Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: när kommer det ett riktigt chip?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18

    Question när kommer det ett riktigt chip?

    visst, vi vet alla att dagens chip till Wii gör precis vad dom utlovar och kan spela backups, till och med vissa importerade sådana. det finns även gott om GC homebrew att leka med om man inte har haft möjlighet till det innan, dock lyser Wii varianterna med sin fulla frånvaro. det finns helt enkelt inte och anledningen till det är att inget nuvarande chip stödjer det. dom som finns idag moddar bara dvd-läsaren och inte Wiin i sig.

    vad jag har lyckats komma fram till så innebär det t.ex. att du aldrig kan få ett fullt regionsfritt stöd innan det kommer ett "riktigt" chip. exakt vad det beror på tycks ingen kunna svara ordentligt på än, förmodligen beror det på just det faktum att ingen har konstruerat ett chip som moddar konsolen i sig ännu. är det någon som har lite mer konkret information kring detta? jag har då inte lyckats googla fram något mera användbart än det här. men men, personligen är jag jättenöjd med mitt chip (Wiikey) och saknar bara en enda funktion. nämligen möjligheten att via en custom dashboard kunna ftp:a över spel till basenheten direkt. ja, jag vet, det krävs stöd för en extern hårddisk i det här fallet, men det verkar vara det minsta problemet just nu...

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag sitter i princip och väntar på detta också. Kommer åka upp till Psx-butiken när nästa lön kommer och sätta in ett Wiinja men är ivrig på att nästa generations modchip ska dyka upp i butikerna.

Liknande diskussioner

  1. Öppna Xboxen
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 10:37
  2. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01
  3. Tvn börjar bara flimmra när jag ska starta ett spel
    By Nennee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 22:30
  4. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •