Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flashningsproblem!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Flashningsproblem!

Tjenare

Håller på att flasha min 360 med Samsung ms-28 läsaren.
    Har stött på lite problem

När jag ska kopiera orginal firmwaren så väljer jag master sen fastnar den, trycker jag esc så står det "Status = 51 should be 70"
    Har ett asus A8N SLI deluxe moderbord (kör med mtkflash nf4), har även testat på grannens dator

http://sickmods.net/shared-directori...irmware-flash/
    han verkar ha fått det att funka med sitt A8N SLI DL kort.

Men här står det att mitt chipset inte ska fungera
    http://www.clevermod.com/index.php?article=21

Gör jag nått fel eller är det bara moderkorten som inte duger till

Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Respekt
    20
    Googla efter guiden "HitachiSamsungTutorialV41Merged" o ladda ner den.
    Följ sedan kapitlet "Flashing an MS28 Using Bad Flash Recovery Method". Jag hade exakt samma problem som du. Och det här funkade för mig.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Stänger du av den innan du väljer vilken sata kanal driven ligger på och sen slår på den efter du valt?

Man måste göra det för att kunna flasha ms28

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag har ett precis likadant moderkort och jag fick det inte att fungera. satte då in mitt VIA6410 kontrollerkort från psxcare. funkade visst fint då på kortet dårå

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Stänger du av den innan du väljer vilken sata kanal driven ligger på och sen slår på den efter du valt?

Man måste göra det för att kunna flasha ms28
    Yepp, funkar ändå inte

Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    jag har ett precis likadant moderkort och jag fick det inte att fungera. satte då in mitt VIA6410 kontrollerkort från psxcare. funkade visst fint då på kortet dårå
    Är nog tyvärr så, funderar starkt på att köpa ett

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    När jag ska flasha så gör jag följande. Först av allt tar jag Xtreme boot maker och gör en startdisc lr använder usb, sen startar jag om datorn med xboxen avstängt. tills det har kommit till dos. Sen sätter jag på boxen och börjar med att skriva: MTKFLASH R ORIG.BIN, sen när jag ska välja kanal, så stänger jag av boxen, väntar i 10-11 sekunder, trycker på xtreme kanalen, väntar i 10-11 sekunder sätter på boxen, då börjar den läsa orig.bin då.
    Sen startar jag om till windows. öppnar Orig.bin med 360 firmware toolbox. kopierar dvd-key, stänger öppnar samma program igen, öppnar ''xtreme.bin'' på usb minnet i samsung mappen. kopierar dvd-key på den. sen kopierar eller klipper ut den på root på usb:n. sen startar jag om igen. likadant som tidigare med boxen avstängt först, Jag skriver nu: MTKFLASH W XTREME.BIN sen gör jag samma sak som med orig.bin, funkade för mig iaf.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag hade boxens dvd inkopplat direkt till datorn. lite jobbigt med utrymmet då, men det funkar, bara ha boxen vertikalt, och dvd läsaren uppåner ha boxen på dvd läsaren, så får den plats, ähh behöver inte förklara ni kan säkert själva :P

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Jag menade att man ska kopiera dvd-key från orig.bin och klistra in till Xtreme.bin

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hide_ Visa Inlägg
    När jag ska flasha så gör jag följande. Först av allt tar jag Xtreme boot maker och gör en startdisc lr använder usb, sen startar jag om datorn med xboxen avstängt. tills det har kommit till dos. Sen sätter jag på boxen och börjar med att skriva: MTKFLASH R ORIG.BIN, sen när jag ska välja kanal, så stänger jag av boxen, väntar i 10-11 sekunder, trycker på xtreme kanalen, väntar i 10-11 sekunder sätter på boxen, då börjar den läsa orig.bin då.
    Sen startar jag om till windows. öppnar Orig.bin med 360 firmware toolbox. kopierar dvd-key, stänger öppnar samma program igen, öppnar ''xtreme.bin'' på usb minnet i samsung mappen. kopierar dvd-key på den. sen kopierar eller klipper ut den på root på usb:n. sen startar jag om igen. likadant som tidigare med boxen avstängt först, Jag skriver nu: MTKFLASH W XTREME.BIN sen gör jag samma sak som med orig.bin, funkade för mig iaf.
    Är så jag har gjort och nu fungerade det med mitt nya kontrollerkort
    Tack psxcare för en snabb leverans och ett bra forum!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner