drabbar era kunder och eran försäljning till kunder som till viss del leder till sådana här problem. Har ni kontaktat ARN och berättat om dessa problem? Har ni kontaktat MS? Jag undrar lite vad gör IT-butiker som t.ex. PSXCARE åt detta problem (för det verkar ju klart vara ett problem).

    Förlåt om jag missat nån tråd där ni berättar vad ni gör för era kunder.

    Tack på förhand.

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av callista Visa Inlägg
    Men om jag återgår till tråden. Jag förstår inte själva problemet. Visst de nekar, men på vilka grunder?
    många får den inte lagad pga av att den är bannad. nu är det stopp direkt vid "retur emballage" förr kunde man skicka iväg den utan problem. annars verkar de vara 50/50 om den är flashad eller har skadat "sigill" och få den lagad. en del lyckas. en del inte.

    har du frågat ms var de ställer sig i frågan?

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    Jag nekades lagning när jag skickade in min.. Körde x-clampfix och fick den att funka nån vecka sen la den av igen.. Sen för några dagar sen bestämde jag mig för att ge värmepistolen ett försök och banne mig, det fungerade.. Återstår att se hur länge den fungerar nu =).. Man kanske skulle skaffat sig vattenkylning.
    Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
    Skicka gärna en spelinvite =)
    http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  3. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  4. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •